18 aprilie 2010

Button castiga in haosul chinez

Jenson Button castiga a doua cursa a sa din acest sezon, intr-un Mare Premiu al Chinei dominat de haos. Lewis Hamilton a facut posibila o dubla McLaren, terminand pe a doua pozitie, iar Nico Rosberg urca inca o data pe podium pentru Mercedes.

Inca inainte de start, in paddock apareau cateva picaturi de ploaie, insa nu suficiente sa ii faca pe piloti sa treaca de la bun inceput pe pneurile intermediare.

La stingerea luminilor rosii, Fernando Alonso a plecat ca din pusca de pe pozitia a treia, depasind ambii piloti Red Bull din fata sa, si preluand conducerea cursei. Intre timp, picaturile de ploaie s-au inmultit.

La intrarea in primul viraj, Vitantonio Liuzzi a pierdut spatele masinii Force India si a iesit cu viteza in exterior, colectandu-i si pe Sebastien Buemi si Kamui Kobayashi. Din cauza accidentului, Safety Car-ul a intrat pe circuit pentru doua tururi.

Mai multi piloti au profitat de ocazie pentru a trece pe pneurile intermediare. La restart insa, la conducere era Nico Rosberg, urmat de Button, Kubica, Petrov si de la Rosa, care inca erau pe slickuri.

In al cincilea tur, Alonso a primit o penalizare de trecere pe la boxe, drive-through. Startul sau s-a dovedit a fi furat, acest lucru explicand de ce a trecut atat de repede de Vettel si Webber.

El si-a servit penalizarea in urmatorul tur, cand, din nou, mai multi piloti se inghesuiau la boxe, pentru a reveni pe slickuri.

La conducere ramanea acelasi Rosberg, care, la fel ca ceilalti sase piloti din urma sa, nu facusera nici un schimb de pneuri. De la Rosa alerga pe patru atunci cand motorul i-a cedat, in turul opt, ajutandu-l pe Kovalainen sa urce pana pe pozitia a sasea.

Button preia conducerea cursei in turul 18, profitand de o greseala a lui Rosberg in virajul 11. Atat el cat si Schumacher aveau probleme cu aderenta pe pneurile din spate.

In turul urmator, Schumacher si Webber deschid o noua serie de intrari la boxe, urmati de Alguersuari, Sutil, Alonso si Massa. Toti trec pe intermediare, din nou.

Liderii cursei - Button, Rosberg si Kubica - intra si ei pentru primul lor schimb de pneuri, in turul 20.

Cu doua tururi mai tarziu, Masina de siguranta isi face din nou aparitia, dupa ce Alguersuari rula pe circuit cu aripa din fata rupta. Dupa patru turui, timp in care plutonul s-a compactat, cursa se reia, insa circuitul devenea din ce in ce mai ud. Primii trei erau aceiasi Button, Rosberg si Kubica. Pe urmatoarele locuri se luptau Schumacher, Webber, Hamilton, Vettel, Sutil si Alonso.

Urmeaza o serie foarte captivanta de depasiri, si iesiri in decor, pana in turul 35, cand Hamilton este primul care face inca o oprire, dupa ce urcase pe locul al treilea. El este urmat imediat de Webber, iar Button face si el acelasi lucru un tur mai tarziu.

In acest ultim stint, apele s-au mai linistit, dar inca erau cateva puncte de interes in fruntea plutonului.

In ultimele 15 tururi, Hamilton il presa pe colegul sau, in lupta pentru prima pozitie, iar la cateva secunde in urma lor, Alonso era in plasa de apa formata de masina lui Rosberg.

Ceva mai in spate, Michael Schumacher avea probleme cu stabilitatea masinii sale, fiind depasit intai de Petrov, iar mai apoi de Massa. Rusul a reusit sa treaca si de Webber, ajungand pentru prima data de la debutul sau in F1 la steagul in patratele.

Cu aceasta victorie, Button urca in fruntea clasamentului pilotilor, iar McLaren trece la conducere la constructori. Rosberg urca si el in fata lui Alonso in clasament. Spaniolul cade pe trei, la egalitate de puncte cu Hamilton, iar Vettel este doar patru puncte diferenta in urma lor.

Sezonul continua, dupa o pauza de doua weekenduri, in Spania, pe circuitul de langa Barcelona.

Iata rezultatele Marelui Premiu al Chinei:

    Pilot           Echipa      Diferenta   Opriri
 01 J. Button       McLaren     1:46.42.163 2
 02 L. Hamilton     McLaren     +1.5        4
 03 N. Rosberg      Mercedes    +9.4        2
 04 F. Alonso       Ferrari     +11.8       5
 05 R. Kubica       Renault     +22.2       2
 06 S. Vettel       Red Bull    +33.3       4
 07 V. Petrov       Renault     +47.6       2
 08 M. Webber       Red Bull    +52.1       4
 09 F. Massa        Ferrari     +57.7       4
 10 M. Schumacher   Mercedes    +1:01.7     4
 11 A. Sutil        Force India +1:02.8     4
 12 R. Barrichello  Williams    +1:03.6     4
 13 J. Alguersuari  Toro Rosso  +1:11.4     6
 14 H. Kovalainen   Lotus       +1 tur      2
 15 N. Hulkenberg   Williams    +1
tur      6
 16 B. Senna        HRT         +2
tururi   4
 17 K. Chandhok     HRT         +4
tururi   4
 18 J. Trulli       Lotus       +30
tururi  5
 19 L. di Grassi    Virgin      +48
tururi  1
 20 P. de la Rosa   Sauber      +49
tururi  0
 21 S. Buemi        Toro Rosso  +56
tururi  0
 22 K. Kobayashi    Sauber      +56
tururi  0
 23 V. Liuzzi       Force India +56
tururi  0
 24 T. Glock        Virgin      +56
tururi  0

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template