Pentru 2009, FIA a adus o serie de modificari in Regulamentul Formulei 1, scopurile fiind acelea de a reduce costurile, de a diminua rolul aerodinamicii in dezvoltarea monoposturilor, si cel mai important, de a face depasirile mult mai usoare.
Rezultatele au putut fi vazute in testele de la Barcelona, acolo unde cateva echipe au dotat masinile din sezonul 2008 cu elemente specifice sezonului urmator, cele mai evidente fiind pe masina BMW (foto). Aici puteti vedea mai multe fotografii din primele teste ale intersezonului.
Alaturi de aerodinamica, pneurile vor fi printre modificarile vizibile. Daca in ultimii 10 ani, masinile de F1 au rulat pe asa-numitele pneuri cu "santuri", de anul viitor vom vedea din nou slick-urile in actiune. Teoretic, acestea ar trebui sa imbunatateasca aderenta (cu circa 20% conform F1.com), insa aceasta va fi totusi afectata de reducerea apasarii aerodinamice. Asadar, viteza prin virajele rapide va fi mai mica fata de 2008. Regula folosirii a doua tipuri de pneuri de uscat intr-o cursa va ramane si anul urmator.
Cea mai asteptata noutate va fi probabil dispozitivul KERS (Kinetic Energy Recovery System). Acesta preia energia cinetica generata de franele masinii si o depoziteaza intr-o baterie electrica. Pilotul va avea la dispozitie, prin simpla apasare a unui buton, 80 de cai putere suplimentari, insa doar 7 secunde pe tur. Greutatea mare a acestui dispozitiv va crea probleme echipelor, care vor trebui sa regandeasca distributia greutatii a propriilor monoposturi.
In ceea ce priveste aerodinamica, masinile vor arata mult mai "curate", acele aripioare si improvizatii exterioare vor diparea incepand cu 2009. Apasarea aerodinamica va fi mult mai scazuta datorita noilor dimensiuni ale aripilor fata si spate, impuse de catre FIA. Inaltimea aripii fata va scadea (de la 150 de mm, la 75) insa va fi mai lata (aceeasi latime ca si masina). Aceasta va putea fi modificata din interiorul masinii, de catre pilot. Aripa spate va deveni mai inalta si mai ingusta.
Motoarele vor avea si ele parte de modificari, insa nu fizic. Durata unui motor va creste de la doua curse la trei consecutive. De asemenea, pentru reducerea costurilor, este de asteptat ca numarul de kilometri de teste sa fie redus de la 30.000 la 20.000.
29 noiembrie 2008
Schimbarile din 2009
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu