Runda a saptea a sezonului se va desfasura pe circuitul Gilles Villeneuve, urmatorul weekend. Aceasta va fi a 30-a cursa pe circuitul din Montreal.
Alexander Wurz, care a facut foarte multe tururi aici de-a lungul carierei sale de pilot de curse, ne spune ce sa asteptam de la acest circuit.
Alex Wurz: "Montreal este un Grand Prix frumos. Este, oarecum, similar cu Australia, in sensul ca toata lumea vine cu drag aici si langa este un oras foarte primitor care ofera multe restaurante si o atmosfera placuta. Am debutat in F1 cu aceasta cursa in 1997 si de aceea imi place foarte mult sa vin aici. Venind direct din Monaco, masinile vor fi ciudat de condus, intrucat aici apasarea aerodinamica este mult mai scazuta. De obicei pilotii gliseaza pe circuit, si foarte rar gasesti balansul potrivit. De asemenea pneurile au de suferit aici.
Ajungem in virajul 1 in treapta a sasea si e unul din acele viraje care te 'invita' sa franezi tarziu, masina devine foarte instabila si bordurile se simt mult mai deranjante fata de cum sunt in realitate. Acest viraj duce direct in alt viraj de treapta intai, spre dreapta, care este foarte alunecos in primele zile ale weekendului. Virajul 3 si 4 formeaza o alta sicana, si pe masura ce circuitul se imbunatateste, poti sari peste borduri si poti fi mai agresiv. La iesire vei trece foarte aproape de bariera din partea dreapta, dupa care te pozitionezi in stanga pentru virajul larg de dreapta.
Urmatoarea sicana este foarte valuroasa sub franare, dar poti totusi frana foarte tarziu, si poti folosi bordura din dreapta. Trebuie sa fii atent sa nu dezechilibrezi masina, pentru a aborda bine urmatorul viraj de dreapta, care este urmat de o linie dreapta. Apoi treci pe sub un pod, si esti din nou intr-o sicana. Este foarte usor sa ratezi punctul de abordare a acesteia, si in fiecare an vedem piloti care ies larg in acest loc.
Urmatorul este acul de par. Este de treapta a doua sau a treia, depinde de setarea cutiei; si este foarte importanta tractiunea la iesire, pentru ca linia dreapta cea mai lunga a turului urmeaza aici. Esti pe acceleratie pentru 15 secunde, inainte de a frana pentru ultima sicana. Incerci sa franezi din ce in ce mai tarziu aici, dar trebuie sa acorzi mare atentie pentru ca este foarte usor sa gresesti. O greseala mica si vei fi in 'zidul campionilor' cat ai clipi.
Cele mai bune oportunitati de depasire sunt in ultima sicana si in acul de par, dar nu este prea usor, mai ales tarziu in cursa, din cauza mizeriei din afara liniei ideale."
Mai jos, si Nick Heidfeld vorbeste despre acest circuit, in timp ce parcurge un tur virtual:
- Funny bloopers are a click away
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu