12 septembrie 2009

Italia - Grila de start si greutatile masinilor

Primii trei de pe grila sunt si cei mai usori de pe grila.

Hamilton este cel mai usor de pe grila de maine de la Monza, iar Sutil va sta pe circuit cu un tur mai mult decat el. Raikkonen nu are nici el prea mult combustibil la bord, dar tot va reusi sa stea cu doua sau trei tururi mai mult pe circuit decat cei din fata sa.

Mclaren joaca diferit cu cele doua masini. Desi se afla pe locul al patrulea, Kovalainen va face primul pitstop cu 12 tururi mai tarziu fata de coechipierul sau si nu este exclus ca aceea sa fie si singura sa oprire. La fel se poate spune si de cei doi piloti Brawn din spatele sau, care vor sta pe circuit aproximativ 30-32 de tururi in primul stint. Asta in conditiile in care cursa are doar 53 de tururi. Un usor avantaj are Barichello care se afla in fata lui Button si va sta cu un tur mai mult fata de britanic.

Surprinzator, Alonso este destul de usor si este doar pe locul opt pe grila. Insa Renault a adus in acest weekend sistemul KERS, care il va ajuta extrem de mult in sprintul lung pana la primul viraj. Atat el cat si Liuzzi, care se afla in fata sa, vor sta pe circuit cu doua, respectiv un tur mai putin decat Kovalainen.

Cei doi piloti ai echipei Red Bull au imbarcat aproape aceeasi cantitate de benzina, cu un litru mai mult pentru Webber. Asta inseamna ca ei vor face oprirea in acelasi tur. S-ar complica lucrurile daca distanta dintre ei ar fi atat de mica incat cel din spate ar fi nevoit sa astepte la coada in boxe.

Inafara primilor zece cantitatile devin, ca de obicei, imense. Trulli, care va pleca de pe locul 11 va sta pe circuit aproximativ 36 de tururi. Cei mai grei de pe grila sunt, insa, Glock si Rosberg. Cei doi germani vor astepta pana la prima lor oprire 40 din cele 53 de tururi programate.

La o privire mai atenta, se pare ca doar primii trei de pe grila au optat pentru o strategie cu doua opriri in cursa din Italia, ceea ce ar face lucrurile foarte interesante. Daca ei nu vor reusi sa se distanteze rapid de urmaritori, ar putea fi batuti de Kovalainen si cele doua masini Brawn.

Mai intra in calcul si vremea. Trebuie mentionat ca astazi, dupa calificari, circuitul a fost lovit de o ploaie torentiala, asemanatoare cu cea de anul trecut. Startul cursei de GP2 a fost intarziat cu 40 de minute din aceasta cauza. Prognoza spune ca si maine sunt sanse ca la ora 2, ora locala - atunci cand va fi si startul cursei - circuitul sa fie lovit de o ploaie puternica.

Grila de start a Marelui Premiu al Italiei, si greutatile masinilor:

1 Hamilton 653.5
                        2 Sutil 655
3 Raikkonen 662
                        4 Kovalainen 683
5 Barrichello 688.5
                        6 Button 687
7 Liuzzi 679.5
                        8 Alonso 677.5
9 Vettel 682
                        10 Webber 683
11 Trulli 703
                        12 Grosjean 699.8
13 Kubica 697.5
                        14 Fisichella 690
15 Heidfeld 697.5
                        16 Glock 709.8
17 Nakajima 706.2
                        18 Rosberg 708.6
19 Buemi 706
                        20 Alguersuari 706

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Arhiva Blog

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template