03 mai 2008

Istanbul Park - provocarea tehnica

Pe circuitul din Turcia nu faptul ca se alearga in sensul invers acelor de ceasornic afecteaza setarile masinilor, ci are cateva puncte cheie dintre care cel mai important este virajul 8.

Pentru 7 secunde pilotii au de suportat 5G prin acest viraj de dreapta cu triplu-apex, facand din el cel mai dificil din punct de vedere fizic, din lume, pentru piloti. Viteza minima in acest viraj este de 250 km/h, dar nu acesta este motivul pentru care este cel mai important viraj, ci faptul ca pe la jumatatea lui este o mica valurire a asfaltului. Astfel masina fiind foarte incarcata aerodinamic in acel loc ii forteaza pe tehnicieni sa nu faca masinile prea joase, lucru care afecteaza manevrabilitatea in celelalte parti ale circuitului.


Cel mai important pe circuitul din Istanbul este balansul masinii, deoarece acesta prezinta o multime de viraje de 180 de grade care necesita o buna manevrabilitate. Apoi este succesiunea stanga-dreapta-stanga la finalul turului care duce masinile pe linia dreapta din fata boxelor. Punctul de franare din aceasta zona face ca masinile sa incetineasca de la 300 km/h la 80 km/h, ceea ce face din aceasta zona cea mai buna oportunitate pentru depasiri.

  • Acceleratia la maxim: 62%
  • Uzura franelor: medie
  • Apasarea aerodinamica: medie (6/10)
  • Compozitia pneurilor: medium/hard
  • Uzura pneurilor: medie
  • Viteza medie: 220 km/h

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Arhiva Blog

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template