- Lungimea circuitului: 7.004 km
- Nr. de tururi: 44 (308.176 Km)
- Nr. de viraje: 20
- Viteza maxima: 330 Km/h
- Apasare aerodinamica: scazuta
- Cel mai rapid tur: K. Raikkonen - 1:45.108 (2004, McLaren)
- Record pole: M. Schumacher - 1:43.726 (2002, Ferrari)
- Pole 2007: K. Raikkonen - 1:45.994 (Ferrari)
Iata ca am ajuns pe unul dintre cele mai apreciate circuite din calendarul Formulei 1, Spa-Francorchamps. Aflat in mijlocul padurii Ardenilor, actuala configuratie a circuitului masoara 7 km, fiind cel mai lung circuit din calendar. De asemenea aici este singurul loc unde pilotii suporta forte G negative (-3,5), mai exact in celebrul viraj Eau Rouge. Acesta se abordeaza cu o viteza de aproape 300 Km/h si este format dintr-o succesiune de 3 viraje stanga-dreapta-stanga, in urcare, foarte solicitante pentru piloti.
Fiind un circuit cu o apasare aerodinamica mult mai scazuta, cel mai solicitat va fi motorul. Viteza maxima atinsa este undeva in jurul a 320-330 km/h, iar viteza medie este de aproximativ 220 km/h. Este un circuit extrem de rapid unde acceleratia se tine la podea pe 66% din lungimea turului, cea mai lunga perioada fiind de aproximativ 23 de secunde, intre virajele 1 si 4.
De asemenea, vremea poate juca un rol important aici, ploaia fiind un fenomen comun in aceasta zona. Fiind un circuit foarte lung, se poate intampla ca o portiune sa fie uda iar alta uscata, iar acest lucru poate da mari batai de cap pilotilor si inginerilor in ceea ce priveste setarea masinilor.
Fiind un circuit cu o apasare aerodinamica mult mai scazuta, cel mai solicitat va fi motorul. Viteza maxima atinsa este undeva in jurul a 320-330 km/h, iar viteza medie este de aproximativ 220 km/h. Este un circuit extrem de rapid unde acceleratia se tine la podea pe 66% din lungimea turului, cea mai lunga perioada fiind de aproximativ 23 de secunde, intre virajele 1 si 4.
De asemenea, vremea poate juca un rol important aici, ploaia fiind un fenomen comun in aceasta zona. Fiind un circuit foarte lung, se poate intampla ca o portiune sa fie uda iar alta uscata, iar acest lucru poate da mari batai de cap pilotilor si inginerilor in ceea ce priveste setarea masinilor.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu