Circuitul Istanbul Park este unul din cele mai interesante din calendarul Formulei 1. Felipe Massa este deja de doua ori castigator aici. Chiar daca este un circuit nou a intrat repede in gratiile fanilor si a pilotilor. Circuitul este proiectat de celebrul Herman Tilke si prezinta schimbari de nivel si o combinatie de viraje inspirate din alte circuite de viteza.
Primul Mare Premiu al Turciei a avut loc in 2005 si a fost bine primit de catre piloti. Virajul 8 este cel mai dificil atat din punct de vedere fizic cat si psihic. El este compus din 4 alte viraje mai mici si este negociat la viteze mari ceea ce duce la forte laterale greu de suportat. De asemenea circuitul este unul din putinele pe care se merge in sensul opus acelor de ceasornic.
Momentul memorabil al cursei din 2005 este greseala din virajul 8 a lui Juan-Pablo Montoya care i-a oferit o pozitie lui Fernando Alonso si nu a fost de nici un folos lui Kimi Raikkonen (pe atunci coechipier cu Montoya) si sanselor sale la titlu. Urmatorii doi ani Felipe Massa a stralucit aici pentru Ferrari. Brazilianul indrageste foarte mult acest circuit si priveste cu incredere spre acest Mare Premiu. De asemenea este si o sansa buna pentru lupta sa pentru titlu, daca termina in fata lui Raikkonen.
Chiar daca a abandonat in cursa sa de casa, Fernando Alonso este increzator ca performanta echipei sale din Spania nu a fost o intamplare. Intre timp, BMW si McLaren isi vor continua lupta pentru locul secund in clasamentul constructorilor. Hamilton si Kubica au terminat pe locurile 3 si 4 in Spania dar coechipierii lor au fost inconjurati de ghinion, Kovalainen avand un accident violent iar Heidfeld a avut o penalizare stop/go.
Cea mai buna oportunitate de depasire in Turcia este primul viraj, unul strans de dreapta, in coborare, oarecum asemanator cu cel din Interlagos. La start, aici va fi probabil cea mai buna ocazie a celorlalte echipe sa lupte cu Ferrari. In Spania, chiar daca Hamilton si Kubica au terminat destul de aproape de Massa, a intervenit si ajutorul Safety Car-ului. Ramane de vazut daca echipele vor reusi totusi sa fie la nivelul celor de la Ferrari; si daca Super Aguri va mai fi pe grila si la aceasta cursa, chiar daca ei lupta din rasputeri sa gaseasca un investitor pentru restul sezonului.
- Data cursei: 11 mai 2008
- Distanta: 58 de tururi
- Lungimea circuitului: 5.338 km
- Recordul circuitului: 1:24.770 (Montoya, 2005)
Castigatori anteriori:
- 2005 (Kimi Raikkonen, McLaren)
- 2006 (Felipe Massa, Ferrari)
- 2007 (Felipe Massa, Ferrari)
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu