Ieri a fost ultima zi in care echipele care vor vrea sa participe in 2010 in Campionatul Mondial isi mai puteau depune cererile de inscriere.
Nu mai putin de 16 echipe au facut acest lucru, insa doar 13 dintre acestea vor aparea pe grila sezonului 2010 de Formula 1.
Echipele membre FOTA au depus si ele intr-un final cererea de participare, insa au pus niste conditii care vor trebui acceptate ori refuzate pana la data de 12 iunie, data la care vor fi anuntate cele 13 echipe norocoase.
Pe langa cele 10 nume care concureaza si in acest sezon, sase noi echipe au fost atrase de bugetul mult mai mic fata de anii trecuti, si de ajutorul tehnologic de care vor avea parte. Acestea sunt: Lola, Prodrive, USF1, Campos, Litespeed si cel mai recent anuntata, March Engineering.
Cateva cuvinte despre fiecare (cu ajutorul Wikipedia):
Lola
Lola Cars International este o companie care produce masini de curse din 1958. Fondatorul este Eric Broadley iar bazele companiei se afla in Huntingdon, Anglia. Au inceput prin a construi masini sport cu motoare pe fata si au ajuns sa produca masini pentru Formula Junior, inainte sa devina una din cele mai mari companii de profil din lume. In 1998, Martin Birrane a achizitionat Lola, dupa o incercare esuata in Formula 1 cu Mastercard.
Prodrive
Grupul condus de David Richards are bazele tot in Anglia, in Banbury, Oxfordshire. Acesta se ocupa cu prepararea pentru curse a masinilor marcilor ca Subaru sau Aston Martin. Prodrive este cel mai bine cunoscut din Campionatul Mondial de Raliuri, unde pregatea masinile constructorului Subaru. Pe langa Anglia, grupul mai are puncte de lucru si in Thailanda, China si Australia.
USGPE
US Grand Prix Engineering este un grup american care va pune bazele unei echipe de F1 'Made in America'. Planurile initiale era ca numele sa fie USF1, insa Bernie Ecclestone a obiectat pe motiv ca el detine drepturile pentru abrevierea F1. Echipa este condusa de directorul tehnic al Haas CNC Racing, Ken Anderson, si de jurnalistul Peter Windsor. Bazele sunt in Carolina de Nord, in Charlotte, iar o baza secundara se afla in Spania in Azkoitia, impartind facilitatile cu echipa Epsilon Euskadi. Anderson si-a exprimat ambitiile ca masinile sale sa fie pilotate de doi americani. Printre investitorii initiali se numara, conform lui Windsor, compania de publicitate Goodby, Silverstein & Partners.
Campos Meta 1
Campos Racing a fost fondata de fostul pilot de Formula 1, Adrian Campos, in 1998. Marc Gene a castigat campionatul Open Fortuna by Nissan inca din primul an. De asemenea, Fernando Alonso a alergat pentru echipa inainte de a face pasul spre F1.
Campos a intrat in GP2 in 2005, la lansarea campionatului. Realizarile in 'antecamera' Formulei 1 au crescut de la an la an, astfel ca in 2008 echipa Campos a castigat trofeul la constructori. In octombrie 2008 a anuntat ca se va retrage din GP2 urmand sa se concentreze pe Formula 3 si un nou proiect, nespecificat.
Litespeed
Litespeed este o echipa de Formula 3, cu sediul in Norfolk, Anglia. Este condusa de oameni care au peste 25 de ani de experienta in toate nivelurile incluzand si Formula 1.
Masinile Litespeed au fost produse initial de ATR Group sub numele de SLC R1, in 2005. In 2006, masina a produs cateva rezultate foarte bune pe circuite de traditie ca Nurburgring, din Germania. In 2007 masina nu a concurat iar designul a fost preluat de proprietarii Litespeed F3, Nino Singh Judge si Steve Kenchington. Si-a facut aparitia la Snetterton in Norfolk in iunie 2008, si desi nu a avut prea multi kilometri la bord a tinut pasul cu liderii campionatului, iar in cursa urmatoare, la Brands Hatch, a terminat pe locul al doilea, cu Jonathan Legris la volan.
Pentru a intra in Formula 1, Litespeed si-a unit fortele cu MGI, o companie detinuta de fostul designer din F1, Mike Gascoyne.
March Engineering
March este un constructor de masini de curse din Marea Britanie, care a mai avut de-a face cu F1, insa cu rezultate slabe. De mai mult succes a avut parte in campionate ca Formula 2, Formula 3 si Indy Car.
March a fost fondata in 1969 si numele cuprinde initialele celor patru fondatori: Max Mosley, Alan Rees, Graham Coaker si Robin Herd. Istoria echipei in Formula 1 este marcata de conflictele provocate de lipsa competitivitatii, intr-un final ramanand in postura de furnizori de sasiuri pentru echipa Tyrell.
In 1989, problemele financiare si-au facut simtita prezenta iar antreprenorul japonez Akira Akagi a achizitionat March F1 si F3000. March a continuat in Indy Car in parteneriate cu Porsche si Alfa Romeo.
Nu mai putin de 16 echipe au facut acest lucru, insa doar 13 dintre acestea vor aparea pe grila sezonului 2010 de Formula 1.
Echipele membre FOTA au depus si ele intr-un final cererea de participare, insa au pus niste conditii care vor trebui acceptate ori refuzate pana la data de 12 iunie, data la care vor fi anuntate cele 13 echipe norocoase.
Pe langa cele 10 nume care concureaza si in acest sezon, sase noi echipe au fost atrase de bugetul mult mai mic fata de anii trecuti, si de ajutorul tehnologic de care vor avea parte. Acestea sunt: Lola, Prodrive, USF1, Campos, Litespeed si cel mai recent anuntata, March Engineering.
Cateva cuvinte despre fiecare (cu ajutorul Wikipedia):
Lola
Lola Cars International este o companie care produce masini de curse din 1958. Fondatorul este Eric Broadley iar bazele companiei se afla in Huntingdon, Anglia. Au inceput prin a construi masini sport cu motoare pe fata si au ajuns sa produca masini pentru Formula Junior, inainte sa devina una din cele mai mari companii de profil din lume. In 1998, Martin Birrane a achizitionat Lola, dupa o incercare esuata in Formula 1 cu Mastercard.
Prodrive
Grupul condus de David Richards are bazele tot in Anglia, in Banbury, Oxfordshire. Acesta se ocupa cu prepararea pentru curse a masinilor marcilor ca Subaru sau Aston Martin. Prodrive este cel mai bine cunoscut din Campionatul Mondial de Raliuri, unde pregatea masinile constructorului Subaru. Pe langa Anglia, grupul mai are puncte de lucru si in Thailanda, China si Australia.
USGPE
US Grand Prix Engineering este un grup american care va pune bazele unei echipe de F1 'Made in America'. Planurile initiale era ca numele sa fie USF1, insa Bernie Ecclestone a obiectat pe motiv ca el detine drepturile pentru abrevierea F1. Echipa este condusa de directorul tehnic al Haas CNC Racing, Ken Anderson, si de jurnalistul Peter Windsor. Bazele sunt in Carolina de Nord, in Charlotte, iar o baza secundara se afla in Spania in Azkoitia, impartind facilitatile cu echipa Epsilon Euskadi. Anderson si-a exprimat ambitiile ca masinile sale sa fie pilotate de doi americani. Printre investitorii initiali se numara, conform lui Windsor, compania de publicitate Goodby, Silverstein & Partners.
Campos Meta 1
Campos Racing a fost fondata de fostul pilot de Formula 1, Adrian Campos, in 1998. Marc Gene a castigat campionatul Open Fortuna by Nissan inca din primul an. De asemenea, Fernando Alonso a alergat pentru echipa inainte de a face pasul spre F1.
Campos a intrat in GP2 in 2005, la lansarea campionatului. Realizarile in 'antecamera' Formulei 1 au crescut de la an la an, astfel ca in 2008 echipa Campos a castigat trofeul la constructori. In octombrie 2008 a anuntat ca se va retrage din GP2 urmand sa se concentreze pe Formula 3 si un nou proiect, nespecificat.
Litespeed
Litespeed este o echipa de Formula 3, cu sediul in Norfolk, Anglia. Este condusa de oameni care au peste 25 de ani de experienta in toate nivelurile incluzand si Formula 1.
Masinile Litespeed au fost produse initial de ATR Group sub numele de SLC R1, in 2005. In 2006, masina a produs cateva rezultate foarte bune pe circuite de traditie ca Nurburgring, din Germania. In 2007 masina nu a concurat iar designul a fost preluat de proprietarii Litespeed F3, Nino Singh Judge si Steve Kenchington. Si-a facut aparitia la Snetterton in Norfolk in iunie 2008, si desi nu a avut prea multi kilometri la bord a tinut pasul cu liderii campionatului, iar in cursa urmatoare, la Brands Hatch, a terminat pe locul al doilea, cu Jonathan Legris la volan.
Pentru a intra in Formula 1, Litespeed si-a unit fortele cu MGI, o companie detinuta de fostul designer din F1, Mike Gascoyne.
March Engineering
March este un constructor de masini de curse din Marea Britanie, care a mai avut de-a face cu F1, insa cu rezultate slabe. De mai mult succes a avut parte in campionate ca Formula 2, Formula 3 si Indy Car.
March a fost fondata in 1969 si numele cuprinde initialele celor patru fondatori: Max Mosley, Alan Rees, Graham Coaker si Robin Herd. Istoria echipei in Formula 1 este marcata de conflictele provocate de lipsa competitivitatii, intr-un final ramanand in postura de furnizori de sasiuri pentru echipa Tyrell.
In 1989, problemele financiare si-au facut simtita prezenta iar antreprenorul japonez Akira Akagi a achizitionat March F1 si F3000. March a continuat in Indy Car in parteneriate cu Porsche si Alfa Romeo.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu