09 septembrie 2008

Un tur la Monza

La doar o saptamana dupa cursa de la Spa pilotii se deplaseaza in Italia, la Monza. Alex Wurz ne prezinta un tur pe ultimul circuit european al acestui sezon.

Alex Wurz: "Este ceva special in legatura cu Monza. Setarea, zgomotul fanilor, numele, atmosfera - Imi plac toate! - Este singurul circuit super-rapid din calendar iar pentru piloti totul se petrece foarte repede. Iti ia cateva tururi sa te obisnuiesti, chiar daca ai concurat tot anul.

In ceea ce priveste stilul de pilotaj, Monza este un mix interesant. In primul rand trebuie sa fii foarte dur, agresiv cu masina peste borduri, dar de asemenea trebuie sa o tratezi cu respect in ce priveste acceleratia, din cauza apasarii aero scazute.

Tot ce conteaza in primul viraj este franarea, poti gresi foarte usor aici intrucat abordarea este foarte rapida - franezi de la 340 km/h - iar apoi trebuie sa folosesti cat mai mult din borduri. O iesire curata este necesara, urmand o linie dreapta dupa care franezi din nou pentru a doua sicana. Zona de franare este denivelata iar apoi trebuie sa sari foarte agresiv peste borduri, lucru foarte distractiv.

Esti in a patra treapta pentru cele doua Lesmo, ambele foarte inselatoare. Primul este in favoarea ta pentru ca ai la jumatatea lui subvirare, iar la iesire supravirare. Apoi este foarte important sa ai un ritm bun prin celalalt Lesmo pentru ca este usor sa pierzi masina, iar apoi ai nevoie de o iesire foarte buna.

Urmeaza Ascari, unul din cele mai frumoase viraje din F1. Franarea este dificila pentru ca este denivelat la intrare, dar in momentul in care ai intrat sari peste bordura din interior. Apoi accelerezi din nou si ar trebui sa speri ca in urmatorele doua viraje dreapta si stanga sa nu mai ridici piciorul de pe acceleratie. Daca treci usor cu viteza maxima, ai prea multa subvirare si apasare prea mare, dar daca nu treci usor pierzi mult timp ridicand piciorul de pe acceleratie.

In Parabolica franezi foarte tarziu. Franezi la 60 de metri si schimbi din treapta 7 in a patra. Masina devine nervoasa la intrare si trebuie sa acelerezi din nou inainte de apex, moment in care nu stii unde vei atinge linia alba de la iesire."

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Arhiva Blog

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template