Spaniolul a castigat prima cursa a sa din acest sezon pe strazile din Singapore, ajutat fiind de evenimentele neprevazute. De aceasta situatie a profitat si Nico Rosberg, germanul clasandu-se la final pe pozitia a doua, in fata lui Lewis Hamilton, care isi mareste avansul in clasament.
Cursa a inceput fara probleme, toata lumea scapand cu bine de primul viraj. Felipe Massa a avut un start foarte bun de pe prima pozitie si parea de neinvins, avansul sau crescand de la un tur la altul. Pe locul al treilea, Kimi Raikkonen il presa pe Lewis Hamilton, castigand si cate o jumatate de secunda pe tur. Kovalainen a cazut pe locul 7 dupa ce a incercat o manevra de depasire asupra lui Kubica. Mai in spate, Alonso reusise sa castige 3 locuri la start, plecat de pe 15. Rosberg era foarte rapid, punand presiune asupra lui Trulli, in final depasindu-l pe acesta pe linia dreapta, beneficiind de o viteza mai mare fata de cea a italianului.
In turul 15 a venit incidentul care a schimbat soarta cursei. Nelson Piquet a lovit peretele de beton, iar masina de siguranta si-a facut aparitia. In acest moment mai multi piloti decid sa intre la boxe, printre care si Barrichello. O problema a aparut in timpul opririi brazilianului, la pompa de realimentare, iar pilotul Honda ramane fara benzina la jumatatea turului urmator.
In turul 17, Massa face primul sau pit-stop urmat indeaproape de Raikkonen. Felipe pleaca insa mai devreme si rupe furtunul de alimentare, pierzand foarte mult timp, si el si Raikkonen din aceasta cauza. In acest moment Rosberg era lideul cursei urmat de Trulli si Fisichella.
Dupa incheierea momentului tensionat, si dupa ce Safety-Car-ul paraseste pista, penalizarile au inceput sa curga. Massa primeste un drive-through pentru incidentul de la boxe, iar Rosberg si Kubica primesc un stop/go de 10 secunde pentru alimentare in timp ce linia boxelor era inchisa.
In turul 34, Trulli, care se afla la conducere, efectueaza prima si singura sa oprire, Alonso preluand conducerea cursei din acest moment.
In turul cu numarul 51, Sutil loveste barierele aducand din nou masina de siguranta pe circuit. Avansul lui Alonso s-a micsorat brusc, insa la restartul cursei acesta reuseste sa se departeze din nou de Rosberg.
Cu 4 tururi inaintea finalului, Raikkonen loveste zidul de la iesirea din temuta sicana care include virajul 10, insa Safety-Car-ul nu mai iese de aceasta data, finlandezul pozitionandu-si masina intr-o zona sigura.
Cursa a inceput fara probleme, toata lumea scapand cu bine de primul viraj. Felipe Massa a avut un start foarte bun de pe prima pozitie si parea de neinvins, avansul sau crescand de la un tur la altul. Pe locul al treilea, Kimi Raikkonen il presa pe Lewis Hamilton, castigand si cate o jumatate de secunda pe tur. Kovalainen a cazut pe locul 7 dupa ce a incercat o manevra de depasire asupra lui Kubica. Mai in spate, Alonso reusise sa castige 3 locuri la start, plecat de pe 15. Rosberg era foarte rapid, punand presiune asupra lui Trulli, in final depasindu-l pe acesta pe linia dreapta, beneficiind de o viteza mai mare fata de cea a italianului.
In turul 15 a venit incidentul care a schimbat soarta cursei. Nelson Piquet a lovit peretele de beton, iar masina de siguranta si-a facut aparitia. In acest moment mai multi piloti decid sa intre la boxe, printre care si Barrichello. O problema a aparut in timpul opririi brazilianului, la pompa de realimentare, iar pilotul Honda ramane fara benzina la jumatatea turului urmator.
In turul 17, Massa face primul sau pit-stop urmat indeaproape de Raikkonen. Felipe pleaca insa mai devreme si rupe furtunul de alimentare, pierzand foarte mult timp, si el si Raikkonen din aceasta cauza. In acest moment Rosberg era lideul cursei urmat de Trulli si Fisichella.
Dupa incheierea momentului tensionat, si dupa ce Safety-Car-ul paraseste pista, penalizarile au inceput sa curga. Massa primeste un drive-through pentru incidentul de la boxe, iar Rosberg si Kubica primesc un stop/go de 10 secunde pentru alimentare in timp ce linia boxelor era inchisa.
In turul 34, Trulli, care se afla la conducere, efectueaza prima si singura sa oprire, Alonso preluand conducerea cursei din acest moment.
In turul cu numarul 51, Sutil loveste barierele aducand din nou masina de siguranta pe circuit. Avansul lui Alonso s-a micsorat brusc, insa la restartul cursei acesta reuseste sa se departeze din nou de Rosberg.
Cu 4 tururi inaintea finalului, Raikkonen loveste zidul de la iesirea din temuta sicana care include virajul 10, insa Safety-Car-ul nu mai iese de aceasta data, finlandezul pozitionandu-si masina intr-o zona sigura.
Iata rezultatul primei curse de la Singapore, si al primei curse pe timp de noapte din istorie:
1 F. Alonso Renault 1:57:16.304
2 N. Rosberg Williams + 2.957
3 L. Hamilton McLaren + 5.917
4 T. Glock Toyota + 8.155
5 S. Vettel Toro Rosso + 10.268
6 N. Heidfeld BMW + 11.101
7 D. Coulthard Red Bull + 16.387
8 K. Nakajima Williams + 18.489
9 J. Button Honda + 19.885
10 H. Kovalainen McLaren + 26.902
11 R. Kubica BMW + 27.975
12 S. Bourdais Toro Rosso + 29.432
13 F. Massa Ferrari + 35.170
14 G. Fisichella Force India + 43.571
Abandonuri
15 K. Räikkönen Ferrari + 4 laps
16 J. Trulli Toyota + 11 laps
17 A. Sutil Force India + 12 laps
18 M. Webber Red Bull + 32 laps
19 R. Barrichello Honda + 46 laps
20 N. Piquet jr. Renault + 47 laps
cel mai rapid tur: Raikkonen, 1:45.599
3 comentarii:
A inceput facultatea, asa ca probabil nu voi mai putea posta pe blog pentru o perioada. Multumesc.
las-o-ncolo de facultate :) ca asta e pasiune si iti vei face sigur timp de articole. pot sa pariez pe asta! :)
succese!
:)) ai dreptate... stii tu ce stii :P
merci
Trimiteți un comentariu