20 aprilie 2008

Interviu Nelson Piquet Jr.


Pilotul echipei Renault vorbeste despre startul sau de sezon si despre viata lui din afara circuitului. El are deja trei curse la activ din care spune ca a invatat multe lucruri.





Nelson, ai facut pasul si ai devenit pilot titular din pozitia de pilot de teste si ai deja trei curse. Cum arata lucrurile pana acum pentru tine?
Sa concurezi in Formula 1 este visul oricarui pilot. Mi-a placut sa fiu pilot de teste anul trecut, in special ca am putut sa ma obisnuiesc cu echipa si sa ma acomodez, dar ca pilot, eu am fost facut pentru a pilota si sunt foarte fericit pentru aceasta sansa de a concura in F1. Primele trei curse au fost interesante si am invatat cateva lucruri. Cred ca avem nevoie de ceva mai mult noroc in urmatoarele curse si speram ca putem incepe sa luptam pentru puncte.

Cum s-a schimbat viata ta de cand ai devenit pilot de Formula 1?
Nu a fost chiar o schimbare majora pentru ca am petrecut ultimii ani testand pentru echipa si am fost aproape de curse toata viata mea pentru ca si tatal meu a fost pilot. De asemenea am concurat in Formula 3 si GP2 deci nu este ca si cum as fi venit de niciunde. Desigur sunt unele schimbari, sunt mai ocupat acum, dar nu sunt niste schimbari prea mari.

Sunt anumite zone in care simti ca trebuie sa imbunatatesti?
Trebuie sa imbunatatesc totul pentru ca am avut doar trei curse pana acum. Iti trevuie ceva timp pana te obisnuiesti cu masina, si nu poti face asta decat daca petreci timp in masina. Deja dupa trei curse am imbunatatit putin si ma simt mult mai confortabil cu modul in care trebuie sa lucrez cu echipa. Cu timpul totul devine mai usor.

Spune-ne cum te pregatesti pentru un weekend de cursa.
Saptamana dinaintea unei curse este relativ linistita pentru ca nu sunt teste. De obicei ma antrenez pentru ca atunci cand nu esti in masina trebuie sa inlocuiesti cu ceva. Incerc sa variez cat mai mult antrenamentele mele pentru ca pana la urma devine plictisitor daca stai doar in sala de gimnastica; ies la alergat afara sau daca sunt langa o plaja fac diferite sporturi acvatice.

Cat de epuizant este pilotatul unei masini de F1 si cum te simti dupa un Mare Premiu?
Este ceva cu care trebuie sa te obisnuiesti, dupa care devine ceva natural. Desigur la inceput nu te simti 100% confortabil dupa o cursa, dar daca te antrenezi bine, te obisnuiesti destul de repede. Este la fel ca in cazul unui fotbalist dupa un meci pentru ca pentru asta s-a antrenat si se simte bine dupa 90 de minute de joc. Dar daca pui un fotbalist sau un innotator sa conduca un monopost de F1, vor fi foarte obositi dupa cateva tururi, pentru ca nu sunt obisnuiti. Pentru un pilot acesta este un mediu normal si ne-am adaptat corpurile la cerintele pilotatului.

Ai calatorit mult si ai vizitat multe locuri frumoase. Care sunt cursele pe care le astepti cu cel mai mare interes?
In Australia este de obicei foarte distractiv si anul acesta am petrecut ceva timp in Melbourne. Dar sa fiu sincer petrec cel mai mult timp pe circuit, deci de circuite ma bucur mai mult. Cat despre curse astept cu nerabdare Silverstone si Spa, care sunt probabil circuitele mele preferate, atat datorita vitezei cat si a desenului. Bineinteles Monaco este alt circuit care imi place pentru ca acolo este o atmosfera speciala si abia astept sa experimentez ca pilot de cursa.

Dupa un Mare Premiu, ce faci in afara circuitului pentru a te relaxa?
Nu am prea mult timp in afara circuitului pentru ca testam si concuram 90% din an. dar cand ajung acasa in Anglia sau Brazilia imi place sa ma relaxeaz acasa, sa ies cu prietenii sau sa merg la cumparaturi.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Arhiva Blog

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template