16 iunie 2009

Un tur la Silverstone

In plin scandal politic intre FOTA si FIA, echipele si pilotii se indreapta in acest weekend spre Marea Britanie, pentru al optulea Mare Premiu al sezonului 2009, si din pacate ultimul pe celebrul circuit de la Silverstone.

Este unul din cele mai rapide circuite din calendar, cei putin peste cinci kilometri se parcurg in aproximativ un minut si 20 de secunde. Partea cea mai interesanta este primul sector, cu virajele de mare viteza Copse, Becketts si Stowe. Este genul de circuit indragit de piloti si unde fanii britanici vin in numar mare pentru a-si sustine eroii.

Britanicul Jenson Button vine acasa cu un avans imens in clasament si cu sase curse castigate, din sapte, dar si cu un vis al copilariei - sa castige cursa de casa de la Silverstone. Anul acesta ar putea deveni realitate.

Iata cum descrie pilotul Brawn turul ideal la Silverstone:

"Pe linia dreapta din fata boxelor esti in treapta a saptea si ajungi in Copse, un viraj de dreapta foarte rapid, pe care il abordezi in viteza a sasea. Este un viraj 'orb', pentru ca din cauza peretelui boxelor nu poti vedea iesirea.

Urmatorul este Maggots, o sicana foarte rapida. Treci cu o viteaza foarte mare pe aici, slabind putin acceleratia in al doilea apex, inainte sa franezi pentru Becketts, un viraj de dreapta negociat in treapta a cincea.

Incerci sa ramai cat mai mult pe interior inainte de a schimba in treapta a patra sau a treia pentru unul din cele mai dementiale viraje din Formula 1.Chapel este un viraj pe care il iei cu acceleratia la podea, unul in care schimbarile de directie sunt incredibile, este acel loc in care simti adevarata viteza a unei masini de F1.

Apoi esti pe lunga linie dreapta - Hangar Straight. Poti depasi 320 km/h aici in treapta a saptea, inainte de franarea pentru Stowe. Aici poate fi o reala oportunitate de depasire.

Schimbi treapta intr-a patra si incerci sa treci cu o viteza cat mai mare, iar la iesire poti iesi pe vibrator.

Se coboara putin si ajungi in Vale, un viraj de treapta a doua, cel mai lent al turului. Este important sa tii cat mai mult interiorul in stanga pentru o iesire cat mai buna din Club, un viraj de dreapta, foart lung.

Urmeaza o scurta linie dreapta, pe care ajungi in treapta a saptea, spre Abbey, apoi treci printr-o sicana rapida, in treapta a treia. Din nou, trebuie folosit cat mai mult din bordura din interior, insa fara a destabiliza masina.

De aici mergi spre Pod (Bridge) si ajungi intr-un viraj foarte interesant de dreapta, cu o viteza de aproximativ 270 km/h, care duce spre Priory.

Priory este un viraj de stanga pe care il abordezi in treapta a treia - pe aici treci cu viteza cat mai mare pentru un tur cat mai rapid - apoi franezi violent pentru Brooklands.

Ajungi apoi in virajul lung de dreapta Luffield. Este probabil unul din cele mai plictisitoare viraje din F1, pentru ca il iei in treapta a doua si trebuie sa 'ciupesti' cate putin acceleratia.

Poti avea de-a face cu subvirarea, dar esti nevoit sa tii spatele masinii pentru o iesire cat mai buna.

Accelerezi apoi spre Woodcote, un viraj de dreapta prin care treci cu viteza maxima si ajungi din nou pe linia din fata boxelor pentru a incheia turul."

Programul weekendului din Marea Britanie:

Vineri, 19 iunie
12:00 - Antrenamente Libere 1
16:00 - Antrenamente Libere 2

Sambata, 20 iunie
12:00 - Antrenamente Libere 3
15:00 - Calificari

Duminica, 21 iunie
15:00 - Cursa

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Arhiva Blog

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template