29 decembrie 2008

La Multi Ani!


La Multi Ani si un an nou fericit urez tuturor fanilor Formulei 1 si le multumesc celor care m-au vizitat in primul meu sezon :). Sa speram ca noul an ne va aduce mai mult spectacol si nume noi pe podiumurile Formulei 1, o data cu aceasta schimbare la fata. La Multi Ani si va astept si in 2009!
Continue Reading...

28 decembrie 2008

Lansarile monoposturilor din 2009

Incepand cu jumatatea lunii ianuarie vom vedea pentru prima data noile monoposturi cu care echipele vor alerga in sezonul viitor. Criza financiara isi va face simtita prezenta si aici, cateva echipe, ca Renault si Williams prezentandu-si masinile pentru prima data in cadrul primelor teste oficiale din 2009, din Portugalia, pe noul circuit Al Garve. Toyota va da publicitatii doar pozele cu noul bolid, iar BMW va scoate noul F1.09 direct pe circuitul valencian, Ricardo Tormo.

Ferrari va lansa F2009 pe 12 ianuarie iar peste cateva zile va fi randul celor de la McLaren, in Woking la McLaren Technology Center. Red Bull si Toro Rosso nu au anuntat oficial data lansarii RB5 si respectiv STR4, insa este de asteptat ca aceasta sa fie in februarie; Force India vor scoate pe circuit noul monopost propulsat de Mercedes in martie, cu putin timp inainte de startul primei curse.

12 ianuarie - FERRARI (F2009)
15 ianuarie - TOYOTA (TF109)
16 ianuarie - MCLAREN (MP4/24)
19 ianuarie - RENAULT (R29)
19 ianuarie - WILLIAMS (FW31)
20 ianuarie - BMW SAUBER (F1.09)
9 februarie- RED BULL (RB5)
1 martie- FORCE INDIA (VJM02)
4 martie - TORO ROSSO (STR4)



Voi aduce modificari postului pe masura ce echipele vor anunta datele lansarilor
Continue Reading...

18 decembrie 2008

Tata va sponsoriza Ferrari

In timp ce alte echipe lupta pentru supravietuire, cele doua echipe de top din Formula 1, Ferrari si McLaren incheie noi parteneriate, infirmand predictiile ca aceasta criza globala ar putea ingropa sportul.

Compania indiana, Tata Consultancy a anuntat joi o intelegere de sponsorizare cu Ferrari. Astfel, incepand cu 2009 masinile italiene vor afisa logo-ul TCS (Tata Consultancy Services), anunta compania intr-un comunicat emis azi, in Mumbai.

Nici McLaren nu se lasa mai prejos, ei unindu-si fortele cu Lenovo, al treilea cel mai mare fabricant de calculatoare din lume. Compania a sponsorizat Williams in ultimii doi ani, insa a decis ca, desi logo-ul nu va putea fi vizibil pe masinile McLaren, cum era cazul la Williams, beneficiile vor fi mai mari.
Continue Reading...

12 decembrie 2008

F1 anunta masurile pentru reducerea costurilor

In urma intalnirii WMSC (World Motor Sport Council) de la Monte Carlo, Formula 1 a anuntat azi masurile care vor fi luate pentru reducerea costurilor.

Astfel, incepand cu 2010, costurile in ceea ce privesc motoarele vor scadea drastic, iar incepand cu 2009, testele din intrasezon vor fi interzise iar numarul membrilor echipelor va scadea.

Motoarele furnizate de un manufacturier independent sau de un manufacturier din Formula 1, vor sta la dispozitia echipelor independente, la un pret care nu va depasi 5 milioane de euro pe sezon.

FIA estimeaza ca aceste schimbari din 2009 vor face ca echipele sa cheltuiasca aproximativ cu 30% mai putin fata de 2008, iar pentru echipele mici, acest procent ar putea fi chiar mai mare.

O alta schimbare care ar putea intra in vigoare in 2010 ar fi interzicerea realimentarii in timpul curselor.

Iata mai jos o lista cu alte masuri pentru viitorul apropiat:

2009
- Viata motoarelor va fi dublata, fiecare pilot beneficiind de 8 motoare pe an, plus 4 pentru teste;
- Turatia motoarelor va fi limitata la 18000 rpm;
- Costul motoarelor pentru echipele independente va fi aproximativ 50% din preturile din 2008;
- Fabricile vor fi inchise timp de 6 saptamani pe an;
- Activitatea in tunelul aerodinamic va fi redusa.

2010
- Motoarele din 2010 vor ramane aceleasi si in urmatorii 2 ani (2011 si 2012);
- Aceeasi transmisie va fi folosita de toate echipele (se asteapta confirmare);
- FIA va intocmi o lista de componente pentru sasiu. Unele vor putea fi dezvoltate insa pentru celelalte vor fi folosite doar materiale ieftine;
- Sistemele de radio si telemetrie vor fi standardizate iar incalzitoarele de pneuri si realimentarea in timpul curselor vor fi interzise;
- Exista posibilitatea ca durata sau distanta curselor sa fie redusa.

Pe termen lung, FOTA (Formula One Team's Asociation) impreuna cu FIA studiaza posibilitatea introducerii unui nou motor incepand cu 2013, bazat pe recuperarea energiei.
Continue Reading...

11 decembrie 2008





Continue Reading...



Clasament 2010 PILOTI - dupa JAPONIA


LOC PILOT PUNCTE VICTORII ABANDONURI
1 Mark Webber 220 4 1
2 Fernando Alonso 206 4 1
3 Sebastian Vettel 206 3 2
4 Lewis Hamilton 192 3 3
5 Jenson Button 189 2 2
6 Felipe Massa 128 - 1
7 Nico Rosberg 122 - 1
8 Robert Kubica 114 - 3
9 Michael Schumacher 54 - 1
10 Adrian Sutil 47 - 3
11 Rubens Barichello 41 - 2
12 Kamui Kobayashi 27 - 8
13 Vitaly Petrov 19 - 4
14 Nico Hulkenberg 17 - 4
15 Vitantonio Liuzzi 13 - 4
16 Sebastien Buemi 8 - 4
17 Pedro de la Rosa 6 - 6
18 Nick Heidfeld 4 - 1
19 Jaime Alguersuari 3 - 2
20 Heikki Kovalainen 0 - 4
21 Karun Chandhok 0 - 2
22 Lucas di Grassi 0 - 6
23 Jarno Trulli 0 - 6
24 Bruno Senna 0 - 9
25 Timo Glock 0 - 6
26 Sakon Yamamoto 0 - 1
27 Christian Klien 0 - 1






Clasament 2010 ECHIPE - dupa JAPONIA

LOC ECHIPA PUNCTE VICTORII ABANDONURI
1 Red Bull / Renault 426 7 3
2 McLaren / Mercedes 381 5 5
3 Ferrari 334 4 2
4 Mercedes 176 - 2
5 Renault 133 - 7
6 Force India / Mercedes 60 - 7
7 Williams / Cosworth 58 - 6
8 BMW Sauber / Ferrari 37 - 15
9 Toro Rosso / Ferrari 11 - 6
10 Lotus / Cosworth 0 - 10
11 HRT F1 / Cosworth 0 - 13
12 Virgin / Cosworth 0 - 12





Continue Reading...
Runda Data   Mare Premiu Circuit       Lungime(km) Tururi
1     14.mar Bahrain     Sakhir            6.299       49*
2     28.mar Australia   Melbourne         5.303       58 
3     04.apr Malaysia    Sepang            5.543       56 
4     18.apr China       Shanghai          5.451       56 
5     09.mai Spania      Barcelona         4.655       66 
6     16.mai Monaco      Monte-Carlo       3.340       78 
7     30.mai Turcia      Istanbul          5.338       58 
8     13.iun Canada      Montréal          4.361       70 
9     27.iun Europa      Valencia          5.419       57 
10    11.iul M.Britanie  Silverstone       5.900       52* 
11    25.iul Germania    Hockenheim        4.574       67 
12    01.aug Ungaria     Budapesta         4.381       70 
13    29.aug Belgia      Spa-Francorchamas 7.004       44 
14    12.sep Italia      Monza             5.793       53 
15    26.sep Singapore   Singapore         5.067       61 
16    10.oct Japonia     Suzuka            5.807       53 
17    24.oct Coreea      Yeongam           5.450       56 
18    07.nov Brazilia    Interlagos        4.309       71 
19    14.nov Abu Dhabi   Yas Island        5.554       55 
 *=Se vor folosi noi configuratii ale circuitelor. 
Continue Reading...

05 decembrie 2008

Cu o echipa in minus - Honda s-a retras!

O lovitura grea si un semnal de alarma a venit in aceasta dimineata pentru Formula 1, odata cu anuntul echipei Honda de retragere din Marele Circ.

La o conferinta de presa din Tokyo, presedintele Honda, Takeo Fukui a facut publica decizia de retragere imediata din Formula 1, din cauza dificultatilor economice din aceasta perioada. Astfel, F1 va lua startul in martie cu doar 9 echipe pe grila, in cazul in care nimeni nu va cumpara echipa din Brackley.

CEO-ul Honda F1, Nick Fry, este insa optimist si declara ca in ultimele 12 ore au existat deja 3 oferte de cumparare: "Avem una din cele mai solide echipe si cu cele mai bune resurse din paddock; am reprezenta o achizitie profitabila pentru cineva.". Zvonurile sugereaza ca Honda ar face orice sa scape de echipa de Formula 1, chiar sa o vanda pentru un pret foarte mic.

FIA foloseste aceasta situatie ca inca un motiv pentru care in Formula 1 costurile trebuie sa scada cat mai curand posibil.

"Totul este afectat, nu doar echipele. Este dificil de prezis si suntem la mila situatiei generale. Ceea ce trebuie noi sa facem este sa fim siguri ca am facut tot ce este posibil pentru a tine costurile sub control.", declara Presedintele FIA, Max Mosley.

Atat Bernie Ecclestone cat si Max Mosley accentueaza ca aceasta scadere a costurilor nu va afecta in nici un fel fanii Formulei 1, ba mai mult, acestia nici nu vor observa: "Costurile pot scadea fara ca spectatorii sa observe vreo schimbare. Avem un program complet pe care vrem sa il punem in aplicare, insa trebuie sa convingem echipele ca aceasta este cea mai buna cale. Daca nu reusim asta, nu sunt prea optimist.", explica Mosley.

Ecclestone sustine aceasta idee si declara ca "omul de rand nu este interesat de numarul de cilindri sau de capacitatea motorului. Suntem in domeniul spectacolului si ar trebui sa facem masini de curse, pentru curse.".
Continue Reading...

29 noiembrie 2008

Schimbarile din 2009

Pentru 2009, FIA a adus o serie de modificari in Regulamentul Formulei 1, scopurile fiind acelea de a reduce costurile, de a diminua rolul aerodinamicii in dezvoltarea monoposturilor, si cel mai important, de a face depasirile mult mai usoare.

Rezultatele au putut fi vazute in testele de la Barcelona, acolo unde cateva echipe au dotat masinile din sezonul 2008 cu elemente specifice sezonului urmator, cele mai evidente fiind pe masina BMW (foto). Aici puteti vedea mai multe fotografii din primele teste ale intersezonului.

Alaturi de aerodinamica, pneurile vor fi printre modificarile vizibile. Daca in ultimii 10 ani, masinile de F1 au rulat pe asa-numitele pneuri cu "santuri", de anul viitor vom vedea din nou slick-urile in actiune. Teoretic, acestea ar trebui sa imbunatateasca aderenta (cu circa 20% conform F1.com), insa aceasta va fi totusi afectata de reducerea apasarii aerodinamice. Asadar, viteza prin virajele rapide va fi mai mica fata de 2008. Regula folosirii a doua tipuri de pneuri de uscat intr-o cursa va ramane si anul urmator.

Cea mai asteptata noutate va fi probabil dispozitivul KERS (Kinetic Energy Recovery System). Acesta preia energia cinetica generata de franele masinii si o depoziteaza intr-o baterie electrica. Pilotul va avea la dispozitie, prin simpla apasare a unui buton, 80 de cai putere suplimentari, insa doar 7 secunde pe tur. Greutatea mare a acestui dispozitiv va crea probleme echipelor, care vor trebui sa regandeasca distributia greutatii a propriilor monoposturi.

In ceea ce priveste aerodinamica, masinile vor arata mult mai "curate", acele aripioare si improvizatii exterioare vor diparea incepand cu 2009. Apasarea aerodinamica va fi mult mai scazuta datorita noilor dimensiuni ale aripilor fata si spate, impuse de catre FIA. Inaltimea aripii fata va scadea (de la 150 de mm, la 75) insa va fi mai lata (aceeasi latime ca si masina). Aceasta va putea fi modificata din interiorul masinii, de catre pilot. Aripa spate va deveni mai inalta si mai ingusta.

Motoarele vor avea si ele parte de modificari, insa nu fizic. Durata unui motor va creste de la doua curse la trei consecutive. De asemenea, pentru reducerea costurilor, este de asteptat ca numarul de kilometri de teste sa fie redus de la 30.000 la 20.000.

Continue Reading...

16 noiembrie 2008

Rosberg ameninta cu plecarea de la Williams

Desi a urcat de doua ori pe podium in sezonul ce tocmai s-a incheiat, rezultatele din 2008 ale lui Nico Rosberg sunt departe de a fi considerate acceptabile.

Germanul a ocupat un loc pe podium atat in prima cursa a anului, din Australia, cat si in prima cursa desfasurata pe timp de noapte, cea de la Singapore, insa acestea fiind singurele rezultate notabile ale echipei conduse de Frank Williams in acest sezon. In majoritatea GP-urilor, cei doi piloti, Rosberg si Nakajima au avut dificultati in a trece chiar si in a doua parte a calificarilor, iar punctele au venit foarte rar. In concluzie, un alt an ratat pentru Nico Rosberg, considerat unul din cei mai talentati piloti din Formula 1 de astazi.

Acum insa, tanarul german pune piciorul in prag si isi face cunoscute intentiile de a parasi echipa Williams la sfarsitul sezonului 2009 daca aceasta nu imbunatateste performantele in mod notabil, iar decizia o va lua, spune el pentru Formule 1 RaceReport: "la jumatatea sezonului urmator."

"Daca Williams nu se ridica la inaltimea asteptarilor, atunci va trebui sa imi caut alta echipa. Este vorba de propria mea cariera. Exista alte optiuni pentru mine, insa daca astept prea mult, acele usi evident se vor inchide."

Continue Reading...

09 noiembrie 2008

S-au impacat?

Aflat in Stuttgart pentru a sarbatori titlul alaturi de oamenii de la Mercedes-Benz, Lewis Hamilton a marturisit cum cel mai mare rival al sau din Formula 1 l-a surprins dupa cursa din Brazilia:

"A fost grozav sa il vad pe Fernando (Alonso) in garajul meu dupa cursa. Am dat mana si m-a imbratisat dupa care a felicitat intreaga echipa. Trebuie sa fii un om mare pentru a face asa ceva. Ii sunt recunoscator."

Hamilton i-a suflat titulatura de cel mai tanar Campion Mondial lui Alonso iar vineri a intrat "ca un rockstar", cum spun cei de la Dailymail, in Germania, acasa la motoristul echipei sale, Mercedes, unde a fost primit cu multa caldura de catre fanii germani.

Printre ore intregi de autografe si printre foarte multe Mercedes-uri, Lewis si-a exprimat nemultumirea ca "oamenii si-au format o opinie gresita despre mine".

"Dar sunt tanar si voi fi aici pentru ceva timp, si voi face totul pentru a-mi spala aceasta imagine. Nu va fi usor dar sper sa schimb aceste opinii."

Noul Campion spune ca acum va lua o binemeritata pauza si nu va testa pana in ianuarie: "Nu am castigat anul trecut dar chiar si asa, in ianuarie ma simteam deja epuizat. Am nevoie de o pauza."

Continue Reading...

07 noiembrie 2008

Hamilton, noul campion

Dupa doar al doilea sezon disputat in Formula 1, Lewis Hamilton si-a adjudecat primul sau titlu, insa cu multe emotii. Daca anul trecut a pierdut la doar un punct distanta de campionul Kimi Raikkonen, pe greseala proprie, anul acesta a fost foarte aproape de a repeta isprava. Plecat de pe pozitia a patra, in timp ce contracandidatul sau Felipe Massa era in pole, englezul a avut o cursa foarte dificila, in special pe final cand ploaia a pus ceva probleme. Pustiul de la Toro Rosso, Sebastian Vettel, l-a depasit pe Hamilton, trimitandu-l pe acesta pe pozitia a sasea, una care punea deja titlul Pilotilor in mana lui Massa. Mai tarziu insa, a venit un moment care dupa cursa a fost mult discutat: Glock, care se afla pe 4, a fost ajuns si depasit pe rand de Vettel si apoi, pe ultimele viraje ale cursei si de Hamilton. Germanul ramasese pe pneurile de uscat in timp ce toata lumea era pe cele de pista uda, astfel ca Hamilton a trecut foarte usor de pilotul Toyota si devine Campion Mondial al sezonului 2008. Cursa a fost castigata de brazilianul Felipe Massa, in uralele compatriotilor sai. El a fost urmat de Fernando Alonso si Kimi Raikkonen. Trofeul Constructorilor a ramas totusi in mana italienilor de la Ferrari pentru al doilea an consecutiv.

