Marele Premiu al Italiei din 2008 va ramane cu siguranta intiparit in memoria fanilor Formulei 1. De fapt, putem spune ca intreg sezonul 2008 a fost unul de tranzitie, de predare a stafetei tinerilor piloti, dar si tinerelor echipe; Kubica a castigat prima sa cursa in Formula 1, in Canada, in timp ce echipa sa, BMW-Sauber, a fost la prima victorie si totodata prima dubla. Mai tarziu, in Ungaria a venit randul lui Kovalainen sa castige primul sau GP din cariera.
Ieri in Italia insa, a fost randul celui mai tanar pilot de pe grila, Sebastian Vettel, 21 de ani si 3 luni, sa isi adjudece prima victorie si primul pole, suflandu-i ambele recorduri de varsta lui Alonso, asta dupa ce Vettel deja din prima cursa a sa in Formula 1 si-a trecut in cont un record: cel mai tanar pilot care puncteaza, la varsta de doar 19 ani, la Indianapolis in 2007, pentru BMW.
In acelasi timp, ca tot vorbeam de tinerele echipe, pentru Toro Rosso, echipa lui Vettel, cursa de ieri de la Monza a adus primul pole, primul podium si prima victorie. Asta in conditiile in care, ca si BMW, echipa a fost infiintata in 2006, iar pana anul trecut a fost doar o echipa din coada plutonului.
La finele lui 2005, Red Bull impreuna cu Gerhard Berger, fostul pilot de Formula 1, au achizitionat echipa Minardi, care, desi nu avea rezultate impresionante era foarte indragita in paddock si avea foarte multi fani. Aceasta traditie pare sa mearga mai departe, Toro Rosso fiind o echipa mica, cu oameni putini dar care pun foarte multa pasiune in ceea ce fac, iar acest lucru se vede in rezultate.
Michael Schumacher l-a felicitat pe Vettel pentru senzationala victorie, declarand despre tanarul sau compatriot ca are potentialul de a fi campion intr-o zi insa "drumul este lung si plin de obstacole". Desi este comparat de multe ori cu septuplul campion mondial, Vettel crede ca aceasta comparatie este una ridicola. Chiar daca nu are inca toate rezultatele lui Schumi, "baby Schumi", asa cum este alintat de presa germana, are potentialul de a junge sus, a demonstrat-o de multe ori, iar acum este doar o chestiune de timp.
Daca tot vorbeam de schimbul de generatii, ei bine podiumul din Italia a fost cel mai tanar podium, cu o medie de 23 de ani si 11 luni, format din Sebastian Vettel (21), Heikki Kovalainen (26) si Robert Kubica (23).
In comparatie cu anul trecut putem spune ca 2008 a fost un an ceva mai spectaculos si in care cele doua echipe mari, Ferrari si McLaren nu au fost chiar atat de departe de celelalte echipe in ceea ce priveste performanta si constanta in rezultate. Anul acesta am vazut pe podium nu mai putin de 9 echipe din cele 10, iar pe prima treapta a podiumului au urcat 6 piloti, dintre care 3 au fost la prima experienta de acet gen. Lupta pentru locul 4 in clasament a fost si este si ea foarte disputata, principalii candidati fiind Toyota si Renault. Insa Red Bull inca spera la aceasta pozitie la finele anului, dar se pare ca acum au intrat in lupta si vin tare din urma si mai micii Toro Rosso, despre care Alonso declara ca sunt a treia forta in F1 la ora actuala, chiar mai puternici decat BMW.
In continuare ne asteapta proba de sprint a campionatului. 4 curse au mai ramas pana la sfarsitul lui 2008 iar situatia in clasamente devine din ce in ce mai stransa. Massa este la doar un punct in urma liderului Lewis Hamilton, iar McLaren se apropie cu pasi mari de prima pozitie ocupata de Ferrari in Clasamentul Constructorilor, diferenta fiind de doar 5 puncte dupa cursa din Italia. Personal mi-ar placea ca macar 2 curse din cele 4 sa se dispute pe ploaie, pentru ca doar asa putem avea parte de lupte roata la roata si de un pluton mai compact, si implicit mult ravnitul spectaol.
15 septembrie 2008
Noua generatie
Author: Lucian
| Posted at: 9/15/2008 11:06:00 a.m. |
Filed Under:
Alonso,
BMW,
Canada,
Kovalainen,
Kubica,
McLaren,
Michael Schumacher,
Monza,
Red Bull,
Renault,
Toro Rosso,
Toyota,
Ungaria,
Vettel
|
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu