01 mai 2008

Acum 14 ani - cea mai neagra zi din motorsport

Acum 14 ani, pe 1 mai 1994, Marele Premiu al Italiei, Imola avea sa se intample cel mai groaznic accident din istoria Formulei 1. Pilotul brazilian, Ayrton Senna da Silva, pilotand un Williams FW16, pierde masina intr-un viraj larg si isi pierde viata la o viteza de 309 km/h, intrand in zidul de beton de pe marginea circuitului.

Castigator al 41 de Mari Premii, Senna era considerat cel mai bun pilot al vremii. Doar cu o zi inaintea accidentului, pilotul austriac Roland Ratzenberger a murit in aproape acelasi loc, cunoscut ca virajul Tamburello. Aceste doua tragedii au socat lumea motorsportului, si de asemenea pe oamenii din Brazilia care il vedeau pe Senna ca pe un semi-zeu.


"Aceasta a fost cea mai neagra zi din lumea curselor, pe care mi-o amintesc din multi, multi ani de cand sunt implicat in acest sport.", spune veteranul comentator de la BBC, Murray Walker.

"Dar sa fie doua tragedii in doua zile este ingrozitor. Si fara indoiala unul din ei era cel mai bun pilot din istoria Formulei 1."

Senna era bine-cunoscut pentru stilul sau de pilotaj agresiv. In 1989 el a pierdut titlul si a fost si descalificat dupa o coliziune cu francezul Alain Prost in Marele Premiu al Japoniei. Urmatorul an acelasi lucru se intampla dar de data aceasta Senna castiga in fata lui Prost. Dupa asta el a spus reporterilor: "Sa castigi este ca si un drog. Nu pot accepta in nici o circumstanta sa termin al doilea sau al treilea."

Accidentul in sine ramane un mister, cauza care a provocat tragedia nefiind cunoscuta nici pana acum. Dar de atunci s-au schimbat multe in Formula 1. Siguranta a fost mult imbunatatita, a fost practic un moment de cotitura pentru Formula 1, siguranta pilotilor a fost pusa pe primul plan.

Acum dupa mai bine de 10 ani numele Senna apare din nou in lumea sportului. Bruno Senna, nepotul lui Ayrton, de 24 de ani, concureaza cu sanse reale la titlul GP2 de anul acesta. Sperantele sale sunt bineinteles de a ajunge in Formula 1.

"Acesta este probabil cel mai important an al carierei mele. Este acum ori niciodata. Daca reusesc sa fiu campion anul acesta, am oportunitatea sa fiu in F1 anul viitor.

Vreau sa fiu de succes in Formula 1, nu vreau doar sa fiu acolo."

El a fost rapid inca de cand era in karturi, dar moartea unchiului sau a facut familia sa incerce sa il scoata pe Bruno din aceasta lume.


"Dupa moartea unchiului meu am pierdut suportul familiei mele. Aveam 10 ani. Nu concuram chiar de 8-9 ani, dar nu mai puteam trai fara. Mama mea m-a intrebat ce vreau sa fac cu viata mea si i-am zis ca vreau sa concurez."

Mama sa, Viviane a trebuit sa accepte ramand alaturi de el, chiar daca si ea si-a vazut sotul mort intr-un accident de motocicleta in 1995.

"Era speriata, dar a realizat ca este diferit, este mult mai sigur acum." spune Bruno.

"Masinile de acum nu pot fi comparate cu cele de acum 14 ani, desigur este riscant dar asta ii place sa faca." spune sora lui Bruno, Bianca. Ea se ocupa de relatiile cu presa si sponsorii fratelui sau.

"Unchiul meu este idolul meu, punctul meu de referinta." marturiseste mandru tanarul brazilian.

Poate ca de anul viitor numele Senna va reveni in Formula 1, la 15 ani dupa un sfarsit tragic care a marcat istoria motorsportului si a Formulei 1 in special.

1 comentarii:

Anonim spunea...

Din cate stiu a fost un weekend de groaza, intamplanduse accidente si sambata si vineri

Trimiteți un comentariu

 

Arhiva Blog

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template