05 mai 2010

Imbunatatiri majore pentru sezonul european

O data cu revenirea in Europa, dupa primele patru curse ale sezonului, majoritatea echipelor vor aduce imbunatatiri la masinile lor. Asa cum ne-a obisnuit, Spania va gazdui prima dintre cursele de pe continent.

Pilotul de la Ferrari, Fernando Alonso este de parere ca lupta pentru titlu va incepe aici: "Asadar, a sosit momentul adevarului. Acum este timpul sa vedem cine este pregatit sa lupte pentru titlu si care dintre echipe pot dezvolta masinile si performatele acestora mai repede. Este startul unei lupte frumoase, cu sigruranta!".

Echipa a primit permisiunea de la FIA sa faca modificari la motoare, dupa ce au suferit cinci defectiuni in primele patru curse, atat la unitatea de pe masina spaniolului cat si la cele doua ce echipeaza masinile Sauber. Desi motoarele au fost "inghetate" in 2007, Federatia accepta unele mici modificari, pentru imbunatatirea fiabilitatii.

Echipa italiana a confirmat ca toate motoarele care vor fi folosite de acum inainte de Ferrari, Sauber si Toro Rosso, vor avea parte de acest upgrade.

Mercedes, McLaren, Virgin si Toro Rosso vor veni si ei in Catalunya cu imbunatatiri.

Echipa germana spera sa ii poata prinde din urma pe cei din fata lor, o data cu introducerea unei masini 'B' in acest weekend. Masina Mercedes va avea un sasiu mai lung dar si un nou pachet aerodinamic. Ross Brawn spune ca principala problema a fost distributia greutatii incorecta, din cauza noilor pneuri pentru 2010.

"Cand am testat prima data aceste pneuri am realizat ca nu avem o distributie a greutatii corecta, si am mers la limita cu ceea ce am putut scoate din aceasta masina.", a spus Brawn.

Printre alte modificari, este posibil ca masinile conduse de Rosberg si Schumacher sa aiba si un sistem 'F-duct' complet functional. In China a fost montat unul care nu putea fi operat de pilot. Brawn spunea acum doua saptamani ca sistemul va echipa masina in Barcelona sau Istanbul.

Dupa ce au castigat doua din primele patru curse, McLaren vor veni in Spania cu o aerodinamica imbunatatita. Aceasta consta in aripi fata si spate noi, care, conform inginerului sef Tim Gross vor fi foarte diferite fata de cele de pana acum. Gross mai spune ca partea din spate a podelei masinii MP4-25 va suferi niste modificari. "Sunt unele dintre cele mai subtile modificari, dar care sunt cele mai importante in ceea ce priveste performanta masinilor", a adaugat el.

Virgin Racing spera sa termine sezonul ca cea mai buna echipa debutanta, iar in acest sens, ei vor veni aici cu o masina noua. Si chiar este vorba de una singura, intrucat, din cauza intarzierilor provocate de norul de cenusa vulcanica, au putut modifica doar masina lui Timo Glock.

In culise, Wirth Research a avut mult de lucru, dupa ce s-a descoperit ca masina nu avea un rezervor suficient de mare pentru a putea termina cursele. A fost nevoie de modificari majore la sasiu, iar acesta a trebuit testat si re-omologat de catre FIA.

Toro Rosso vor aduce si ei cateva lucruri noi la partea din spate si la conductele de frana, in timp ce Renault nu vor aduce nici un upgarde major.

"Urmatoarea cursa din Barcelona va fi un nou test important pentru noi pentru ca intoarcerea in Europa este de obicei un punct de cotitura al sezonului, multe dintre echipe aducand imbunatatiri majore la masini. Noi nu planuim sa aducem nimic important acum, dar vom continua sa imbunatatim masina in mod constant, asa cum am facut-o in primele patru curse", a spus Robert Kubica.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Arhiva Blog

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template