18 mai 2008

Monaco 2008 preview


A trecut o saptamana de la cursa din Turcia si mai este o saptamana pana la cea din Monaco. In Istanbul Ferrari au continuat dominatia din acest debut de sezon castigand a patra cursa din cele cinci disputate pana acum. Din acest punct de vedere italienii ar trebui sa fie linistiti, conduc ambele campionate, la constructori avand un avans de 19 puncte, iar la piloti Kimi Raikkonen este cu sapte puncte in fata lui Hamilton si Massa, cei doi fiind la egalitate pe locul 2.

Dar totusi in Turcia McLaren au parut mult mai aproape de cei doi piloti Ferrari, fata de restul curselor. Kovalainen a reusit al doilea loc in calificari, aceasta fiind si cea mai buna pozitie de pe care a plecat finlandezul vreodata. Dar o punctura capatata in urma unei coliziuni cu Raikkonen in primul viraj l-a propulsat in spatele plutonului de unde a facut tot posibilul sa revina, dar in final a ajuns pe locul 12 la linia de sosire. Hamilton pe de alta parte, cu o strategie destul de indrazneata, a terminat la doar 3,7 secunde de primul loc al lui Massa.

Dar acum urmeaza un circuit unde strategiile sunt mult mai importante fata de ce am vazut pana acum. Strazile inguste si sinuoase ale Principatului Monaco nu ofera prea multe sanse pentru depasiri, iar pilotii cauta diferite metode de a castiga pozitii prin prisma intrarilor la boxe.

Daca privim inapoi in 2007 Mclaren au dominat categoric aici cu Fernando Alonso venind primul, si Lewis Hamilton pe locul 2, nu mult in spatele spaniolului. Hamilton parea ca poate castiga dar niste presupuse ordine de echipa l-au privat pe englez de prima sa victorie, cu o masina de Formula 1, el castigand aici ambele curse din 2006, in GP2.

Cat despre Ferrari, de la dubla obtinuta de Schumacher si Barrichello din 2001, nu au mai reusit nici o victorie in Principat. Acest lucru ar putea fi pus si pe seama faptului ca echipa italiana, asa cum se stie, avea un sasiu mai lung fata de celelalte echipe, fiind o problema pe circuitele virajate cum este cel din Monaco. Dar anul asta ar putea avea sanse mai mari intrucat se pare ca lungimea sasiului a fost modificata incepand cu 2008. Dar atentia pilotilor este si ea un factor decisiv. Kimi a castigat pentru McLaren in 2005, iar in 2007 a terminat pe locul opt. Massa insa nu are nici o victorie la Monte Carlo, iar acest lucru ar putea fi o motivatie in plus pentru brazilian, care anul trecut a terminat pe 3, fiind singurul care a ramas in acelasi tur cu cele doua monoposturi McLaren.

McLaren si Ferrari sunt in centrul atentiei, dar se stie faptul ca acest circuit este de regula unul care compacteaza foarte mult plutonul. Seful echipei italiene isi exprima opinia acum cateva saptamani, declarand ca atat BMW cat si Renault ar putea lupta cu cele doua echipe de top. BMW sunt intr-un ascendent atat moral cat si in ce priveste performanta, si inca sunt in asteptarea primei victorii. De asemenea Renault ar trebui sa fie acolo, cu Alonso care a castigat ultimele doua editii de pe acest circuit.

Asadar avem toate motivele sa speram la un spectacol cu cat mai multi piloti implicati in lupta de la varf de pe circuitul din Monaco.

Programul weekendului:

Joi, 22 mai
11:00 - 12:30 Antrenamente Libere 1
15:00 - 16:30 Antrenamente Libere 2

Sambata, 24 mai
12:00 - 13:00 Antrenamente Libere 3
15:00 - Calificarile

Duminica, 25 mai
15:00 - Cursa

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Arhiva Blog

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template