Formula 1 poposeste la sfarsitul acestei saptamani in Singapore pentru a doua cursa desfasurata pe circuitul stradal al peninsulei Malay. Anul trecut a oferit prima cursa din istoria Formulei 1 desfasurata pe timp de noapte, dar de asemenea a oferit si - probabil - cel mai mare scandal din istorie. Fernando Alonso a castigat acea cursa, victorie care astazi este judecata in Paris.
Trecem insa peste lucrurile complicate din tribunal, si mergem la Adrian Sutil, care ne ia la o tura pe circuitul din Singapore.
"Virajul 1 face de fapt parte dintr-un complex, impreuna cu urmatoarele doua, deci este important sa il abordezi corect. Nu poti iesi prea mult pe borduri la iesire ca te alegi cu subvirare si nu poti accelera la maxim. Complexul se incheie in virajul 3, unde trebuie sa fii atent si sa mentii o linie buna. Este un viraj normal, clasic, insa este usor sa blochezi roata mai ales cand ai de-a face cu bordurile inalte din interior. Ajungi apoi in virajul 5 unde ai destul loc la intrare dar devine din ce in ce mai stramt si e dificil sa vezi apexul.
Ajungem acum intr-o sectiune cu tunel, una foarte placuta, dar anul trecut erau multe denivelari. Franarea pentru virajul 7 este una din cele mai puternice, cobori pana in treapta a doua. Este unul din putinele locuri unde poti incerca o depasire - inainte sa virezi stanga si apoi dreapta pentru virajul 8 - si unul din cele mai lente ale circuitului.
La iesire din 8 este un alt complex, unde accelerezi si treci pe partea dreapta pentru un viraj de stanga; incerci o iesire buna din virajul 9 spre linia dreapta care se incheie cu o sicana dificila. Bordurile erau foarte inalte acolo anul trecut, si era usor sa pierzi controlul masinii. Am vazut cateva accidente acolo fiind un loc unde se greseste foarte usor.
La virajul 12 conteaza accelerarea de pe pod, unde anul trecut nu au fost denivelari. Virajul 13 este unul foarte lent unde trebuie sa franezi in timp ce virezi. E important sa nu franezi prea tarziu ci sa te concentrezi pe iesire pentru a avea o viteza mare pe linia dreapta spre virajul 14. Franezi din viteza a sasea in acest viraj, asadar avand o viteza mare, si poate fi dificil pe iesire din cauza tractiunii si a supravirarii.
Ajungem apoi printr-un viraj cu acceleratia la podea inainte sa franezi pentru virajul 16, o sicana rapida. Acolo este foarte placut, pentru ca treci peste bordura pentru o iesire buna din virajul 17. Virajele 18 pana la 21 sunt foarte asemanatoare, toata arata la fel si necesita acelasi ritm.
Ultimul viraj este unul foarte rapid, in a patra ori a cincea treapta a cutiei si cu o abordare rapida a apexului, care te duce pe linia de start/sosire. Singura dificultate este sa fii prea devreme pe acceleratie pentru ca poti iesi prea mult pe bodurile de la iesire, si daca ajungi pe partea verde pierzi timp."
Turul de pole al lui Felipe Massa din 2008:
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu