21 septembrie 2008

Circuitele stradale, o directie gresita?

Pana anul acesta, Monaco era singurul circuit stradal din Formula 1, care rezista ca un circuit legenda inca din 1950. Desi strazile din Principat nu ofereau prea mult spectacol si depasiri, el a rezistat tot acest timp datorita atmosferei de sarbatoare, iahturilor de pe marginea circuitului, petrecerile de dupa curse si asa mai departe.

De anul acesta avem inca doua astfel de cicuite: Valencia si Sinagpore. Inaintea cursei din Valencia se astepta un spectacol de zile mari, cu multe depasiri, incidente, Safety Car. Nu prea a fost asa. Masinile au pastrat distanta inca de la start, singurele momente tensionate fiind la boxe, iar de Safety Car nici nu se pune problema. Toata lumea a fost foarte dezamagita.

Dar ce se va intampla la Singapore?

"Am impresia ca va fi inca o cursa dezamagitoare unde nu se poate depasi, ca si Valencia.", crede Luca di Montezemolo.

De asemenea, presedintele Ferrari crede ca Formula 1 se indreapta intr-o directie gresita cu aceste circuite stradale. Anul viitor Abu Dhabi va fi de asemenea un circuit partial stradal.

"Continuand pe aceeasi directie in ce priveste circuitele stradale, viitorul Formulei 1 va fi unul nu prea bun."

Pe circuitele urbane conteaza foarte mult pozitia pe grila de start pentru ca depasirile sunt aproape imposibile. Acest lucru duce la o lipsa de spectacol si acest lucru duce, la randul sau, la o imagine din ce in ce mai deteriorata a acestui sport. La urma urmei, cursele inseamna depasiri, situatii limita si spectacol, foarte mult spectacol (iar F1 este regina curselor motorizate!). In Formula 1 in ziua de azi, aceste lucruri nu se mai gasesc nici macar intr-o cursa desfasurata pe un circuit permanent, cu atat mai putin pe unul stradal. Cursele sunt decise in mare masura in calificari, iar in cursa tot ce trebuie facut este sa ajungi la steagul in patratele.

Noul regulament tehnic din 2009 speram sa isi indeplineasca misiunea, si anume sa limiteze importanta masinii si sa favorizeze pilotajul si luptele roata la roata.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Arhiva Blog

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template