18 iunie 2008

Un tur pe Magny-Cours

Mai este foarte putin pana la, se pare, ultimul Mare Premiu al Frantei pe acest circuit, Magny-Cours. Pilotul de teste al echipei Honda, Alex Wurz ne ia rapid la un tur pe circuitul din Nevers.

"Ce imi place la Magny-Cours este faptul ca ai ceva mai mult timp liber la sfarsitul fiecarei zile. Nimeni nu se grabeste sa plece nicaieri, pentru ca nu ai unde sa te duci, asa ca avem mai mult timp sa stam si sa discutam, pur si simplu.

Circuitul este destul de frumos pentru ca are cateva sicane rapide, dar este dificil sa setezi corect masina pentru ca o foarte mica schimbare de temperatura a asfaltului iti poate strica un tur, poti pierde pana la 2 secunde pe tur pentru ca poate deveni foarte alunecos.

Din punct de vedere al pilotajului, circuitul ofera un ritm foarte placut si diferite provocari. Dublul viraj de stanga de la start este foarte rapid iar la intrare in urmatorul, Estoril, de dreapta, este foarte dificil pentru ca pierzi din apasarea de pe spate , masina devine subviratoare in interior si supraviratoare la iesire. De asemenea apesi la maxim acceleratia fara sa vezi iesirea din viraj.

Urmeaza o lunga linie dreapta unde directia vantului iti poate afecta punctul de franare in acul de par Adelaide. Acolo este putin alunecos, dar teoretic este si singurul loc unde poti depasi. Esti in viteza intai si trebuie sa fii sigur ca ai o tractiune buna la iesire pentru ca urmeaza o sectiune rapida pana in prima sicana de mare viteza. Aici esti in viteza a sasea si apesi doar putin franele pentru a stabiliza masina.

Apoi esti intr-un viraj lung de dreapta care se inchide treptat. Sunt cateva linii aici si trebuie sa lasi masina sa urmeze una din ele. Este usor sa blochezi roata fata din interior pe franare si intotdeauna masina devine sub sau supraviratoare. NU ai niciodata un balans perfect in acest viraj.

Urmeaza o alta sicana rapida, dar este totusi putin mai lenta fata de prima. Trebuie sa iti pozitionezi masina cu grija pentru ca o mica creasta face ca vizibilitatea sa fie foarte slaba. Urci masina putin pe vibrator in dreapta, daca l-ai ratat cu putin trebuie sa decelerezi si pierzi usor timp pretios.

Apoi intri intr-un viraj de dreapta in viteza intai, care este putin alunecos la intrare si la iesire. Apoi vine un alt viraj de dreapta, de viteza a doua, dupa care te afli in ultima sicana. Vibratoarele sunt foarte inalte, deci trebuie sa fii dur cu masina pe acolo. Apoi treci linia de start-sosire si incepi un alt tur."



VIdeo: Kimi Raikkonen pe Magny-Cours in 2006:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Arhiva Blog

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template