Rezultatele complete ale cursei

Acum avem in fata o lunga pauza de iarna, timp in care echipele isi vor pune la punct noile masini despre care se spune ca vor soca fanii F1. De asemenea, pentru 2009 regulamentul stewarzilor va fi revizuit pentru a se evita controversele care au schimbat soarta catorva curse din acest an, cel mai bun exemplu fiind Belgia.

In ce priveste grila de piloti, doar Toro Rosso nu si-au confirmat linia de piloti, Vettel facand pasul spre Red Bull iar Bourdais inca nu este sigur daca va mai continua si in 2009. Renault a confirmat saptamana aceasta ca ii va pastra pe Alonso si Piquet si anul viitor, spaniolul prelungindu-si chiar contractul si pentru 2010.

Continue Reading...

01 noiembrie 2008

ITV : Carry On 1997-2008

Ultima cursa a sezonului 2008 coincide si cu ultima cursa transmisa de postul de televiziune britanic, ITV. Transmisia F1 va fi preluata din 2009 de catre BBC iar echipa de comentatori va fi formata din Jonathan Legard, Martin Brundle, David Coulthard, Jake Humphrey si Lee McKenzie.

ITV isi iau la revedere de la fani cu un clip care acopera toti cei 11 ani de transmisie a Formulei 1, clip care a rulat in deschiderea calificarilor de astazi.



Muzica: My Chemical Romance - The Black Parade
Continue Reading...

Massa in pole acasa, iar Hamilton pe 4

Spre deliciul fanilor brazilieni, Felipe Massa a obtinut pole-positionul in ultima cursa a sezonului 2008, cea de la Interlagos, Brazilia.

Calificarile s-au desfasurat in conditii meteo favorabile iar lupta dintre cele doua echipe, Ferrari si McLaren, a fost foarte stransa. Felipe Massa a terminat pe locul 1 prima portiune, iar in Q2, Kovalainen a fost cel mai rapid, pentru McLaren. La final, brazilianul de la Ferrari a obtinut un pole foarte important in lupta pentru titlu, in conditiile in care Hamilton va pleca de pe 4 iar Raikkonen de pe 3. Un rol foarte important va juca si Jarno Trulli, care si-a plasat a sa Toyota pe locul al doilea intre cele doua masini Ferrari. Al doilea component al echipei McLaren nu a reusit mai mult de un loc 5, in spatele coechipierului sau. Probabil singurul ajutor pe care i-l mai poate oferi finlandezul lui Hamilton este sa il tina pe Alonso cat mai departe de englez, spaniolul neputand urca mai mult de locul 6 pe grila de start, in ciuda formei aratate in ultimele doua sesiuni de antrenamente.

Ca surprize neplacute am putea constata locul 13 al lui Kubica, in timp ce Heidfeld, coechipierul sau, se afla in primii 10, pe locul 8 mai exact. De asemenea, cele doua Williams nu au reusit sa treaca de prima parte a calificarilor, Rosberg terminand doar cu al 18-lea timp, in fata celor doua Force India.

Grila de start a Marelui Premiu al Braziliei:

1 F. Massa        Ferrari     1:12.368
2 J. Trulli       Toyota      1:12.737
3 K. Räikkönen    Ferrari     1:12.825
4 L. Hamilton     McLaren     1:12.830
5 H. Kovalainen   McLaren     1:12.917
6 F. Alonso       Renault     1:12.967
7 S. Vettel       Toro Rosso  1:13.082
8 N. Heidfeld     BMW         1:13.297
9 S. Bourdais     Toro Rosso  1:14.105
10 T. Glock       Toyota      1:14.230
11 N. Piquet jr.  Renault     1:12.137
12 M. Webber      Red Bull    1:12.289
13 R. Kubica      BMW         1:12.300
14 D. Coulthard   Red Bull    1:12.717
15 R. Barrichello Honda       1:13.139
16 K. Nakajima    Williams    1:12.800
17 J. Button      Honda       1:12.810
18 N. Rosberg     Williams    1:13.002
19 G. Fisichella  Force India 1:13.426
20 A. Sutil       Force India 1:13.508
Continue Reading...

Calificari Brazilia - LIVE

Continue Reading...

Arhiva: Clasamente 2008

Clasament Piloti

LocPilot Puncte
1 Hamilton 98
2 Massa 97
3 Raikkonen 75
4 Kubica 75
5 Alonso 61
6 Heidfeld 60
7 Kovalainen 53
8 Vettel 35
9 Trulli 31
10 Glock 25
11 Webber 21
12 Piquet 19
13 Rosberg 17
14 Barrichello 11
15 Nakajima 9
16 Coulthard 8
17 Bourdais 4
18 J. Button 3
19 G. Fisichella 0
20 A. Sutil 0

Clasament Echipe

Loc Echipa Puncte
1  Ferrari  172
2  McLaren  151
3  BMW  135
4  Renault  80
5  Toyota  56
6  Toro Rosso  39
7  Red Bull  29
8  Williams  26
9  Honda  14
10  Force India  0
Continue Reading...

Arhiva: Calendar 2008

16/03 Australia  rezultate
23/03 Malaysia  rezultate
06/04 Bahrain  rezultate
27/04 Spania rezultate 
11/05 Turcia rezultate
25/05 Monaco rezultate
08/06 Canada rezultate
22/06 Franta rezultate
06/07 Marea Britanie rezultate
20/07 Germania rezultate
03/08 Ungaria rezultate
24/08 Europa(Valencia) rezultate
07/09 Belgia rezultate
14/09 Italia rezultate
28/09 Singapore rezultate
12/10 Japonia rezultate
19/10 China rezultate
02/11 Brazilia rezultate
Continue Reading...

19 octombrie 2008

Hamilton, victorios in China



Lewis Hamilton a castigat Marele Premiu al Chinei, adaugand inca doua puncte avansului sau fata de Massa. Brazilianul a terminat pe locul al doilea, diferenta dintre cei doi crescand la 7 puncte in favoarea pilotului McLaren.

Startul cursei de la Shanghai a fost unul linistit la varf, cu Hamilton reusind sa mentina prima pozitie, Raikkonen nefiind capabil sa repete startul foarte bun de saptamana trecuta de la Fuji. Plecat de pe locul 5, Kovalainen a avut un start mai bun fata de Alonso, cei doi purtand o lupta interesanta in primul tur al cursei, castig de cauza avand pilotul Renault.

Desi au avut o strategie identica, Hamilton s-a departat imediat de Raikkonen, finlandezul fiind totusi mai rapid pe ultimele tururi ale primului stint, insa nu suficient pentru a se apropia. Dupa a doua serie de opriri, Raikkonen slabeste ritmul, fapt ce ii permite lui Massa sa se apropie si sa isi depaseasca coechipierul la finalul linei drepte, fara nici o rezistenta din partea lui Kimi.

Coechipierul lui Hamilton, Heikki Kovalainen a fost nevoit sa aduca masina la boxe in turul 50, nemaiavand nici o sansa la puncte. Finlandezul suferise in turul 35 o pana pe partea din dreapta fata, ajungand in coada clasamentului.

Pe locul 4 a terminat spaniolul Fernando Alonso urmat de BMW-urile lui Heidfeld si Kubica, polonezul pierzand aici contactul cu pretendentii la titlu. O strategie interesanta cu doar o singura oprire l-a adus pe Timo Gock in puncte, pe locul al saptelea urmat de al doilea pilot Renault, Nelson Piquet Jr.

Abandonati au mai fost Trulli, care a suferit din cauza unui contact din primul viraj al cursei cu Sebastien Bourdais, si Sutil care a avut de asemenea, probleme tehnice.

Asa cum spuneam, in clasamentul general Hamilton si-a marit avansul la 7 puncte fata de Massa, iar la constructori, locurile 2 si 3 ale celor doi piloti Ferrari au marit avansul italienilor la 11 puncte fata de McLaren. Ultima cursa a sezonului va avea loc peste 2 saptamani, in Brazilia, acolo unde eroul local, Felipe Massa spera sa stearga diferenta fata de Hamilton si sa obtina primul sau titlu din cariera.

