24 mai 2009

Monaco - grila de start si strategii

Singura modificare a grilei de ieri pana astazi este locul lui Hamilton, care pentru schimbarea cutiei de viteze a fost trimis pe ultimul loc. Trulli facuse o plangere impotriva lui Alonso, insa nici un verdict nu a fost anuntat pana acum de catre stewarzi.

Startul va fi unul foarte interesant, cu Button si Barichello pe partea curata a pistei, iar Raikkonen pe partea murdara insa ceva mai usor decat cei doi piloti Brawn. Finlandezul ar putea avea avantajul sistemului KERS; am vazut in cursele de pana acum cum pilotii ce beneficiaza de acest sistem fac salturi mari la start.
La Monaco insa, spre deosebire de alte circuite conventionale, distanta de la linia de start pana la primul viraj este foarte mica, iar KERS-ul nu poate fi folosit decat dupa ce masina depaseste viteza de 100 km/h. Asadar, Raikkonen s-ar putea vedea nevoit sa nu foloseasca extra-puterea de 80 CP decat dupa ce trece de Sainte Devote.

In ceea ce priveste greutatile masinilor, cel mai usor de pe grila este Sebastian Vettel iar cel mai greu este Timo Glock.

Starturile pilotului Red Bull, asa cum am vazut pana acum, nu sunt prea bune, iar aici daca pierde cateva pozitii la start, va fi extrem de dificil sa le recupereze.

Glock a optat, se pare, pentru o strategie cu o singura oprire la boxe, avand un prim stint extrem de lung, in jurul a 50 de tururi. La fel ca si restul pilotilor din a doua jumatate a clasamentului, el va spera la o iesire a Safety Car-ului. Sebastien Bourdais are si el aproximativ aceeasi strategie cu germanul de la Toyota, iar daca totul merge bine pentru francez, ar putea pleca de la Monte Carlo cu puncte, tinand cont ca ia startul de pe pozitia 14, in timp ce Glock este penultimul.

Spre deosebire de cei din fata sa, Hamilton are o strategie cu un prim stint foarte scurt, la fel ca cei din fruntea grilei, in ciuda faptului ca va pleca ultimul. El va spera astfel, dar si cu ajutorul KERS-ului, sa castige cateva locuri la start.

Singurii care au pastrat sistemul KERS si in aceasta cursa sunt Ferrari si McLaren.

Iata grila si greutatile masinilor:

                        1.J.Button 647.5
2.K.Raikkonen 644.0
                        3.R.Barrichello 648.0
4.S.Vettel 631.5
                        5.F.Massa 643.5
6.N.Rosberg 642.0
                        7.H.Kovalainen 644.0
8.M.Webber 646.5
                        9.F.Alonso 654.0
10.K.Nakajima 668.0
                        11.S.Buemi 670.0
12.N.Piquet 673.1
                        13.G.Fisichella 693.0
14.S.Bourdais 699.5
                        15.A.Sutil 670.0
16.N.Heidfeld 680.0
                        17.R.Kubica 696.0
18.J.Trulli 688.3
                        19.T.Glock 700.8
20.L.Hamilton 645.5

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template