13 septembrie 2009

Italia - Dubla pentru Brawn

Rubens Barichello si-a adaugat inca o victorie in cont iar Brawn inca o dubla, strategia celor doi piloti dovedindu-se cea mai buna. Lewis Hamilton parea sigur pe locul al treilea pana in ultimul tur cand a pierdut spatele masinii la iesirea din primul Lesmo. El a fost insa clasificat la un tur in urma liderilor, pe locul al 12-lea. Lui Kimi Raikkonen i-a fost astfel inmanat un alt podium. Finlandezul a dus o lupta stransa pe toata durata cursei cu o Force India, la fel ca in Belgia, insa de data aceasta fiind vorba de Adrian Sutil. Pe locul al cincilea a terminat Fernando Alonso urmat de Kovalainen, Heidfeld si Vettel.

Raikkonen a beneficiat de un start impecabil ajungand pana pe pozitia a doua, insa nu a reusit sa treaca de Hamilton. Britanicul a pus o distanta considerabila pana la primul pit-stop. Plecat de pe doi, Sutil a fost al treilea dupa primul viraj si a putut tine pasul cu pilotul Ferrari.

Asa cum deja se cunostea din greutatile masinilor, doar primii trei au avut o strategie cu doua opriri la boxe, strategie care s-a dovedit inferioara. Cei doi piloti de la Brawn GP au beneficiat din plin de timpul pierdut de Hamilton, Raikkonen si Sutil la a doua oprire, si le-au furat primele pozitii.

Kovalainen parea favoritul la victorie inainte de start, insa cu un prim stint foarte dificil, finlandezul a ajuns pana pe locul opt dupa doar patru tururi.

Victima primului tur a fost Mark Webber. Australianul a fost atins din spate de Robert Kubica si a ramas blocat in pietrisul celei de-a doua sicane. Kubica a avut partea din stanga a aripii fata avariata dupa incident insa nu a intrat la boxe. Oficialii i-au aratat mai tarziu steagul rosu-galben in turul sapte si l-au obligat sa intre la boxe. Insa polonezul s-a retras din cursa mai tarziu.

Noul-venit Vitantonio Liuzzi a impresionat prin duelurile sale cu Alonso si cu Raikkonen, si prin faptul ca la start a castigat un loc si se mentinea foarte bine. Ghinionul a lovit insa dupa 15 tururi cand cutia de viteze a cedat si a fost nevoit sa traga pe dreapta la iesire din a doua sicana.

Un moment interesant al cursei a fost atunci cand Raikkonen si Sutil au facut a doua oprire in acelasi timp. Finlandezul a avut probleme cu plecarea din boxe iar germanul cu intrarea. Sutil a pierdut acolo oglinda din dreapta iar cei doi au iesit in final de la boxe la aceeasi dinstanta si in aceeasi ordine ca si inainte.

De asemenea, un punct de interes l-a reprezentat si lupta incinsa dintre cei doi piloti Toyota. Totul a inceput in prima sicana, cand Trulli a esuat in a-l depasi pe Nakajima iar Glock a ajuns roata-la-roata cu italianul pana la Lesmo. Acolo insa, Trulli a iesit larg pana a ajuns pe nisip dar a reusit sa revina pierzand cateva secunde.

Rezultatele Marelui Premiu al Italiei:

1 R. Barrichello   Brawn GP     1:00:.000
2 J. Button        Brawn GP     + 2.866
3 K. Räikkönen     Ferrari      + 30.664
4 A. Sutil         Force India  + 31.131
5 F. Alonso        Renault F1   + 59.182
6 H. Kovalainen    McLaren      + 1:00.693
7 N. Heidfeld      BMW Sauber   + 1:02.412
8 S. Vettel        Red Bull     + 1:05.407
9 G. Fisichella    Ferrari      + 1:06.856
10 K. Nakajima     Williams     + 2:42.163
11 T. Glock        Toyota       + 2:43.925
12 L. Hamilton     McLaren      + 1 lap(s)
13 S. Buemi        Toro Rosso   + 1 lap(s)
14 J. Trulli       Toyota       + 1 lap(s)
15 R. Grosjean     Renault F1   + 1 lap(s)
16 N. Rosberg      Williams     + 2 lap(s)

Abandonuri
17 V. Liuzzi       Force India  + 31 lap(s)
18 J. Alguersuari  Toro Rosso   + 34 lap(s)
19 R. Kubica       BMW Sauber   + 38 lap(s)
20 M. Webber       Red Bull     + 53 lap(s)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Arhiva Blog

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template