Clasamentul Marelui Premiu al Chinei:

1 L. Hamilton     McLaren     1:31:57.403
2 F. Massa        Ferrari     + 14.925
3 K. Räikkönen    Ferrari     + 16.445
4 F. Alonso       Renault     + 18.370
5 N. Heidfeld     BMW         + 28.923
6 R. Kubica       BMW         + 33.219
7 T. Glock        Toyota      + 41.722
8 N. Piquet       Renault     + 56.645
9 S. Vettel       Toro Rosso  + 1:04.339
10 D. Coulthard   Red Bull    + 1:14.842
11 R. Barrichello Honda       + 1:25.061
12 K. Nakajima    Williams    + 1:30.847
13 S. Bourdais    Toro Rosso  + 1:31.457
14 M. Webber      Red Bull    + 1:32.422
15 N. Rosberg     Williams    + 1 laps
16 J. Button      Honda       + 1 laps
17 G. Fisichella  Force India + 1 laps

Abandonuri
18 H. Kovalainen  McLaren     + 6 laps
19 A. Sutil       Force India + 41 laps
20 J. Trulli      Toyota      + 55 laps

Cel mai rapid tur: Hamilton - 1:36.325
Continue Reading...

18 octombrie 2008

Un nou pole pentru Hamilton

Hamilton va pleca din pole-position in Marele Premiu al Chinei, urmat de cele doua masini Ferrari, cu Raikkonen pe locul 2 si Massa pe 3.

Prima parte a calificarilor a fost deschisa de Nelson Piquet insa primul tur cronometrat a fost realizat de Glock. In timpul celor 20 de minute, Kubica se plangea de subvirare, abia in ultimele minute salvandu-se si urcand de pe 17 pana pe 14, de ajuns pentru a promova in Q2. Eliminati dupa aceasta prima faza au fost Fisichella, Sutil, Button, Nakajima si Coulthard.

In Q2, Raikkonen a fost primul pilot pe pista, imbunatatindu-si timpul din prima parte. Finlandezul este insa batut in scurt timp atat de Kovalainen cat si de Massa. Problemele lui Kubica isi fac simtita prezenta si in a doua parte, polonezul nereusind sa intre in primii 10, pentru ultima faza, si cea mai importanta, a calificarilor. Spre finalul sesiunii, Hamilton incalta pneurile soft si realizeaza cel mai bun timp al weekendului, coborand sub bariera de 1:35 pe tur. Toro Rosso reusesc sa intre in Q3 cu ambele masini iar cei eliminati au fost Rosberg, Barrichello, Glock, Kubica si Piquet.

Dupa primele iesiri in Q3, Kovalainen si Raikkonen aveau primele doua pozitii, urmati de Mark Webber. Sansele la pole pentru Kovalainen se diminueaza insa dupa opririle la boxe, fiind batut de Raikkonen dupa care Hamilton obtine al saptelea pole-position al sau din acest sezon. Massa urca in ultimele secunde pe locul 3 iar Alonso vine si el pe linia a doua cu al sau Renault, in fata lui Kovalainen.

Mark Webber a realizat al saselea cel mai rapid timp al calificarilor, dar australianul va pleca de pe pozitia 16. Echipa i-a schimbat motorul in aceasta dimineata dupa ce acesta a cedat in ultima sesiune de antrenamente libere. Astfel, Heidfeld va pleca maine de pe pozitia a sasea, urmat de Vettel, Trulli, Bourdais si Piquet.

Grila de start pentru Marele Premiu al Chinei:

1 L. Hamilton     McLaren     1:36.303
2 K. Räikkönen    Ferrari     1:36.645
3 F. Massa        Ferrari     1:36.889
4 F. Alonso       Renault     1:36.927
5 H. Kovalainen   McLaren     1:36.930
6 M. Webber       Red Bull    1:37.083*
7 N. Heidfeld     BMW         1:37.201
8 S. Vettel       Toro Rosso  1:37.685
9 J. Trulli       Toyota      1:37.934
10 S. Bourdais    Toro Rosso  1:38.885
11 N. Piquet jr.  Renault     1:35.722
12 R. Kubica      BMW         1:35.814
13 T. Glock       Toyota      1:35.937
14 R. Barrichello Honda       1:36.079
15 N. Rosberg     Williams    1:36.210
16 D. Coulthard   Red Bull    1:36.731
17 K. Nakajima    Williams    1:36.863
18 J. Button      Honda       1:37.053
19 A. Sutil       Force India 1:37.730
20 G. Fisichella  Force India 1:37.739


* penalizat cu 10 pozitii
Continue Reading...

China - Calificari LIVE

Continue Reading...

17 octombrie 2008

Prima zi in China

In primele doua antrenamente libere de la Shanghai, Lewis Hamilton a fost cel mai rapid, punand presiune pe rivalul sau la titlu, Felipe Massa. Brazilianul a fost mai lent cu 4 zecimi in prima sesiune si cu 7 zecimi in cea de-a doua, fata de britanic.

Prima sesiune a fost dominata de cele doua echipe de varf, McLaren si Ferrari, cu Hamilton, Massa, Raikkonen si Kovalainen pe primele patru pozitii, urmati de Kubica, si el un candidat cu sanse matematice la titlu. Renault confirma progresul facut in ultimele curse, aflandu-se cu ambele masini in top zece, Alonso pe locul 6 iar Piquet pe 9, cu Heidfeld si Bourdais intre ei. Topul primilor 10 a fost inchis de celalalt pilot Toro Rosso, Sebastian Vettel.

A doua sesiune de antrenamente a fost de asemenea dominata de britanicul echipei McLaren, dar surpriza a venit pe urmatoarele doua pozitii cu cei doi reprezentanti Renault, Alonso si Piquet, adjudecand locurile 2 si 3 la finalul celor 90 de minute. Dupa ce in prima sesiune a fost undeva in coada clasamentului, Trulli reuseste sa urce pana pe locul 4 in cea de-a doua, in fata lui Webber. Ei au fost urmati de Felipe Massa pentru Ferrari, in timp ce Raikkonen a terminat doar pe locul 8. Bourdais ramane in primii 10, despartind pilotii Ferrari, setand al saptelea timp. Heidfeld si Rosberg au incheiat pe locurile 9 si 10 iar Kubica si Kovalainen nu au reusit decat locurile 12 si respectiv 13.


Iata timpii cumulati ai primelor doua sesiuni de antrenamente din China:

1 Hamilton     McLaren     1:35.630*
2 Massa        Ferrari     1:36.020*
3 Alonso       Renault     1:36.024
4 Raikkonen    Ferrari     1:36.052*
5 Piquet       Renault     1:36.094
6 Kovalainen   McLaren     1:36.103*
7 Trulli       Toyota      1:36.159
8 Webber       Red Bull    1:36.375
9 Kubica       BMW         1:36.507*
10 Bourdais    Toro Rosso  1:36.529
11 Heidfeld    BMW         1:36.553
12 Rosberg     Williams    1:36.556
13 Glock       Toyota      1:36.615
14 Coulthard   Red Bull    1:36.808
15 Vettel      Toro Rosso  1:36.925
16 Nakajima    Williams    1:36.975
17 Fisichella  Force India 1:37.473
18 Sutil       Force India 1:37.617
19 Button      Honda       1:37.619*
20 Barrichello Honda       1:37.827*


* timpii au fost realizati in prima sesiune

Continue Reading...

12 octombrie 2008

Inca un punct pentru Massa

Bourdais a fost penalizat in urma incidentului cu Felipe Massa, ajungand de pe locul 6 pana pe 10.

Incidentul a avut loc la iesirea francezului de la boxe, in urma celei de-a doua opriri. Cei doi piloti s-au atins, pilotul Ferrari pierzand spatele masinii. Desi Bourdais este de parere ca Massa a fost de vina, stewarzii au hotarat ca la timpul francezului sa fie adaugate 25 de secunde.

"Am facut totul sa evit o coliziune insa el s-a comportat de parca nu eram acolo.", declara Bourdais.

Aceasta decizie ii mai aduce inca un punct lui Felipe Massa, avansand pe locul 7 in clasamentul cursei din Japonia. De asemenea, Vettel, Webber si Heidfeld avanseaza si ei cate un loc in urma penalizarii lui Bourdais.
Continue Reading...

A doua victorie consecutiva pentru Alonso!


Fernando Alonso a castigat a doua cursa a sa in acest sezon profitand de lupta apriga dintre candidatii la titlu.

Raikkonen a avut un start superb de pe pozitia a doua, luandu-i fata lui Hamilton inca de la stingerea luminilor rosii. In incercarea sa de a reveni in fata, Hamilton iese larg si il forteaza si pe Raikkonen sa faca acelasi lucru, pierzand locuri pretioase. Aflandu-se in spatele lui Massa dupa acest incident, Hamilton incearca o depasire in cel de-al doilea tur asupra brazilianului insa cei doi se ating iar britanicul s-a vazut iesit din lupta pentru puncte. Ambii piloti au fost penalizati cu cate un drive-through, insa Massa reuseste la final sa recupereze un punct fata de pilotul McLaren in campionatul pilotilor.

Profitand de aceste evenimente, Kubica era lider, la o secunda si jumatate in fata lui Alonso. Polonezul insa, a pierdut conducerea in timpul opririlor la boxe si avand la dispozitie un BMW subvirator, in timp ce Alonso se arata foarte increzator in Renault-ul sau.

Pregatit pentru cel putin un loc 3, Kovalainen s-a retras din cursa din cauza unei defectiuni la motor, prima de altfel pe acest an, a unui motor Mercedes. Astfel echipa britanica a incheiat aceasta cursa fara nici unul din cei doi piloti in puncte.

Completand un rezultat extraordinar pentru echipa franceza, Piquet a terminat cursa pe locul 4. Pilotul Renault a avut un prim stint foarte lung, fiind chiar liderul cursei inaintea primei opriri. In urma sa a fost Trulli, singurul pilot Toyota ramas in cursa dupa ce Glock s-a retras in prima parte a cursei din cauza unor probleme tehnice. Toro Rosso termina inca o cursa cu ambele masini in puncte, cu Bourdais pe locul 6 urmat de Vettel. Massa a reusit sa adjudece ultimul punct cu o manevra foarte riscanta asupra  lui Webber in ultimele tururi ale cursei.

Pe langa Kovalainen si Glock, abandonati au mai fost cei doi reprezentanti ai echipei Force India si Coulthard, care a avut o coliziune puternica cu zidul de protectie, la iesirea din primul viraj al cursei.


Clasamentul Marelui Premiu al Japoniei:

1 F. Alonso       Renault    1:30:21.892
2 R. Kubica       BMW        + 5.200
3 K. Räikkönen    Ferrari    + 6.400
4 N. Piquet jr.   Renault    + 20.500
5 J. Trulli       Toyota     + 23.700
6 S. Bourdais     Toro Rosso + 34.000
7 S. Vettel       Toro Rosso + 39.200
8 F. Massa        Ferrari    + 46.100
9 M. Webber       Red Bull   + 50.800
10 N. Heidfeld    BMW        + 54.100
11 N. Rosberg     Williams   + 1:02.000
12 L. Hamilton    McLaren    + 1:18.900
13 R. Barrichello Honda      + 1 tur
14 J. Button      Honda      + 1 tur
15 K. Nakajima    Williams   + 1 tur

Abandonuri
16 G. Fisichella Force India + 46 tururi
17 H. Kovalainen McLaren     + 51 tururi
18 A. Sutil      Force India + 58 tururi
19 T. Glock      Toyota      + 60 tururi
20 D. Coulthard  Red Bull    + 67 tururi

Cel mai rapid tur: Massa - 1:18.426
Continue Reading...

11 octombrie 2008

Japonia - Hamilton in pole

Lewis Hamilton a reusit sa ii fure pole-positionul lui Kimi Raikkonen in ultimele secunde ale calificarilor, in timp ce adversarul sau principal in lupta pentru titlu, Felipe Massa va pleca de pe pozitia a cincea, din spatele lui Fernando Alonso. De asemenea, Kovalainen s-a plasat si el in fata lui Massa, si imediat in spatele lui Raikkonen, pe locul al treilea.

Pe un circuit inca ud la inceputul primei parti a calificarilor, Glock a realizat cel mai rapid timp in Q1, in fata lui Hamilton si Massa. Mai in spate, Heidfeld nu reuseste sa promoveze in a doua parte a calificarilor fiind scos de catre eroul local, Kazuki Nakajima. Astfel, germanul va pleca de pe pozitia 16, urmat fiind de cele doua masini Honda si cele doua Force India. In Q2, Massa a fost cel mai rapid, urmat de cele doua masini McLaren. Dupa aceasta a doua parte, eliminate au fost cele doua Red Bull, Renault-ul lui Piquet si cele doua Williams.

Ultima parte este deschisa de Glock, iar Raikkonen parea pregatit de un pole-position fiind cel mai rapid in primele minute. Insa dupa schimbul de pneuri, finlandezul era mai lent cu 2 zecimi fata de timpul sau initial In timp ce Hamilton era cu 2 zecimi mai rapid pe sectorul al doilea. La sfarsitul turului, britanicul a reusit sa mentina acest avantaj si a trecut pe primul loc. Kovalainen si Alonso s-au strecurat intre cele doua Ferrari, pe locurile 3 si 4, lasandu-l pe Massa intr-o pozitie dificila in lupta sa pentru campionat.


Grila de start pentru Marele Premiu al Japoniei:

1 L. Hamilton      McLaren     1:18.404
2 K. Räikkönen     Ferrari     1:18.644
3 H. Kovalainen    McLaren     1:18.821
4 F. Alonso        Renault     1:18.852
5 F. Massa         Ferrari     1:18.874
6 R. Kubica        BMW         1:18.979
7 J. Trulli        Toyota      1:19.026
8 T. Glock         Toyota      1:19.118
9 S. Vettel        Toro Rosso  1:19.638
10 S. Bourdais     Toro Rosso  1:20.167
11 D. Coulthard    Red Bull    1:18.187
12 N. Piquet jr.   Renault     1:18.274
13 M. Webber       Red Bull    1:18.354
14 K. Nakajima     Williams    1:18.594
15 N. Rosberg      Williams    1:18.672
16 N. Heidfeld     BMW         1:18.835
17 R. Barrichello  Honda       1:18.882
18 J. Button       Honda       1:19.100
19 A. Sutil        Force India 1:19.163
20 G. Fisichella   Force India 1:19.910


Continue Reading...

02 octombrie 2008

Un exemplu de urmat



Acest filmulet reprezinta ultimele 10 tururi din cursa de CART, Michigan 500, din anul 2000. In cele 10 tururi au fost mai multe depasiri decat am putea vedea in 2 sezoane de Formula 1 moderna! Protagonistii sunt Michael Andretti si Juan Pablo Montoya, luptand pentru victorie.

Poate ca si ovalul, care nu avea puncte de franare, a jucat un rol important in spectacolul acela, insa ceea ce Formula 1 are nevoie este ca masinile sa poata rula una in spatele alteia fara dificultati si sa poata face o depasire (lucru rar, poate ciudat, in Formula 1).

Sa speram ca vom vedea asemenea curse ca cea de mai sus, si in F1 cat de curand, poate chiar de anul viitor !
Continue Reading...

28 septembrie 2008

Alonso, primul castigator la Singapore!


Spaniolul a castigat prima cursa a sa din acest sezon pe strazile din Singapore, ajutat fiind de evenimentele neprevazute. De aceasta situatie a profitat si Nico Rosberg, germanul clasandu-se la final pe pozitia a doua, in fata lui Lewis Hamilton, care isi mareste avansul in clasament.

Cursa a inceput fara probleme, toata lumea scapand cu bine de primul viraj. Felipe Massa a avut un start foarte bun de pe prima pozitie si parea de neinvins, avansul sau crescand de la un tur la altul. Pe locul al treilea, Kimi Raikkonen il presa pe Lewis Hamilton, castigand si cate o jumatate de secunda pe tur. Kovalainen a cazut pe locul 7 dupa ce a incercat o manevra de depasire asupra lui Kubica. Mai in spate, Alonso reusise sa castige 3 locuri la start, plecat de pe 15. Rosberg era foarte rapid, punand presiune asupra lui Trulli, in final depasindu-l pe acesta pe linia dreapta, beneficiind de o viteza mai mare fata de cea a italianului.

In turul 15 a venit incidentul care a schimbat soarta cursei. Nelson Piquet a lovit peretele de beton, iar masina de siguranta si-a facut aparitia. In acest moment mai multi piloti decid sa intre la boxe, printre care si Barrichello. O problema a aparut in timpul opririi brazilianului, la pompa de realimentare, iar pilotul Honda ramane fara benzina la jumatatea turului urmator.

In turul 17, Massa face primul sau pit-stop urmat indeaproape de Raikkonen. Felipe pleaca insa mai devreme si rupe furtunul de alimentare, pierzand foarte mult timp, si el si Raikkonen din aceasta cauza. In acest moment Rosberg era lideul cursei urmat de Trulli si Fisichella.

Dupa incheierea momentului tensionat, si dupa ce Safety-Car-ul paraseste pista, penalizarile au inceput sa curga. Massa primeste un drive-through pentru incidentul de la boxe, iar Rosberg si Kubica primesc un stop/go de 10 secunde pentru alimentare in timp ce linia boxelor era inchisa.

In turul 34, Trulli, care se afla la conducere, efectueaza prima si singura sa oprire, Alonso preluand conducerea cursei din acest moment.

In turul cu numarul 51, Sutil loveste barierele aducand din nou masina de siguranta pe circuit. Avansul lui Alonso s-a micsorat brusc, insa la restartul cursei acesta reuseste sa se departeze din nou de Rosberg.

Cu 4 tururi inaintea finalului, Raikkonen loveste zidul de la iesirea din temuta sicana care include virajul 10, insa Safety-Car-ul nu mai iese de aceasta data, finlandezul pozitionandu-si masina intr-o zona sigura.

