05 aprilie 2009

MP al Malaysiei - O cursa in miniatura


Jenson Button a fost declarat castigator al Marelui Premiu al Malaysiei, dupa o ora si zece minute de cursa.

Ploaia torentiala si-a facut prezenta dupa prima treime a cursei, iar dupa 33 de tururi din cele 56 programate, oficialii au decis sa scoata steagul rosu. Vremea a facut pilotatul imposibil, asa cum si Bourdais spunea prin radio echipei sale, cu cateva secunde inaintea anuntului facut de oficiali.

Astfel ca dupa 40 de minute de asteptare, Button a aflat ca a castigat cea de-a doua cursa a sa in 2009. Nick Heidfeld se afla pe locul al doilea in momentul neutralizarii iar ultimul loc pe podium este al lui Timo Glock.

Rosberg parea favorit.
Startul a fost unul furtunos pentru Nico Rosberg, care a sarit pe prima pozitie imediat cum luminile rosii s-au stins. Al doilea a ramas Trulli in timp ce Alonso, si el cu un start bun, l-a depasit pe Button pentru locul trei. Spaniolul nu a rezistat insa mult timp.

Dupa ce motorul i-a jucat feste pe grila de start, Kubica a abandonat in turul al treilea. Kovalainen a fost primul care a gresit, el pierzand monopostul McLaren in virajul 5 al cursei.

Rosberg s-a departat imediat de grupul urmaritor, format din Trulli si Button, insa explicatia a venit in turul 14, cand germanul a facut prima sa oprire. Cel care a deschis seria opririlor a fost Vettel, in turul 13.

In turul 18 a venit un moment interesant, cand Ferrari i-au montat lui Raikkonen pneuri de vreme extrema, desi nu erau semne evidente de ploaie. Ritmul sau era cu 20 de secunde mai lent fata de restul pilotilor, iar cand ploaia asteptata a venit, in turul 22, cursa sa era deja compromisa.

Cand primele picaturi au inceput sa cada, majoritatea pilotilor aveau montate slick-uri, ceea ce facea masina foarte greu de controlat. Au urmat cateva piruete dar si dispute interesante. Webber si Hamilton s-au luptat pe fiecare centimetru al circuitului timp de cateva tururi, pilotul Red Bull beneficiind de o masina mai buna pe viraje, in timp ce britanicul era ajutat de KERS pe liniile drepte.

In turul 29, masina de siguranta este trimisa pe circuit, conditiile fiind din ce in ce mai dificile. Peste cateva momente insa cursa a fost neutralizata, iar liderul GPDA, Mark Webber si-a aratat ingrijorarea in ceea ce priveste vizibilitatea.

Dupa ce mai multi piloti se pregateau sa urce in masini, o decizie a venit din partea FIA, care spunea ca masinile intarziate vor putea pleca. Peste putin timp insa, o alta decizie, de aceasta data cea finala, a declarat cursa incheiata.

Punctele nu vor putea fi acordate in intregime, intrucat nu s-a parcurs cel putin 75% din cursa.


Rezultatele Marelui Premiu al Malaysiei de la Sepang:

1 J. Button Brawn GP 1:10:59.092
2 N. Heidfeld BMW + 22.722
3 T. Glock Toyota + 23.513
4 J. Trulli Toyota + 46.173
5 R. Barrichello Brawn GP + 47.360
6 M. Webber Red Bull + 52.333
7 L. Hamilton McLaren + 1:00.733
8 N. Rosberg Williams + 1:11.576
9 F. Massa Ferrari + 1:16.931
10 S. Bourdais Scuderia Toro Rosso + 1:42.164
11 F. Alonso Renault + 1 laps
12 K. Nakajima Williams + 1 laps
13 N. Piquet jr. Renault + 1 laps
14 K. Räikkönen Ferrari + 1 laps
15 S. Vettel Red Bull + 1 laps
16 S. Buemi Scuderia Toro Rosso + 1 laps
17 A. Sutil Force India F1 + 1 laps
18 G. Fisichella Force India F1 + 2 laps

Abandonuri
19 R. Kubica BMW + 30 laps
20 H. Kovalainen McLaren + 31 laps

1 comentarii:

Anonim spunea...

Foarte frumos rezumatul Lucian.
Frumoasa si cursa dealtfel, Webber a tras tare de masina lui.

Trimiteți un comentariu

 

Arhiva Blog

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template