12 mai 2010

Cursa 6 - Monaco


Marele Premiu al Principatului Monaco va avea loc in weekendul 13 - 16 mai, la doar o saptamana dupa cel din Spania, si marcheaza a sasea etapa a sezonului 2010.

Celebrul circuit de pe strazile din Monte Carlo este unul dintre cele mai vechi locatii, aflandu-se in calendarul Formulei 1 inca de la inceputul anilor '50. Cele mai multe victorii le detine Ayrton Senna, care a castigat de sase ori intre anii 1987 - 1993. Dupa anii '90, Michael Schumacher este cel care s-a impus de cele mai multe ori, el castigand in Monaco de cinci ori in 1994, 1995, 1997, 1999 si 2001.

In cursa de anul trecut, Jenson Button a iesit victorios dupa ce a plecat din Pole-position. Pe a doua pozitie a terminat coechipierul sau de la Brawn GP, Rubens Barichello, iar ultima treapta pe podium a adjudecat-o fostul pilot Ferrari, Kimi Raikkonen.

Circuitul este unul temporar, 100% stradal, cu cele mai mici viteze din calendar. Cea mai rapida sectiune este cea din tunel, unde se merge cu aproape 290 km/h, iar majoritatea virajelor se negociaza cu viteze de sub 100 km/h. Lungimea circutului este de putin peste 3,3 kilometri, iar in cursa se vor parcurge 78 de tururi.

Iata ce ne spune pilotul echipei Renault, Robert Kubica, despre aceasta bijuterie a Formulei 1.

"Fara o masina cu un balans bun, Monaco este foarte dificil. Ai nevoie de o masina buna pentru ca circuitul este foarte ingust si plin de denivelari. Din moment ce ai obtinut balansul potrivit, poti forta la limita si poti trece prin viraje la doar cativa centimetri de barierele de protectie. Spre deosebire de majoritatea circuitelor moderne, nu exista loc pentru greseala si trebuie sa fii atent pentru ca sunt putine zone de degajare.

Pentru ca esti mai mereu in viraje si barierele sunt atat de aproape, este o cursa foarte epuizanta, atat din punct de vedere fizic dar si psihic. Majoritatea circuitelor au o linie lunga in unde te poti relaxa pentru cateva secunde, dar aici esti tot timpul ocupat.

Ca orice circuit stradal, depasirile sunt aproape imposibile. Unul din motive este aderenta foarte scazuta, si chiar daca suprafata se imbunatateste in timpul weekendului, trebuie sa stai pe linia ideala. De asemenea, foarte multe zone de franare sunt denivelate, si daca nu faci nici o greseala, este greu pentru cel din spate sa treaca de tine.

Primul viraj este una din putinele zone ale circuitului unde exista o zona de degajare, si vedem de obicei multe masini iesind larg acolo. Este dificil de abordat corect acest viraj, si este foarte inghesuit in primul tur, mai ales daca esti undeva in spatele plutonului. In primele tururi trebuie sa incetinesti mult mai devreme pentru ca este ca un gat de sticla.

Tunelul este zona cea mai rapida si obisnuiam sa il abordam cu pedala la podea, dar in acest an ar putea fi mai dificil cu cantitatile mai mari de combustibil. De fapt, intreg turul va deveni mai provocator cu masinile grele, pentru ca vor raspunde mai greu la comenzi.

Sicana de la Piscina (virajele 13 si 14) este zona unde ai cea mai mare nevoie de o masina bine echilibrata. Este o zona foarte rapida, abordata in treapta a cincea, unde trebuie sa urci pe borduri si sa schimbi directia foarte repede. Este foarte interesant, dar e usor sa pierzi masina, si daca gresesti nu scapi de bariere".

Iata mai jos si un tur de circuit cu Mark Webber, pe simulatorul Red Bull:

Recordul circuitului in cursa ii apartine lui Michael Schumacher (1:14.439), timp realizat cu masina Ferrari in 2004. In cursa din 2009, Felipe Massa a facut cel mai rapid tur, 1:15.154, iar Kimi Raikkonen s-a apropiat, in Q2, la doar o zecime de recordul lui Schumacher, finlandezul facand un 1:14.514.

Anul trecut:

Pole position
Jenson Button (Brawn-Mercedes) - 1:14.902

Podium
1. Jenson Button (Brawn-Mercedes)
2. Rubens Barrichello (Brawn-Mercedes)
3. Kimi Räikkönen (Ferrari)

Castigatorii ultimilor zece ani:

2009 Jenson Button Brawn-Mercedes
2008 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes
2007 Fernando Alonso McLaren-Mercedes
2006 Fernando Alonso Renault
2005 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes
2004 Jarno Trulli Renault
2003 Juan Pablo Montoya Williams-BMW
2002 David Coulthard McLaren-Mercedes
2001 Michael Schumacher Ferrari
2000 David Coulthard McLaren-Mercedes
1999 Michael Schumacher Ferrari

Date despre circuit:

Lungime - 3.340 km
Distanta cursei: 78 tururi / 260.52 km
Viteza de top: 286 km/h
Nr Viraje - 16

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Arhiva Blog

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template