Iata rezultatul primei curse de la Singapore, si al primei curse pe timp de noapte din istorie:

1 F. Alonso       Renault     1:57:16.304
2 N. Rosberg      Williams    + 2.957
3 L. Hamilton     McLaren     + 5.917
4 T. Glock        Toyota      + 8.155
5 S. Vettel       Toro Rosso  + 10.268
6 N. Heidfeld     BMW         + 11.101
7 D. Coulthard    Red Bull    + 16.387
8 K. Nakajima     Williams    + 18.489
9 J. Button       Honda       + 19.885
10 H. Kovalainen  McLaren     + 26.902
11 R. Kubica      BMW         + 27.975
12 S. Bourdais    Toro Rosso  + 29.432
13 F. Massa       Ferrari     + 35.170
14 G. Fisichella  Force India + 43.571

Abandonuri
15 K. Räikkönen   Ferrari     + 4 laps
16 J. Trulli      Toyota      + 11 laps
17 A. Sutil       Force India + 12 laps
18 M. Webber      Red Bull    + 32 laps
19 R. Barrichello Honda       + 46 laps
20 N. Piquet jr.  Renault     + 47 laps

cel mai rapid tur: Raikkonen, 1:45.599



Continue Reading...

27 septembrie 2008

Massa in pole la Singapore

Felipe Massa a obtinut pole-position-ul in prima cursa pe timp de noapte din istorie. Pe prima linie a grilei il va insoti adversarul sau direct, Lewis Hamilton.

Prima parte a calificarilor s-a incheiat cu Raikkonen in varful clasamentului, in timp ce Fisichella a lovit peretele, nereusind sa faca nici un tur cronometrat. Astfel, alaturi de italian, nu au promovat in Q2 Piquet, Bourdais, Barrichello si Sutil.

A doua parte este deschisa de Kovalainen, iar Alonso, dupa un start promitator al weekendului a fost nevoit sa traga pe dreapta dupa doar 4 tururi, din cauza unor probleme la motor. Acest lucru ar putea insemna un dezastru pentru Renault in lupta lor cu Toyota, pentru locul 4 in clasamentul echipelor. Massa a fost cel mai rapid in aceasta a doua portiune a calificarilor, urmat de coechipierul sau, in timp ce Hamilton s-a salvat in ultimele momente, plasandu-se pe locul 10. Dupa Q2 au fost eliminati Alonso, Coulthard, Button, Trulli si Webber.

In ultimele secunde ale Q3 au fost cateva schimbari de lider, Hamilton detronandu-l in prima instanta pe Massa de pe prima pozitie, insa brazilianul a revenit, fiind mai rapid cu 6 zecimi.

Grila de start a Marelui Premiu al statului Singapore:

1 F. Massa        Ferrari     1:44.801
2 L. Hamilton     McLaren     1:45.465
3 K. Räikkönen    Ferrari     1:45.617
4 R. Kubica       BMW         1:45.779
5 H. Kovalainen   McLaren     1:45.873
6 N. Heidfeld     BMW         1:45.964
7 S. Vettel       Toro Rosso  1:46.244
8 T. Glock        Toyota      1:46.328
9 N. Rosberg      Williams    1:46.611
10 K. Nakajima    Williams    1:47.547
11 J. Trulli      Toyota      1:45.038
12 J. Button      Honda       1:45.133
13 M. Webber      Red Bull    1:45.212
14 D. Coulthard   Red Bull    1:45.298
15 F. Alonso      Renault     fara timp
16 N. Piquet      Renault     1:46.037
17 S. Bourdais    Toro Rosso  1:46.389
18 R. Barrichello Honda       1:46.583
19 A. Sutil       Force India 1:47.940
20 G. Fisichella  Force India fara timp


Continue Reading...

26 septembrie 2008

Schumi da o tura si prin Superbike

Campionul Mondial de F1 continua sa experimenteze viata pe doua roti, de data aceasta in Superbike.

Daca acum cateva luni, Michael Schumacher a testat pentru echipa Ducati din MotoGP, acum Schumi a trecut la Superbike unde a fost invitat de echipa Hannspree Ten Kate Honda sa testeze motocicleta CBR1000RR Fireblade, pillotata in campionat de Carlos Checa.

"A fost interesant sa vad cum functioneaza o echipa profesionista de Superbike.

A fost dificil sa ma obisnuiesc intr-un timp atat de scurt dar e o experienta placuta. De asemenea mi-a facut placere sa lucrez cu Carlos, pe care il cunosc de multi ani. As vrea sa ii multumesc domnului Ten Kate pentru aceasta oportunitate."
, declara Schumacher.

Ten Kate Honda este campioana anului 2007 cu pilotul James Toseland, actual pilot MotoGP, iar in SuperSport echipa a fost de neinvins in ultimii sase ani.

Continue Reading...

Alonso, cel mai rapid in a doua sesiune

Fernando Alonso i-a suflat in ultimele minute ale celei de-a doua sesiuni de antrenamente, prima pozitie lui Hamilton, fiind cu 0.098 secunde mai rapid. Pe locul 3 a terminat Felipe Massa urmat de Kovalainen si Rosberg.

Mark Webber a iesit pe circuit cu doar o jumatate de ora inaintea incheierii sesiunii, mecanicii reusind sa repare monopostul avariat in urma accidentului din prima sesiune.

In ultimul minut al sesiunii Timo Glock a lovit peretele pierzand aripa fata. Acesta a fost singurul incident serios.

Iata timpii din a doua sesiune de antrenamente de la Singapore:

1 F. Alonso       Renault     1:45.654 30
2 L. Hamilton     McLaren     1:45.752 28
3 F. Massa        Ferrari     1:45.793 31
4 H. Kovalainen   McLaren     1:45.797 31
5 N. Rosberg      Williams    1:46.164 34
6 R. Kubica       BMW         1:46.384 36
7 K. Räikkönen    Ferrari     1:46.580 25
8 J. Button       Honda       1:46.901 32
9 K. Nakajima     Williams    1:47.013 32
10 T. Glock       Toyota      1:47.046 22
11 M. Webber      Red Bull    1:47.137 15
12 N. Piquet jr.  Renault     1:47.145 35
13 S. Vettel      Toro Rosso  1:47.300 33
14 S. Bourdais    Toro Rosso  1:47.487 24
15 D. Coulthard   Red Bull    1:47.640 31
16 N. Heidfeld    BMW         1:47.760 36
17 G. Fisichella  Force India 1:47.965 12
18 R. Barrichello Honda       1:48.009 25
19 J. Trulli      Toyota      1:48.059 28
20 A. Sutil       Force India 1:48.311 36


Continue Reading...

Prima sesiune de antrenamente la Singapore

Lewis Hamilton a fost cel mai rapid pilot in prima sesiune de antrenamente de pe noul circuit stradal de la Singapore. Timpul sau a fost de 1:45.518, iar pe 2 a venit Felipe Massa in ultimele momente, la doar 0.080 secunde in urma britanicului. La o distanta ceva mai mare au terminat Kimi Raikkonen, pe 3, iar pe 4, Heikki Kovalainen. O sesiune buna au mai avut si Kubica, Rosberg si Alonso, terminand pe locurile 4, 5 si 6.

Prima victima a noului circuit a fost Mark Webber, care a rupt suspensia in parapetul virajului 19, mai exact cel care trece pe sub tribune. Cel mai dificil viraj s-a dovedit a fi chiar ultimul. Mai intai Trulli a pierdut spatele la intrare in acest viraj, dupa care Kovalainen a avut un moment asemanator. Ambii au scapat fara sa atinga peretii de pe margine, insa Barrichello nu a fost atat de norocos. Brazilianul a pierdut spatele pe vibratorul de la intrare in ultimul viraj, din partea dreapta, si a intrat cu spatele masinii in zidul de protectie, fiind nevoit sa paraseasca masina.

Iata rezultatele primei sesiuni de la Singapore:

1 L. Hamilton     McLaren     1:45.518 20
2 F. Massa        Ferrari     1:45.598 23
3 K. Räikkönen    Ferrari     1:45.961 24
4 H. Kovalainen   McLaren     1:46.463 20
5 R. Kubica       BMW         1:46.618 23
6 N. Rosberg      Williams    1:46.710 25
7 F. Alonso       Renault     1:46.725 29
8 N. Heidfeld     BMW         1:46.964 24
9 N. Piquet jr.   Renault     1:47.175 30
10 J. Button      Honda       1:47.277 30
11 S. Vettel      Toro Rosso  1:47.570 28
12 K. Nakajima    Williams    1:47.662 23
13 T. Glock       Toyota      1:47.706 27
14 S. Bourdais    Toro Rosso  1:48.097 16
15 D. Coulthard   Red Bull    1:48.517 23
16 R. Barrichello Honda       1:48.725 19
17 A. Sutil       Force India 1:48.839 24
18 G. Fisichella  Force India 1:48.906 25
19 J. Trulli      Toyota      1:49.064 29
20 M. Webber      Red Bull    1:53.703 4


Continue Reading...

Singapore - Antrenamente Libere 1 LIVE

Continue Reading...

Furtuni in Singapore

Conform Reuters, srazile din Singapore au fost lovite de furtuni puternice in noaptea trecuta, ploaia durand mai mult de sase ore, iar presa locala anunta chiar inundatii in unele locuri.

Meteorologii au anuntat pentru acest weekend sanse de ploaie de 50%, iar unii piloti si-au exprimat temerile in privinta acestui lucru.

"Cred ca cea mai mare problema va fi daca va ploua, si stim cum poate fi cu jetul de apa ridicat de masini combinat cu lumina artificiala. Nu stim cat de mult va ramane in aer, si cred ca acesta va fi cel mai dificil lucru." spune Coulthard.

De asemenea Nick Heidfeld spune ca ar fi preferat sa aiba ocazia sa testeze acest circuit inaintea weekendului de cursa, in special pe ploaie: "Ploaia si lumina artificiala nu fac o combinatie prea buna iar acest lucru este cea mai mare temere a mea. Climatul ar trebui sa fie asemanator cu Kuala Lumpur, si din experienta stiu ca ploaia este frecventa, in special seara."

Lewis Hamilton declara ca prefera o cursa pe uscat in Singapore, iar Kubica, care desi este nesigur in ce priveste vremea, are incredere ca "FIA a facut tot ce se poate pentru a face aceasta cursa una sigura."

Oficialii cursei fac insa asigurari ca situtia va fi monitorizata indeaproape.

Continue Reading...

25 septembrie 2008

Singapore - galerie foto



Pentru mai multe imagini click aici
Continue Reading...

24 septembrie 2008

Statistici inainte de Singapore

Cateva statistici interesante inaintea cursei din Singapore.

Recorduri
Singapore va fi prima cursa care se va desfasura pe timp de noapte si in acelasi timp, primul circuit stradal din Asia.

Cursa din acest weekend va fi cea de-a 800a cursa de F1 din 1950. Iata si restul 'bornelor':

1 - Marea Britanie 1950, Giuseppe Farina (Italia), Alfa Romeo.
100 - Germania 1961, Stirling Moss (Marea Britanie), Lotus.
200 - Monaco 1971, Jackie Stewart (Marea Britanie), Tyrrell.
300 - Africa de Sud 1978, Ronnie Peterson (Suedia), Lotus.
400 - Austria 1984, Niki Lauda (Austria), McLaren.
500 - Australia 1990, Nelson Piquet Sr. (Brazilia), Benetton.
600 - Argentina 1997, Jacques Villeneuve (Canada), Williams.
700 - Brazilia 2003, Giancarlo Fisichella (Italia), Jordan.

Victorii
Sebastian Vettel a uimit cu victoria sa la Monza acum cateva saptamani. El si-a adjudecat recordul de cel mai tanar pilot din istorie, castigator de GP. De asemenea el a fost cel de-al treilea pilot care anul acesta a obtinut prima victorie din cariera, dupa Kubica in Canada si Kovalainen in Ungaria. Germanul este al 101-lea castigator al Formulei 1.

Ferrari si BMW sunt singurele echipe care in acest an au punctat in toate cursele, in timp ce pilotii Force India sunt singurii care nu au punctat in acest an.

A devenit un fel de tradite ca Ferrari sa mearga bine pe noile circuite din F1. Massa a castigat prima cursa la Valencia in acest an, M.Schumacher a castigat primul GP din Bahrain, in 2004. Tot in 2004, Barrichello a castigat prima cursa in China, iar in 1999 Eddie Irvine a fost primul castigator in Malaysia. Prima cursa desfasurata in Turcia (in 2005) a fst adjudecata de actualul pilot Ferrari, Kimi Raikkonen, insa pe atunci era pilot McLaren. Daca vor reusi Ferrari sa continue aceasta traditie si la Singapore, ramane de vazut.

Continue Reading...

23 septembrie 2008

FIA a decis: apelul McLaren - inadmisibil

Lewis Hamilton va ramane cu avansul de doar un punct in fata lui Massa dupa ce FIA a decis ieri la Paris ca apelul echipei McLaren este inadmisibil.

Hamilton si oficialii echipei McLaren au petrecut ieri 5 ore la Curtea de Apel a FIA in speranta ca decizia stewarzilor de la Marele Premiu al Belgiei, de a-l penaliza pe britanic cu 25 de secunde, va fi anulata. Daca se intampla acest lucru, avansul lui Hamilton in fata lui Massa ar fi crescut la 7 puncte, dar cei 5 judecatori au fost de acord cu aceasta penalizare.
Continue Reading...

22 septembrie 2008

Singapore - provocarea tehnica


Peste cateva zile va avea loc prima sesiune de antrenamente desfasurata pe noul circuit stradal din Singapore. Toate informatiile echipelor despre circuit provin din simularile virtuale.

Circuitul se aseamana destul de mult cu Monaco, viteza medie fiind undeva in jurul a 170 km/h iar apasarea aerodinamica va fi foarte ridicata. Asadar nu avem de-a face cu un circuit foarte rapid, cea mai rapida sectiune fiind zona virajelor 5 si 6. Pe Raffles Boulevard, un viraj foarte larg de dreapta (virajul 6), se obtine viteza maxima, intre 290 si 300 km/h. Dupa aceasta zona urmeaza cea mai buna oportunitate de depasire (teoretic): virajul 7.

Alta zona interesanta ar putea-o reprezenta portiunea dintre virajele 10 si 13, care incepe cu o sicana, se continua cu un viraj lent si se ajunge pe sub podul Anderson, unde se trece prin cea mai ingusta parte a circuitului. O scurta linie dreapta urmeaza pana la virajul 13, unul foarte lent, poate cel mai lent al circuitului, asemanator cu Adelaide.

In total, circuitul numara 23 de viraje si este unul din cele 3 ale sezonului pe care se alearga in ordine inversa acelor de ceasornic. Primele doua viteze ale cutiei vor fi foarte solicitate, de aici rezultand si viteza medie mica si apasarea aero foarte ridicata.

Fiind prima cursa pe timp de noape, temperatura circuitului va fi mai scazuta fata de cea a aerului, facand suprafata asfaltica foarte inselatoare, iar daca luam in calcul si denivelarile, pentru ca este un circuit stradal, va fi foarte dificil de tinut monoporturile in frau, iar barierele sunt foarte aproape!
Continue Reading...

21 septembrie 2008

Circuitele stradale, o directie gresita?

Pana anul acesta, Monaco era singurul circuit stradal din Formula 1, care rezista ca un circuit legenda inca din 1950. Desi strazile din Principat nu ofereau prea mult spectacol si depasiri, el a rezistat tot acest timp datorita atmosferei de sarbatoare, iahturilor de pe marginea circuitului, petrecerile de dupa curse si asa mai departe.

De anul acesta avem inca doua astfel de cicuite: Valencia si Sinagpore. Inaintea cursei din Valencia se astepta un spectacol de zile mari, cu multe depasiri, incidente, Safety Car. Nu prea a fost asa. Masinile au pastrat distanta inca de la start, singurele momente tensionate fiind la boxe, iar de Safety Car nici nu se pune problema. Toata lumea a fost foarte dezamagita.

Dar ce se va intampla la Singapore?

"Am impresia ca va fi inca o cursa dezamagitoare unde nu se poate depasi, ca si Valencia.", crede Luca di Montezemolo.

De asemenea, presedintele Ferrari crede ca Formula 1 se indreapta intr-o directie gresita cu aceste circuite stradale. Anul viitor Abu Dhabi va fi de asemenea un circuit partial stradal.

"Continuand pe aceeasi directie in ce priveste circuitele stradale, viitorul Formulei 1 va fi unul nu prea bun."

Pe circuitele urbane conteaza foarte mult pozitia pe grila de start pentru ca depasirile sunt aproape imposibile. Acest lucru duce la o lipsa de spectacol si acest lucru duce, la randul sau, la o imagine din ce in ce mai deteriorata a acestui sport. La urma urmei, cursele inseamna depasiri, situatii limita si spectacol, foarte mult spectacol (iar F1 este regina curselor motorizate!). In Formula 1 in ziua de azi, aceste lucruri nu se mai gasesc nici macar intr-o cursa desfasurata pe un circuit permanent, cu atat mai putin pe unul stradal. Cursele sunt decise in mare masura in calificari, iar in cursa tot ce trebuie facut este sa ajungi la steagul in patratele.

Noul regulament tehnic din 2009 speram sa isi indeplineasca misiunea, si anume sa limiteze importanta masinii si sa favorizeze pilotajul si luptele roata la roata.

Continue Reading...

20 septembrie 2008

O noua experienta pentru Formula 1

Peste doar o saptamana, vom vedea in premiera o cursa de Formula 1 desfasurata pe timp de noapte!

Cursa de la Singapore este probabil cel mai asteptat eveniment din ultimul an si jumatate intrucat toata lumea este curioasa sa vada cum se vor descurca pilotii si echipele la lumina reflectoarelor, si daca va aduce acest lucru o doza mai mare de spectacol.

Este intr-adevar o noua experienta pentru lumea F1, si spre deosebire de Valencia, aici nu a fost organizata nici o cursa dintr-o alta competitie, pentru a se testa calitatea constructiei. Dupa cursele de GT-uri si F3 spaniola de la Valencia, oficialii au fost nevoiti sa aduca modificari circuitului spaniol, suprafetei acestuia, pentru a fi capabila sa reziste de-a lungul unei curse de Formula 1. La Singapore insa, nu va exista nici un astfel de feedback, primul contact al unei masini de curse cu noua suprafata va fi chiar vineri, in prima sesiune de antrenamente a Formulei 1.

Pe langa faptul ca va fi un circuit cu totul nou, si ca se va alerga pentru prima data pe timp de noapte, se mai adauga si cateva temeri importante:
1. Temperatura scazuta. Se stie faptul ca pneurile au nevoie de temperaturi ridicate pentru ca pilotii sa le aduca repede la performanta dorita. Desi Bridgestone va aduce specificatiile soft si super-soft, cursa si calificarile se vor desfasura la ora locala 20:00, ceea ce inseamna temperaturi scazute, o mare problema pentru unii piloti care deja aveau dificultati cu pneurile (Raikkonen, Heidfeld...).
2. Ce se intampla daca ploua!? Predictiile meteo spun ca ar fi sanse sa ploua in weekendul cursei, la Singapore! Asta ar putea fi un adevarat dezastru. Picaturile de ploaie si lumina artificiala a unor reflectoare foarte puternice nu fac o combinatie foarte placuta pentru piloti, mai ales daca vom avea de-a face cu ceea ce am vazut la Monza in prima zi. Sunt curios ce masuri ar putea lua in aceasta situatie.

Pentru noi insa, cei din fata televizoarelor, va fi o adevarata incantare sa vedem masinile de F1 luminate artificial, ruland pe strazile din Singapore. Intotdeauna ma incanta un circuit nou, insa acesta va fi cireasa de pe tort: circuit nou, stradal, si in plus, o alta premiera: prima cursa de Formula 1 pe timp de noapte!


Iata mai jos un video cu circuitul, iluminarea si cladirea boxelor, foarte interesant:
Continue Reading...

19 septembrie 2008

Ultima zi de teste de la Jerez

Pedro de la Rosa a fost cel mai rapid pilot in ultima zi de teste de la Jerez. Spaniolul a completat 90 de tururi astazi, insa cel mai ocupat a fost Glock, cu 111 tururi parcurse.

Nick Heidfeld a fost al doilea cel mai rapid, in fata unui Lucas di Grassi care a reusit sa impresioneze echipa Renault. Sebastian Vettel a revenit la Toro Rosso setand al patrulea timp al zilei, in fata posibilului inlocuitor al sau din 2009, Sebastien Buemi, aflat astazi la datorie pentru Red Bull.

"A fost o zi foarte agitata pentru ca am lucrat pentru mai multe tipuri de circuite, din cele care urmeaza. Am facut foarte multe tururi si am incheiat programul fara probleme.

Vremea a fost buna, insa ploaia cazuta ieri pe noua suprafata a circuitului a facut ca zona din afara liniei ideale sa fie foarte murdara si inselatoare. Chiar si asa am reusit sa strangem informatii utile pentru ultimele curse ale sezonului.
", declara Timo Glock.


Timpii ultimei zile de teste a sezonului 2008:

1. Pedro De La Rosa  McLaren    1:18.992
2. Nick Heidfeld     BMW        1:19.250
3. Lucas Di Grassi   Renault    1:19.280
4. Sebastian Vettel  Toro Rosso 1:19.470
5. Sebastien Buemi   Red Bull   1:20.005
6. Timo Glock        Toyota     1:20.482
7. Alexander Wurz    Honda      1:22.658
8. Nico Rosberg      Williams   1:22.806



In testele din aceasta saptamana, cateva dintre echipe au testat sistemul KERS, care va fi introdus din 2009, dar si noi solutii aerodinamice. Cele mai evidente fiind noile aripi fata de pe masinile Honda si Red Bull, cei din urma montand doua "coarne" in genul celor de la BMW:

Continue Reading...

Buemi va fi inlocuitorul lui Vettel

Acest lucru il confirma chiar seful ehipei Toro Rosso, Franz Tost, pentru un ziar elvetian. Tanarul pilot elvetian a testat in aceasta saptmana la Jerez cu Toro Rosso iar Tost a fost impresionat de performantele sale.

"Dupa cate am vazut in aceasta saptamana, si atata timp cat vom avea un pilot experimentat in cealalta masina, cred ca merita sa ne asumam riscul de a semna cu Sebastien (Buemi) in 2009. Puteti lua asta ca pe o declaratie oficiala.

Este un pilot foarte talentat, si pentru ca suntem in familia Red Bull, trebuie sa ajutam pilotii lor."

Tost mai spune ca, desi contractul nu s-a semnat inca, nu este nici o graba si este doar o chestiune de timp.

Sato ramane si el cu sansele de a-si adjudeca un loc la Toro Rosso daca Bourdais nu ii impresioneaza pe acestia pentru a-l pastra si in 2009.

"Daca au nevoie de mine, voi fi pregatit," declara japonezul pentru Blick.

Continue Reading...

Kimi si Felipe la datorie

Insa pe circuite diferite.

Scuderia Ferrari a fost foarte ocupata saptamana aceasta. In timp ce restul echipelor se afla la Jerez pentru ultimele teste ale sezonului, Scuderia a ales sa ramana acasa, langa Maranello, insa nu pe unul ci pe doua circuite.

Kimi Raikkonen a continuat in cea de-a doua zi, la Mugello, ceea ce Badoer a inceput miercuri, adica dezvoltarea aerodinamicii si gasirea celei mai bune setari pentru F2008. Finlandezul a acoperit 79 de tururi, cel mai bun timp al sau fiind 1.21.079.

Felipe Massa se va afla astazi la lucru la Mugello, asta dupa ce ieri s-a aflat la Fiorano, testand monoposturile pentru cursa de la Singapore.
Continue Reading...

18 septembrie 2008

A treia zi de teste la Jerez

Sebastian Vettel a fost cel mai rapid in cea de-a treia zi de teste de la Jerez, ploaia afectand programul echipelor in a doua parte a zilei.

Maine va fi ultima zi de teste din aceasta saptamana, si totodata, ultima din acest sezon.

1 Sebastian Vettel  Red Bull   1:18.001 37
2 Nick Heidfeld     BMW        1:18.167 70
3 Lucas Di Grassi   Renault    1:18.999 36
4 Pedro de la Rosa  McLaren    1:19.281 39
5 Alexander Wurz    Honda      1:19.499 79
6 Takuma Sato       Toro Rosso 1:19.574 49
7 Kamui Kobayashi   Toyota     1:19.863 47
8 Kazuki Nakajima   Williams   1:21.892 60


Continue Reading...

17 septembrie 2008

A doua zi la Jerez

Dupa ce in prima zi au fost pe pista doar 3 echipe la Jerez, azi au fost 8, Force India si Ferrari nefiind prezente pe circuitul spaniol.

Christian Klien a terminat cea de-a doua zi de la Jerez cu cel mai rapid timp. Al doilea a fost Vettel, care a testat cu echipa sa din 2009, Red Bull, urmat de masina sa actuala, aflata in mainile lui Sebastien Buemi.



1 Christian Klien  BMW Sauber 1:19.537 84
2 Sebastian Vettel Red Bull   1:19.878 60
3 Sébastien Buemi  Toro Rosso 1:20.209 88
4 Gary Paffett     McLaren    1:20.602 52
5 Kamui Kobayashi  Toyota     1:20.759 94
6 Lucas Di Grassi  Renault    1:20.853 90
7 Alexander Wurz   Honda      1:21.123 71
8 Kazuki Nakajima  Williams   1:23.171 61



Cateva imaigni cu aripa spate pe care echipa Williams o testeaza astazi:

Continue Reading...
 

Arhiva Blog

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template