04 mai 2009

Formula 1 revine in Europa in acest weekend

Formula 1 revine in acest weekend pe continent o data cu Marele Premiu al Spaniei.

Primele patru curse ale sezonului au adus mult spectacol pe circuit, dar si momente tensionate inafara acestuia, insa acestea au fost rezolvate inaintea celui "de-al doilea start al sezonului". Difuzoarele echipelor Brawn, Toyota si Williams, contestate de cateva dintre echipele rivale, au fost declarate legale de catre FIA, iar 'cazul minciunii' din prima cursa a sezonului, in care era implicata echipa McLaren, a fost si el incheiat saptamana trecuta, echipa britanica fiind scutita de o penalizare datorita atitudinii sincere afisate in fata judecatorilor.

Brawn a dominat inceputul de sezon
Trei din cele patru curse de pana acum au fost castigate de echipa formata din cenusa echipei Honda. Brawn GP a inceput sezonul in forta, cu o dubla in Australia, Jenson Button dovedind ca Ross Brawn nu a lucrat in zadar la acest monopost timp de aproape doi ani.

Red Bull au fost singurii din baietii fara difuzoare care le-au creat probleme liderilor din clasamente. Austriecii au castigat prima lor cursa de cand se afla in Formula 1 (2005), prin Sebastian Vettel, si in acelasi timp si primul pole si dubla, toate acestea in weekendul din China.

A treia echipa care, alaturi de Brawn si Red Bull, a fost printre protagonistele acestui inceput de sezon, Toyota este inca in asteptarea unei victorii in 2009. Trulli si Glock au reusit sa blocheze prima linie a grilei de start din Bahrain insa strategia a jucat impotriva lor. Doar italianul a ramas pe podium, fiind al treilea podium pe care Toyota a fost prezenta, din patru curse.

Mclaren, Ferrari si BMW, echipele care anul trecut se luptau pentru podiumuri si pentru titlu, au surprins in mod negativ in aceste prime curse ale sezonului 2009.

In Australia BMW a fost foarte aproape de a obtine cel putin un loc pe podium prin Robert Kubica, insa dupa accidentul nefericit cu Vettel, cu doar patru tururi inainte de final, echipa germana a plecat fara niciun punct. In Malaysia insa, Nick Heidfeld a reusit sa ramana in pista pe ploaia care a intrerupt intr-un final cursa, si a terminat pe locul al doilea, in timp ce Kubica abandona pentru a doua cursa consecutiva. Au urmat doua curse dezastruoase pentru BMW, culminand cu Bahrain unde cei doi piloti au incheiat plutonul.

Pentru Ferrari, Campionii Mondiali ai ultimelor doua editii, startul din 2009 a fost cel mai prost din ultimii 28 de ani. Nici Raikkonen si nici Massa nu au reusit sa intre in puncte in primele trei curse. Finlandezul insa, a salvat Scuderia de la "realizarea" celui mai prost start de sezon inregistrat vreodata de italieni, aducand primele trei puncte in cursa trecuta, din Bahrain. Felipe Massa este inca unul din cei sase piloti care nu au cel putin un punct in acest sezon, in aceeasi situatie aflandu-se si polonezul Kubica.

Ceva mai bine stau rivalii de la McLaren, care acum se afla pe locul al patrulea in clasamentul constructorilor, cu 13 puncte. Dificultatile pentru ei au fost atat pe circuit cat si inafara acestuia. Hamilton putea obtine un loc patru inca din prima cursa a sezonului, insa o incercare de pacalire a sistemului a dus la descalificarea echipei in MP al Australiei. Britanicul a adus insa in Malaysia primele doua puncte pentru echipa sa, iar upgrade-urile introduse treptat au facut posibila o clasare cu ambele masini in puncte in cursa din China, locurile cinci si sase, iar in Bahrain, a venit cel mai bun rezultat din 2009 - un loc patru obtinut de Hamilton.

'Sezonul european' ar putea aduce schimbari in grila.
Cursa de la Barcelona este locul unde majoritatea echipelor aduc imbunatatiri majore masinilor. Este cazul si in acest an, majoritatea participantilor pregatindu-se pentru "noul start", cum este denumita in paddock revenirea in Europa.

Daca unele echipe ca Mclaren, Renault sau Force India au introdus deja o versiune initiala a controversatului difuzor, altele au asteptat ca varianta finala sa fie pregatita.

Vineri, presa italiana raporta ca o versiune 'B' a monopostului Ferrari F60 si-a facut debutul la Vairano. Marc Gene a facut cateva teste aerodinamice intr-o masina cu 15 kilograme mai usoara fata de cea lansata in iarna si este de asteptat ca aceasta sa includa si difuzorul dublu.

Nici celelalte echipe nu au stat degeaba si au pregatit pentru Spania schimbari mai mult sau mai putin majore. BMW au pregatit un nas al masinii, aripa spate si sidepod-uri "in totalitate noi", dar si modificari la aripa fata si capota motorului, modificari care "vor reduce in mod semnificativ timpii pe tur", declara increzator Willy Rampf.

Cu toate aceste modificari si componente noi care isi vor face aparitia in Catalunya, cei implicati se asteapta la noi schimbari in ierarhia deja data peste cap de noul regulament din acest an.

Programul weekendului din Barcelona:

Vineri
11:00 - Antrenamente libere 1
15:00 - Antrenamente libere 2

Sambata
12:00 - Antrenamente libere 3
15:00 - Calificari

Duminica
15:00 - Cursa

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template