14 iunie 2008

O noua regula pentru Safety Car

Aceasta noua regula va fi testata in antrenamentele libere dinaintea Marelui Premiu al Frantei.

Regulile actuale ale Safety Car-ului sunt foarte controversate, din cauza inchiderii automate a liniei boxelor. Acest lucru penalizeaza pilotii care raman fara combustibil si nu au alta optiune decat sa intre la realimentare. Noua regula insa, se pare ca include sistemul ECU al fiecarei masini.

Managerul Sportiv de la Renault, Steve Nielsen, dezvaluie ca pilotii vor fi obligati sa respecte un anumit timp pe tur atunci cand se afla in spatele masinii de siguranta. Acest timp, conform zvonurilor va fi cu 20% mai slab fata de timpul mediu pe tur, in conditii normale.

"Pilotul va avea un timp afisat pe bord, sub care nu trebuie sa parcurga turul. Apoi va avea cinci secunde la dispozitie sa apese un buton de confirmare ca a observat semnalul, si de aici se va ghida dupa acel timp. Asta va asigura viteza relativ scazuta a masinilor.", declara Nielsen pentru podcastul oficial al echipei Renault.

Dar el avertizeaza ca este totusi prea devreme pentru a pune in practica aceasta idee: "Acest test de la Magny-Cours va fi un experiment pentru a demonstra pilotilor cum functioneza acest sistem.

Daca are succes, atunci il vom introduce in regulament. Sincer, cred ca acest lucru ar trebui facut din 2009.", incheie Nielsen.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Arhiva Blog

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template