31 martie 2008

Mosley implicat in scandal sexual!





O stire incredibila face ocolul presei internationale in ultimele zile.

Presedintele FIA (Federatia Internationala de Automobilism), Max Mosley este surprins intr-un filmulet aparut duminica in publicatia News Of The World, intr-un joc sexual cu cinci prostituate.

Sursa sustine ca Max Mosley este fiul fondatorului partidului fascist britanic, Oswald Mosley. Presedintele FIA este inconjurat de prostituate care joaca rolul unor gardieni de inchisoare care il 'controleaza' . Apoi o alta femeie intra in cadru iar Mosley este auzit vorbind germana.

Probabil ca acest lucru ar fi trebuit sa ramana privat, pentru ca este un lcru din viata personala a lui Mosley. Dar cum s-a aflat nu mai conteaza, si acum este un lucru stiut de toata lumea. Daca va ramane in functie sau nu, nu se stie, dar acest om trebuia sa fie un exemplu. FIA refuza sa vorbeasca despre acest lucru spunand ca "aceasta este o treaba intre Mosley si presa."

Bernie Ecclestone declara ca a fost un soc pentru el cand a aflat: "Il stiu de foarte mult timp. Daca cineva imi spunea asta fara sa vad dovezile nu credeam. Considerand ca este adevarat, ceea ce face fiecare in privat ii priveste. Sincer nu cred ca va afecta sportul in vre-un fel. Dar cum il cunosc pe Max totul ar putea fi doar o gluma."

Fostul campion mondial de Formula 1, Sir Stirling Moss spune ca nu ii vine sa creada ce se intampla: "Nu vad cum ar putea continua. Sper sa poata pentru ca face o treaba buna in motorsport. Cred ca ce e in spatele usilor inchise ramane acolo, e treaba lui, dar cand acest lucru iese la suprafata asa ...este socant."

Martin Brundle nu este de acord cu comportamentul presedintelui FIA: "Nu este un comportament adecvat pentru un conducator al unei organizatii la nivel global precum FIA."


Acest filmulet il puteti urmari AICI
Continue Reading...

30 martie 2008

Provocarea partii tehnice in Bahrain




Pe circuitul din Bahrain sunt 6 linii drepte si pentru a obtine o viteza mai mare echipele folosesc o apasare aerodinamica mai scazuta. Acest lucru duce la dificultati de aderenta in zonele mai virajate unde masinile devin supraviratoare.

Circuitul lung de 5.412 km se aseamana putin cu Sepang, dar asfaltul este mai fin si cu mai putina aderenta. De aceea Bridgestone pune la dispozitie echipelor cauciucuri soft.

Fiindca ne aflam in desert temperatura poate creste peste 30 de grade. Ca si in Melbourne este o caldura uscata si nu ar trebui sa puna probleme mari. Dar nisipul din jurul circuitului poate pune in pericol fiabilitatea masinilor, deoarece mici particule pot intra in partile interne ale masinilor.

Cele mai importante viraje sunt primul, unde masinile franeaza violent de la peste 300km/h pana in treapta intai, si ultimul viraj, ambele oferind posibilitati de depasire.


Acceleratia la maxim - 68% din lungimea turului.
Uzura franei este foarte mare.
Aerodinamica - nivel mediu.
Compozitia pneurilor - soft si medium
Viteza medie - 210 km/h
Continue Reading...

29 martie 2008

Un tur pe Sakhir




In Bahrain in general vremea este potrivita pentru o zi de cursa. Singurul care poate interveni este vantul care aduce mult nisip pe circuit. Cel mai mult afecteaza calificarile cand fiecare vrea sa iasa pe circuit cat mai tarziu si din aceasta cauza in ultimele minute este mult trafic pe circuit.

Pilotul de teste al echipei Honda, Alex Wurz, ne explica cum arata un tur de circuit pe Sakhir, din punctul de vedere al unui pilot:


"Bahrain International Circuit este unul din cele mai lente circuite desenate de Herman Tilke, dar totusi foarte interesant. Din punct de vedere tehnic franarea si tractiunea sunt cruciale. In virajul 1 se franeaza foarte puternic, din treapta a saptea a cutiei (peste 300 km/h) pana in treapta intai. Aici este cel mai bun loc de depasire.

Virajul 2, unul de stanga, poate fi foarte inselator fara tractiune cntrolata pentru ca este foarte alunecos. In consecinta putem vedea niste depasiri spectaculoase aici. Virajul 3 este larg si duce spre virajul 4 de dreapta, care se negociaza in treapta a treia. Poate pune ceva probleme de tractiune.

Apoi ajungem in partea interesanta a circuitului, sicana rapida dreapta-stanga. Este placuta dar poate fi si frustrant dintr-un punct de vedere al setarii masinii, pentru ca daca nu era aceasta sectiune iti puteai seta masina mai soft. Trebuie sa ai masina cat mai stabila pentru aceasta schimbare de directie.

De aici ajungem in acul de par, care devine foarte aderent de-a lungul weekendului. Iesirea este in urcare si este un lung viraj de stanga, care se termina intr-un alt viraj strans de stanga. Toata lumea tinde sa blocheze rotile pentru ca fata este descarcata aerodinamic. Tractiunea este foarte importanta la iesire. Dupa aceea urcam in treapta a sasea si intram in viraj de stanga in treapta a treia. Mi-as seta balansul aerodinamic al masinii special pentru acest viraj.

Dupa aceea este o urcare lunga de dreapta, unde fata este tot timpul incarcata (aerodinamic), si apoi intram intr-un alt viraj de dreapta, care ofera oportunitati de depasire. O linie foarte lunga duce spre ultimul viraj, unde este usor sa pierzi masina. Poti pierde mai mult decat castigi pana aici pentru ca este foarte important sa intri bine pe linia de start-finish."



Mai jos puteti urmari turul de pole al lui Michael Schumacher din 2006, onboard:

Continue Reading...

28 martie 2008

Schumi castigator ...pe doua roti!




Septuplul campion de Formula 1, Michael Schumacher s-a apucat de motociclism. Ba mai mult, dupa ce a terminat pe podium la debutul sau in Ungaria, Schumi a castigat saptamana trecuta la Barcelona o cursa de 14 tururi, cu o motocicleta Triumph Daytona 675.

Este ciudat sa il vezi pe Schumacher in combinezon portocaliu si pe 2 roti, dar se dovedeste la fel de rapid ca si in cursele de masini.

Schumacher, care detine o colectie de motociclete, s-a implicat in mototciclism dupa ce a testat, in noiembrie 2007, motocicleta Ducati a lui Casey Stoner, din MotoGP, cu rezultate impresionante.

Continue Reading...

26 martie 2008

Losail se pregateste de F1




Qatar planuieste imbunatatiri pentru circuitul de MotoGP, Losail, pentru a atrage si Formula 1, conform sefului federatiei de motorsport din golf.

"Planuim un upgrade major pentru circuitul din Losail pentru a putea sustine curse chiar si de Formula 1", declara Presedintele Federatiei de Motor si Motociclism din Qatar, Nasser Khalifa al-Attiyah.

"In scurt timp vom decide cine va primi contractul pentru a se ocupa de acest lucru iar munca va incepe curand."

Losail a sustinut prima cursa pe timp de noapte in MotoGP cu putin timp in urma dar s-ar putea sa astepte cativa ani pentru un posibil Mare Premiu de F1, intrucat Bahrain deja se afla in calendar iar Abu Dhabi debuteaza anul viitor.

"Nu poti spune ce se va intampla" spune al-Attiyah. "Echipele de Formula 1 pot folosi circuitul pentru teste ceea ce va pune Qatar pe harta F1 si de asemenea va fi si un beneficiu financiar pentru noi."

Bahrain este in acest moment singura tara din Orientul Mijlociu din calendarul F1 cu circuitul de la Sakhir.
Continue Reading...

25 martie 2008

Posibila cursa de noapte la Sepang

Organizatorii Marelui Premiu al Malaysiei au declarat acum ceva timp ca iau in considerare o cursa pe timp de noapte.

Acum se pare ca Bernie Ecclestone i-a convins pe acestia sa realizeze acest lucru pentru a creste audienta din Europa.

"Organizatorii din Malaysia stiu ca acest lucru e necesar, atat in ce priveste audienta din Europa cat si spectatorii de aici.", declara Ecclestone.

Potrivit sefului F1, organizatorii au acceptat sa tina cursa la ora 7 pm in 2009.
Continue Reading...

24 martie 2008

"In Spania vom afla cum stam" - Dennis

Seful echipei McLaren, Ron Dennis,  spune reporterilor dupa cursa din Malaysia sa nu judece sansele echipei sale la campionat deocamdata:

"Nu stim exact care este performanta noastra acum. Nu vom sti cat de competitivi suntem cu adevarat pana dupa Marele Premiu al Spaniei. Cum am mai spus, primele 3 curse sunt pe circuite diferite si nu reflecta adevaratul potential al masinii. La Barcelona se va putea afla asta."

Vorbind despre cursa din Malaysia, Dennis spune:

"Daca acesta a fost cel mai dificil weekend de anul acesta atunci voi accepta asta. Singura drama pe care am avut-o in cursa a fost cea cu piulita, care ne-a privat de un loc 3 sau 4. Dar sa conducem ambele campionate nu este un loc rau pentru acest inceput al campionatlui."
Continue Reading...

23 martie 2008

Statistici - Malaysia (pneuri si timpi pe tur)


Este prima data cand Nick Heidfeld reuseste cel mai rapid tur de pista intr-o cursa. Iata mai jos situatia celor mai rapide tururi din Malaysia:


   Pilot              Echipa           Tur     Timp
1 Heidfeld          BMW               55      1:35.366    
2 Raikkonen      Ferrari            37      1:35.405   
3 Hamilton         McLaren        53      1:35.462   
4 Button             Honda             56      1:35.715
5 Massa              Ferrari            15      1:35.914
6 Kubica             BMW               39      1:35.921
7 Kovalainen      McLaren         19      1:35.922
8 Trulli                Toyota            53      1:36.068
9 Coulthard        Red Bull          55      1:36.206
10 Alonso            Renault           40      1:36.288
11 Barrichello      Honda            55      1:36.693
12 Webber           Red Bull         53      1:36.696
13 Rosberg          WilliamsF1     55      1:36.782
14 Vettel             Toro Rosso      37       1:36.870
15 Piquet             Renault           52       1:36.956
16 Fisichella         Force India    52      1:36.962
17 Nakajima        WilliamsF1      19       1:37.711
18 Davidson         Super Aguri    55      1:38.171
19 Sato                 Super Aguri     53      1:38.504
20 Sutil               Force India        3       1:40.330

 

Conform regulamentului echipele trebuie sa foloseasca 2 tipuri de pneuri pe cursa. Potrivit Bridgestone strategia echipelor in ceea ce priveste alegerea pneurilor in Malaysia a fost dupa cum urmeaza:

Echipa                                               Tipuri de pneuri

Ferrari

Kimi Raikkonen                                  Hard-Hard-Medium
Felipe Massa                                       Hard-Hard-DNF

BMW Sauber

Nick Heidfeld                                      Medium-Hard-Medium
Robert Kubica                                     Hard-Hard-Medium

Renault

Fernando Alonso                                 Medium-Hard-Medium
Nelson Piquet                                      Medium-Hard-Hard

Williams

Nico Rosberg                                        Medium-Medium-Hard
Kazuki Nakajima                                 Medium-Medium-Hard

Red Bull Racing

David Coulthard                                  Medium-Medium-Hard
Mark Webber                                      Hard-Hard-Medium

Toyota

Jarno Trulli                                           Medium-Medium-Hard
Timo Glock                                           Medium-DNF

Scuderia Toro Rosso

Sebastien Bourdais                             Medium-DNF
Sebastian Vettel                                  Medium-Medium-DNF

Honda

Jenson Button                                     Medium-Hard-Medium
Rubens Barrichello                             Hard-Medium-Medium-Medium

Super Aguri

Takuma Sato                                      Medium-Medium-Hard
Anthony Davidson                             Medium-Medium-Hard

Force India

Adrian Sutil                                        Hard-DNF
Giancarlo Fisichella                           Medium-Hard-Hard
                   
McLaren

Lewis Hamilton                                  Medium-Medium-Hard
Heikki Kovalainen                             Medium-Hard-Medium
Continue Reading...

Parerile pilotilor dupa cursa

Mai jos gasiti declaratiile pilotilor dupa cursa din Malaysia.

Kimi Raikkonen, locul 1: "A fost un weekend perfect! Am avut un start complicat de sezon dar nu ne-am pierdut speranta; putem imbunatati. Ar fi fost bine daca era si Felipe pe 2, dar lucrurile mai merg si rau cateodata." 

Robert Kubica, locul 2: "Este o zi fantastica pentru echipa, pentru Petronas si pentru mine - al doilea podium consecutiv. Dupa Monza 2006 acesta este al doilea podium al meu. As vrea sa multumesc intregii echipe pentru ca au lucrat foarte mult in ultimele doua luni la masina. Nu am avut un start prea bun din cauza aderentei si m-am luptat cu Nick si Trulli. Am fost pe partea murdara a circuitului si aproape am pierdut masina, dar pana la urma am reusit sa trec de cei doi. Din acest moment am facut cursa mea. ferrari erau prea rapizi dar am reusit sa pun distanta intre mine si urmaritori. Dupa al doilea pit-stop am mers mai incet pentru a salva motorul. Nu am fost prea confortabil intreg weekendul si in masina era foarte cald, deci ultimele 10 tururi ai fost foarte grele. Dar a meritat."

Heikki Kovalainen, locul 3: "Sunt multumit cu locul 3 de azi, avend in vedere penalizarea de ieri si a fost probabil cel mai bun rezultat posibil in aceste circumstante. Strategia noastra a functionat foarte bine. Echipa a facut o treaba fantastica si ma bucur sa ii resplatesc cu primul meu podium cu Mclaren. In prima parte am avut mici probleme cu granularea, dar am putut sta afara pana in turul 20, ceea ce m-a ajutat sa il depasesc pe Trulli. Dupa al doilea pit-stop am avut am fost precaut si am pastrat locul pentru ca stiam ca nu pot face mai mult."

Jarno Trulli, locul 4: "Este bine sa fim din nou in puncte dupa o cursa asa de buna. In special ma bucur pentru echipa de aici si din Cologne. Rezultatul acesta se datoreaza in mare parte muncii depuse de ei si le-o dedic. Am avut un prim viraj dificil pentru ca am pierdut aderenta, am iesit larg si l-am atins pe Nick heidfeld. Dar dupa aceea am putut sa tin pasul cu cele doua Mclaren-uri. Dupa aceea am reusit de trecem de Webber pentru ca echipa a facut o treaba excelenta la boxe. La final m-am bucurat sa lupt cu Hamilton si amandoi trageam tare. El era evident mai rapid decat mine si am dat tot ce am putut, si multumesc echipei pentru un weekend fara probleme. Sper sa putem continua cu imbunatatirea masinii, pentru ca, la fel cum am spus acum ceva timp, suntem mai puternici. Cred ca putem reveni la forma din 2005 chiar din anul acesta."

Lewis Hamilton, locul 5: "Am avut un start foarte bun si am urcat 5 pozitii. L-am presat pe Webber o vreme, dar indiferent cat de rapid ai fi, in spatele cuiva nu prea poti depasi. Eram intr-o pozitie buna pentru a ajunge pe locul 3 cel putin, dar am avut o problema la prima oprire si m-a costat mult timp. Deci am facut ce am putut. Masina a fost foarte fiabila in aceste conditii extreme si l-am presat pe Trulli pana in ultima secunda. Trebuie sa spun ca si Trulli si Webber au mrs foarte bine azi si mi-a facut placere sa lupt cu ei."

Nick Heidfeld, locul 6: "Am sentimente impartite despre cursa de azi. Desigur sunt fericit ca am facut primul meu tur rapid in F1, si 11 puncte sunt un rezultat foarte bun pentru echipa. Masina a fost foarte buna, cam la acelasi nivel cu McLaren. Este un lucru bun si face sa fie si mai dezamagitor ca am terminat doar pe 6. Startul meu a fost foarte bun si am incercat sa depasesc pe exterior in primul viraj. Robert era pe interior si Trulli intre noi, nu am mai avut loc. Am incercat dar nu a mers. Am adunat niste pamant si am pierdut vre-o doua locuri in primul tur. Dar le-am recuperat cand i-am depasit pe Coulthard si pe Alonso in turul 4. Mecanici de la boxe au facut din nou o treaba foarte buna."

Mark Webber, locul 7: "Startul nu a fost unul fantastic, dar stiam ca multa lume va fi pe pneurile soft in acel moment. Am trecut foarte bine prin primele 2 viraje si am iesit pe pozitia a patra. Prima parte a fost OK dar m-am chinuit putin in a doua parte din cauza aderentei. De asemenea am stat blocat in spatele lui Sato intr-un moment crucial si am pierdut vre-o 2 secunde, in timp ce trebuia sa stam in fara lui Heidfeld. Sunt multumit pentru echipa pentru cele 2 puncte, a fost o cursa grea si este satisfacator sa aducem masina la linia de finish. Multumiri echipei si multumiri Renault de asemenea."

Fernando Alonso, locul 8: "Am facut tot ce am putut azi si am luat ultimul punct. Am vazut ca in conditii normale de cursa suntem departe in ceea ce priveste performanta. Tinta noastra acum este sa incercam sa luam puncte la fiecare cursa si sa muncim din greu in urmatoarele teste pentru a ne putea decurca mai bine."

David Coulthard, locul 9: "Prea multa granulare in prima parte si am pierdut 9 secunde in prima parte a cursei, ceea ce e frustrant. A fost foarte cald dar a fost si putin innorat si a ajutat putin."

Jenson Button, locul 10: "Este foarte bine ca am terminat cursa azi si vom avea foarte multe informatii utile din weekendul asta. Sunt multumit cu locul 10 pentru ca aici este masina noastra la nivelul performantei. Mergem intr-o directie buna si invatam tot timpul cate ceva despre masina, deci trebuie sa continuam munca si dezvoltarea in aceste 2 saptamani pana la cursa urmatoare."

Felipe Massa, abandon: "In turul 31 am lovit bordura din virajul 6 destul de puternic si am pierdut spatele. Evident este un start de sezon foarte dificil pentru mine, dar mai sunt 16 curse de disputat. Sper sa incep sa recuperez chiar din cursa urmatoare."
Continue Reading...

Cursa Malaysia (rezultate)



Kimi Raikkonen revine in mod specaculos castigand in Malaysia dupa ce in Australia a luat doar un punct. Coechipierul sau Felipe Massa, care avea sanse foarte mari la victoria de azi, a iesit in decor la jumatatea cursei neavand nici un punct dupa 2 curse. Locurile 3 si 5 obtinute de pilotii Mclaren Heikki Kovalainen si Lewis Hamilton i-au permis lui Robert Kubica sa inregistreze cel mai bun rezultat al carierei, locul 2.

Clasamentul cursei:

 
1. Raikkonen    Ferrari    1h31:18.555
2. Kubica       BMW         + 19.570
3. Kovalainen   McLaren     + 38.450
4. Trulli       Toyota      + 45.832
5. Hamilton     McLaren     + 46.548
6. Heidfeld     BMW         + 49.833
7. Webber       Red Bull    + 1:08.130
8. Alonso       Renault     + 1:10.041
9. Coulthard    Red Bull    + 1:16.220
10. Button      Honda       + 1:26.214
11. Piquet      Renault     + 1:32.202
12. Fisichella  Force India + 1 Tur
13. Barrichello Honda       + 1 Tur
14. Rosberg     Williams    + 1 Tur
15. Davidson    Super Aguri + 1 Tur
16. Sato        Super Aguri + 2 Tururi
17. Nakajima    Williams    + 2 Tururi

Abandonuri:

Pilot    Echipa     In turul
Vettel   Toro Rosso  41
Massa    Ferrari     31
Sutil    Force India 7
Glock    Toyota      2
Bourdais Toro Rosso  1

Cel mai rapid tur: Heidfeld, 1:35.366

Continue Reading...

22 martie 2008

50% sanse sa ploua




Ultimele predictii pentru cursa de maine spun ca umiditatea va fi undeva in jurul a 80% in cursul diminetii urcand pana la 90% in cursul zilei. In timp ce temperaturile este de asteptat sa urce pana la 36 de grade probabilitatea de furtuni izolate si ploaie in timpul cursei este de 50%.

In calificari, echipele au preferat sa iasa mai devreme temandu-se ca ploaia ii va surprinde. Nu s-a intamplat, dar cursa din GP2 Asia, care a avut loc dupa calificarile F1, a fost surprinsa de caderi bruste de ploaie puternica.
Continue Reading...

Pilotii McLaren sub investigatie (Updated)

Asa cum Alonso si Heidfeld declara dupa calificari, cei doi piloti de la McLaren le-au stat in cale in ultimul tur al calificarilor. Ca urmare, Lewis Hamilton si Heikki Kovalainen sunt investigati de comisarii de cursa de la Sepang.

Daca oficialii decid ca intr-adevar cei doi sunt vinovati s-ar putea lasa cu retrogradari a cateva pozitii pentru ambii piloti Mclaren, asa cum a fost cazul la Monza in 2006, cand Alonso a fost acuzat ca l-a incurcat pe Felipe Massa.

Update

Cei doi piloti McLaren, Heikki Kovalainen si Lewis Hamilton au fost penalizati cu 5 locuri pe grila de maine, astfel vor pleca de pe locurile 8 respectiv 9.

Iata cum arata grila pentru maine, cu penalizarile impuse:

1. Massa Ferrari
2. Raikkonen Ferrari
3. Trulli Toyota
4. Kubica BMW Sauber
5. Heidfeld BMW Sauber
6. Webber Red Bull-Renault
7. Alonso Renault
8. Kovalainen McLaren-Mercedes *
9. Hamilton McLaren-Mercedes *
10. Glock Toyota
11. Button Honda
12. Coulthard Red Bull-Renault
13. Piquet Renault
14. Barrichello Honda
15. Vettel Toro Rosso-Ferrari
16. Rosberg Williams-Toyota
17. Fisichella Force India-Ferrari
18. Bourdais Toro Rosso-Ferrari
19. Sato Super Aguri-Honda
20. Sutil Force India-Ferrari
21. Davidson Super Aguri-Honda
22. Nakajima Williams-Toyota **


* penalizati pentru blocarea altor piloti
** penalizat pentru accidentul din Australia

Continue Reading...

Declaratiile pilotilor dupa calificari

Felipe Massa, locul 1: "Sunt foarte fericit! In a treia sesiune am reusit sa fac doua tururi foarte bune dupa ce in a doua sesiune m-am cam chinuit. La final au fost cateva picaturi de ploaie dar nu au afectat performanta. Este foarte important sa plec de pe prima linie si psper la o cursa buna. Stim ca masina este foarte buna pe alergarile lungi, dar de asemenea stim ca va fi o cursa lunga si dificila. Putem fi increzatori pentru maine."

Kimi Raikkonen, locul 2: "Desigur, preferam sa iau pole-ul, dar locul 2 nu este deloc rau si sunt fericit ca echipa a obtinut cel mai bun rezultat posibil. In Q3 nu am reusit sa fac pneurile atat de bune pe cat trebuia in special in a doua iesire dupa ce am avut un tur bun in Q2. Suprafata circuitului pare mai alunecoasa si nu am putut sa scot totul de la masina. Cursa de maine va fi foarte dificila. Am avut un start bun in Melbourne si sper ca pot repeta asta si aici."

Heikki Kovalainen, locul 3: "Sunt multumit ca m-am calificat al treilea pentru a doua oara consecutiv. Desigur ne-ar fi placut sa fim pe prima linie dar Felipe si Kimi ai fost foarte puternici aici tot weekendul iar locul 3 este maximul pe care il puteam obtine. Am imbunatatit pas cu pas de-a lungul sesiunilor, iar turul meu in a treia sesiune de calificari a fost foarte bun. Acum va trebui sa asteptam si sa vedem cum decurge cursa. Ploaia este asteptata maine deci orice se poate intampla."

Lewis Hamilton, locul 4: "Nu am avut aderenta prea buna in ultima parte si m-am chinuit putin. De asemenea a fost greu sa gasesc un spatiu in trafic, care a afectat incalzirea franelor si a pneurilor. Sa fiu sincer nu am facut o treaba prea buna azi,dar voi studia datele sa vad cum pot face sa fiu mai rapid maine. Trebuie sa fim increzatori totusi pentru ca suntem pe pozitii buna si orice se poate intampla in cursa."

Jarno Trulli, locul 5: "Este un weekend satisfacator pana acum. Masina s-a comportat foarte bine si pare competitiva. Timpul de azi arata imbunatatirile fata de masina de anul trecut, deci suntem multumiti de rezultat si totul e bine pentru cursa de maine. Timo a facut de asemenea o treaba foarte buna si sunt multumit de el pentru ca acest lucru motiveaza echipa. Sunt increzator pentru cursa de maine. Sper sa nu avem probleme pentru ca putem lua cateva puncte buna maine."

Robert Kubica, locul 6: "Sunt destul de multumit de rezultatul de azi, desi mi-a lipsit doar putin pentru a fi pe a doua linie a grilei. Vremea imprevizibila a adus o incordare suplimentara in timpul calificarilor. Cu setarea aleasa am stiut ca nu va fi usor pentru mine, dar de-a lungul weekendului ne-am pregatit mult si sunt optimist pentru maine."

Nick Heidfeld, locul 7: "Sunt foarte dezamagit de rezultatul din Q3. Primele viraje ale turului au mers bine dar apoi au fost cateva masini care mergeau foarte incet. Cred ca nu aveau nici o informatie cum ca sesiunea era inca in desfasurare. Dupa virajul 4 am pierdut timp pentru ca ambele McLaren-uri mergeau incep pe linia de rulare si cred ca m-a costat aproximativ doua zecimi de secunda ceea ce ar fi insemnat locul 3 nu 7. Nu am putut rula pe unde vroiam si nici nu am putut frana unde trebuie dar in mare sunt multumit de masina."

Mark Webber, locul 8: "Azi ne-a mers mai bine decat ne asteptam sa fiu sincer. Am lucrat foarte mult ieri iar baietii au facut o treaba buna. Q3 a fost inselator pentru multi dintre noi, intrucat aderenta a fost mai slaba decat in Q2, dar suntem intr-o pozitie sensibila pentru cursa de maine. Daca va fi macar pe jumatate din nebunia de la Melbourne atunci va fi interesant de urmarit."

Fernando Alonso, locul 9: "Am obtinut primul nostru obiectiv azi, acela de a intra in Q3. Acum ne putem concentra asupra celui de-al doilea, de a termina cursa in puncte. Puteam termina undeva mai in fata dar eram cu Heidfeld in ultimul tur cand celelalte masini mergeau incet, si asta m-a afectat putin. Sunt sigur ca maine cursa va fi interesanta si sper sa pot intra in puncte, la fel ca la Melbourne. Trebuie sa ne concentram asupra cursei de maine."

Timo Glock, locul 10: "Sunt fericit ca am ajuns pana in ultima parte a calificarilor. Dar a fost o sesiune dificila pentru mine, in antrenamentele libere eram mai increzator in pneurile alese dar in aceasta dupa-amiaza m-am chinuit sa scot tot ce se putea. A fost dificil sa gasesc setarea potrivita, dar in final ma bucur ca am avut un tur suficient de bun pentru a intra in top 10. Acum trebuie sa vedem cum se prezinta vremea pentru maine dar daca va fi uscat va fi greu sa scot tot ce se poate din pneuri. Este un circuit unde se poate depasi si sper sa terminam in primii 10 sau poate chiar in puncte, ar fi un rezultat excelent."
Continue Reading...

Sepang - Calificari




Felipe Massa va pleca din pole position maine in Marele Premiu al Malaysiei in urma unei sesiuni de calificari dominata de Ferrari.

Campionul Mondial Kimi Raikkonen completeaza prima linie a grilei, o linie rosie, cu Heikki Kovalainen pe locul 3 in fata coechipierului sau, Lewis Hamilton.



Rezultatele calificarilor

Loc  Pilot  Echipa  Timp
1. Massa Ferrari 1:35.748
2. Raikkonen Ferrari 1:36.230
3. Kovalainen McLaren-Mercedes 1:36.613
4. Hamilton McLaren-Mercedes 1:36.709
5. Trulli Toyota 1:36.711
6. Kubica BMW Sauber 1:36.727
7. Heidfeld BMW Sauber 1:36.753
8. Webber Red Bull-Renault 1:37.009
9. Alonso Renault 1:38.450
10. Glock Toyota 1:39.656
11. Button Honda
12. Coulthard Red Bull-Renault
13. Piquet Renault
14. Barrichello Honda
15. Vettel Toro Rosso-Ferrari
16. Rosberg Williams-Toyota
17. Fisichella Force India-Ferrari
18. Nakajima Williams-Toyota
19. Bourdais Toro Rosso-Ferrari
20. Sato Super Aguri-Honda
21. Sutil Force India-Ferrari
22. Davidson Super Aguri-Honda
Continue Reading...

21 martie 2008

Sepang - Antrenamente Libere de vineri

Prima sesiune de antrenamente de vineri s-a incheiat cu cei doi piloti Ferrari pe primele 2 pozitii. Printre momentele tensionate ale zilei se numara iesirea lui David Coulthard in virajul 13.  Suspensia sa a cedat si masina a plonjat peste bordura in mod spectaculos. FIA a decis sa investigheze masina pentru ca se crede ca nu este foarte bine preparata in ceea ce priveste suspensiile.

In a doua sesiune surprizele au fost Button care a terminat pe 4 si Vettel care aproape toata sesiunea a fost pe primele locuri terminand intr-un final pe 5.


Prima sesiune:

Pozitie  Pilot  Echipa  Timp  Tururi

1 F. Massa Ferrari 1:35.392 20
2 K. Räikkönen Ferrari 1:36.459 8
3 H. Kovalainen McLaren 1:36.556 21
4 N. Rosberg Williams 1:36.578 23
5 L. Hamilton McLaren 1:36.626 17
6 F. Alonso Renault 1:37.022 18
7 N. Piquet jr. Renault 1:37.034 28
8 R. Kubica BMW 1:37.218 9
9 J. Button Honda 1:37.282 17
10 J. Trulli Toyota 1:37.540 24
11 N. Heidfeld BMW 1:37.649 17
12 K. Nakajima Williams 1:37.649 18
13 R. Barrichello Honda 1:37.076 20
14 T. Glock Toyota 1:37.782 27
15 S. Vettel Scuderia Toro Rosso 1:38.219 26
16 D. Coulthard Red Bull 1:38.232 7
17 M. Webber Red Bull 1:38.707 12
18 S. Bourdais Scuderia Toro Rosso 1:38.798 25
19 G. Fisichella Force India F1 1:39.046 21
20 T. Sato Super Aguri 1:40.178 1
21 A. Davidson Super Aguri 1:40.351 14
22 A. Sutil Force India F1 1:41.269 5


A doua sesiune:

Pozitie  Pilot  Echipa  Timp  Tururi
1 L. Hamilton McLaren 1:35.055 32
2 F. Massa Ferrari 1:35.206 33
3 K. Räikkönen Ferrari 1:35.428 36
4 J. Button Honda 1:36.037 40
5 S. Vettel Scuderia Toro Rosso 1:36.474 35
6 J. Trulli Toyota 1:36.493 38
7 H. Kovalainen McLaren 1:36.512 30
8 R. Kubica BMW 1:36.671 33
9 G. Fisichella Force India F1 1:36.756 37
10 K. Nakajima Williams 1:36.838 34
11 R. Barrichello Honda 1:36.879 38
12 N. Rosberg Williams 1:36.908 36
13 N. Heidfeld BMW 1:37.106 3
14 F. Alonso Renault 1:37.328 23
15 N. Piquet jr. Renault 1:37.331 42
16 M. Webber Red Bull 1:37.346 37
17 T. Glock Toyota 1:37.512 35
18 A. Sutil Force India F1 1:37.614 35
19 T. Sato Super Aguri 1:39.021 27
20 A. Davidson Super Aguri 1:39.361 30
21 S. Bourdais Scuderia Toro Rosso fara timp 1
22 D. Coulthard Red Bull fara timp
Continue Reading...

20 martie 2008

Sepang din perspectiva pilotilor







Dupa spusele pilotilor cele mai dificile aspecte ale circuitului din Malaysia le reprezinta caldura extrema combinata cu umiditatea ridicata care solicita din punct de vedere fizic si psihic pilotii, dar nici masinile nu au o sarcina prea usoara fiind un circuit de viteza. Iata ce declara cativa din pilotii care trebuie sa faca fata acestor conditii, despre acest circuit si sperantele lor pentru cursa de duminica:



Giancarlo Fisichella, Force India: "Astept cu nerabdare cursa din Malaysia pentru a arata ca putem face fata unei curse. In Australia am iesit destul de devreme din cursa si nu am putut arata cat suntem de aproape de celelalte echipe. Masina este foarte buna si stabila si vom avea cateva noi componente aerodinamice pentru aceasta etapa cu ajutorul carora cred ca vom mai face cativa pasi inainte. Am amintiri frumoase din Malaysia. Am castigat in 2006 cu Renault, si chiar daca acum nu mai sunt in aceeasi situatie cred ca vom avea o performanta buna. Tinta mea ramane aceeasi: vreau sa duc echipa in Q2 in prima instanta, si sa terminam cursa. Cum am vazut si in Australia, orice se poate intampla; avem sanse sa plecam cu un rezultat bun."

Lewis Hamilton, McLaren: "Cursa din Melbourne a fost startul de sezon perfect pentru mine, chiar daca era si mai bine sa il am si pe Heikki alaturi de mine pe podium. Mergem la Sepang cu speranta de a lua inca un rezultat bun, dar probabil va fi foarte cald si va fi destul de greu. Sepang este un circuit fantastic, dar clima joaca un rol foarte important si va fi dificil pentru noi toti; toata lumea este la limita si la fel si masina. Circuitul este foarte rapid si exista oportunitati pentru depasiri, dar in unele locuri e dificil sa stai cat mai aproape de masina din fata ta."

Nick Heidfeld, BMW Sauber: "De ani buni Marele Premiu a Malaysiei a reprezentat o cursa speciala pentru mine. Petronas, desigur, era deja partener Sauber pe vremea cand concuram pentru ei in perioada 2001-2003 si obisnuiam sa facem activitati promotionale in tara. Ca pilot de Formula 1 de obicei nu prea vedem mai departe de aeroporturi, hoteluri si circuite pentru ca nu avem timp de vizitat tarile. Dar in Malaysia am avut sansa sa petrec ceva timp si in afara circuitului si ma simt ca si acasa. Intotdeauna iti ia ceva timp sa te acomodezi cu combinatia caldura si umiditate ridicata, dar asta nu a fost o problema pentru mine. Dar circuitul este unul foarte atractiv si antrenant. Anul trecut am avut o cursa foarte buna aici si am terminat pe locul 4, am reusit sa trec de Felipe Massa si l-am tinut in spate."

Kimi Raikkonen, Ferrari: "Nu sunt prea multe de zis despre prima cursa a sezonului: singurul lucru bun este ca a trecut. Fiabilitatea este o mare problema pentru mine acum. Dar stiu ca in Maranello echipa lucreaza din greu pentru a rezolva problemele. Nu sunt ingrijorat pentru performanta si competitivitatea masinii. Prima cursa a fost cum a fost dar stim ca avem o masina foarte buna. Am castigat prima cursa in Malaysia in 2003. Putem face lucruri bune in Sepang atata timp cat avem fiabilitatea necesara. Va fi foarte cald dar nu cu mult fata de Melbourne."

Fernando Alonso, Renault: "Sepang este circuitul meu favorit! Am luat primul pole position aici cu Renault in 2003 si am castigat de 2 ori. Este un circuit care ma incanta si tind sa atac mai mult decat trebuie. Sper ca anul asta sa fac o cursa buna si astept cu nerabdare cursa. Am trecut deja prin calduri mari si in Melbourne saptamana trecuta si nu cred ca vor fi probleme majore. M-am antrenat mult de-a lungul iernii in ce priveste fizicul si ma simt pregatit. Cred ca trebuie sa ne imbunatatim nivelul de performanta pe un tur cronometrat in calificari pentru a putea pleca de pe o pozitie buna. Este foarte important sa fim consistenti pentru a putea progresa. Asta trebuie sa avem in minte pentru sesiunile de antrenamente."

Nico Rosberg, Williams: "Sepang este unul din circuitele mele preferate . Ar trebui sa fim mai puternici decat la Melbourne, in special daca vom avea timp necesar sa ne pregatim, deci asteptam inca o performanta buna. Poate nu chiar podium dar un loc cat mai bun in puncte. Se pare ca avem o masina care nu e prea dura cu pneurile ceea ce ar trebui sa fie un lucru bun in Malaysia. Din punct de vedere fizic aceste curse sunt foarte extenuante in special pentru concentrare, dar acesta este motivul pentru care am lucrat din greu de-a lungul iernii."
Continue Reading...

Vettel la Ferrari in 2009 ??? (Update)

Au aparut in ultimele zile prin presa straina zvonurile cum ca Vettel deja AR FI SEMNAT un contract cu Ferrari pe 5 ani! Autosprint sustine ca germanul ar urma sa il inlocuiasca pe Massa care clar nu poate tine pasul cu Raikkonen.

Potrivit surselor italiene Michael Schumacher ar fi avut o influenta mare in aducerea lui Vettel la Ferrari dupa ce cei doi germani s-au intalnit la Londra in cadrul Cursei Campionilor, si unde Vettel a facut o adevarata demonstratie de talent.

Acest lucru ar parea plauzibil intrucat patronii echipei Toro Rosso au anuntat saptamana asta ca vor sa vanda echipa din cauza noului 'acord concorde'.

Pe de alta parte se crede ca BMW au inca o optiune contractuala cu tanarul german pentru a-l aduce la echipa in 2010.

Update

Proprietarul echipei Toro Rosso, Gerhard Berger, a dezmintit aceste zvonuri spunand ca Vettel apartine Red Bull:

"Vettel are un contract pe 3 ani cu Red Bull si va fi in acesti 3 ani cu Red Bull. Nu mai este nici cu BMW, apartine 100% Red Bull."

De asemenea Massa spune ca nu va fi dat la o parte de la Ferrari:

"Am un contract pe 3 ani cu Ferrari si sunt foarte linistit in privinta lui. Toate lumea e fericita in cadrul echipei. Nu am avut o cursa buna in Australia, dar nu se va schimba totul in echipa din cauza unui singur rezultat."
Continue Reading...

19 martie 2008

Statistici inainte de Malaysia





Cateva statistici inainte de Marele Premiu al Malaysiei de la Sepang:


Victorii

Duminica a fost a 5a victorie a britanicului Lewis Hamilton din cele 18 starturi ale sale.

Fernando Alonso are cele mai multe victorii (19) decat orice pilot prezent in acest sezon. Kimi Raikkonen are 15 victorii la activ, urmat de David Coulthard cu 13.

Ferrari au pana acum 201 victorii iar pentru McLaren victoria de duminica din Australia a fost cea cu numarul 157. Urmatorii sunt Williams cu 113.


Startul sezonului

Ultima data cand McLaren au castigat primele doua curse ale sezonului a fost in 2003 cand Coulthard a castigat in Australia iar Raikkonen in Malaysia, insa Ferrari a luat ambele campionate la final.

Singurul punct castigat de Ferrari in Australia anul acesta reprezinta pentru echipa cel mai dezastruos start de sezon din 1992, cand Jean Alesi si Ivan Capelli nu au castigat nici un punct in Africa de Sud.

Ultima cursa fara un podium pentru Ferrari, excluzand Australia 2008, a fost in Canada 2007 cand Hamilton a castigat urmat de Heidfeld si Wurz.

Ultima data cand Ferrari a avut 2 curse consecutive fara podium a fost in 2006 in Malaysia si Australia.


Malaysia

Chiar daca Mclaren a castigat anul trecut prin Fernando Alonso, Ferrari are inca recordul la Sepang.

Din 1999 de cand acest circuit a fost introdus in calendarul F1, Ferrari a castigat de 4 ori, McLaren si Renault de cate 2 ori si Williams o data. Raikkonen, Alonso si Fisichella sunt singurii piloti activi care au triumfat aici.

Ferrari are 6 pole-position-uri in Malaysia iar Renault 3.

Debutanti

Francezul Sebastien Bourdais a devenit al 57lea pilot care a luat puncte inca de la prima cursa a sa terminand pe locul 7 in Australia weekendul trecut.

Kazuki Nakajima este al 6lea japonez care puncteaza terminand pe 6 in Melbourne. Ceilalti sunt Ukyo Katayama, tatal lui Kazuki, Satoru Nakajima, Shinji Nakano, Takuma Sato si Aguri Suzuki.


Reuters
Continue Reading...

18 martie 2008

Interviu Ross Brawn





Un abandon si o descalificare. De asta a avut parte echipa Honda in prima cursa a sezonului. Dar noul sef al echipei, Ross Brawn vede insa partea plina a paharului si crede ca echipa sa este pe drumul cel bun, Barrichello luptandu-se pentru puncte pana sa fie descalificat.

Ross, prima cursa cu Honda este acum istorie. Cum ai descri-o pe scurt?

Ross Brawn: Evident este o dezamagire pentru ca aveam sansa sa plecam de aici cu puncte. Nu avem cea mai competitiva masina dar a fost destul de buna in Australia. Este pacat ca am facut acea greseala si am iesit de la boxe pe culoarea rosie, lucru pentru care nu avem scuza. Este pacat pentru ca echipa a muncit foarte mult si nu am profitat de sansa.

Cand te-ai dus in 1996 la Ferrari ai gasit o echipa cu probleme. Acum esti din nou cu o asemenea echipa. Se mai pot face alte paralele intre situatia de acum si cea de atunci?

RB
: Poate. Potentialul este foarte mare aici la Honda. Sunt niste persoane excelente, profesioniste si sunt optimist ca avem toate ingredientele sa reusim. Astept cu interes urmatoarele provocari. Sper sa avem acelasi rezultat pe care l-am avut si cu Ferrari, ar fi fantastic. Este vorba de acelasi inceput in ambele cazuri deci de ce sa nu avem si acelasi final? Vom vedea.

Esti la Honda doar de la finalul lunii noiembrie, deci nu ar trebui sa ne asteptam la schimbari foarte mari deocamdata. Crezi ca dezvoltarea pana acum merge cum ai planuit?

RB
: Prima perioada va fi de acomodare, sa vad cum merg lucrurile,pentru ca intotdeauna sunt lucruri facute diferit, dar ei pot fi la fel de buni, sau poate mai buni decat sunt eu obisnuit - chiar nu am venit aici cu o atitudine gen 'asa am facut pana acum si asa vreau sa fac si aici'. Mi-a trebuit ceva timp sa vad cum merg lucrurile, si am inceput un proces de restructurare in cadrul echipei pentru a mari capacitatea si a o face mai puternica pe viitor. Observatiile mele pana acum sunt pozitive: este un grup excelent de oameni, avem toate resursele necesare si toate facilitatile de care avem nevoie. Acum trebuie sa incepem sa ne folosim de ele.

Pana acum, ti-ai facut o idee de ce, dupa rezultatele foarte bune din 2006, echipa a decazut atat de mult in 2007?

RB
: O idee, da. In comparatie cu masinile pe care le cunosc pot observa partile de la aceasta masina care nu sunt prea bune. Pot vedea niste zone unde putem progresa. Cred ca una din probleme este aceea ca echipa nu a inteles de ce masina a fost asa buna in 2005-2006, ceea ce inseamna ca atunci cand performanta a scazut a fost dificil de inteles la ce trebuie lucrat. As vrea de acum sa avem o mai buna intelegere a ceea ce face aceasta masina, sa o judecam corect si sa o dezvoltam pentru a fi mai consistenti pe viitor.

Echipa a avut trei zile de teste la Jerez inaintea startului sezonului. Accentul s-a pus pe partile aerodinamice. Aceste parti au un impact important si va vor ajuta si in urmatoarele doua curse?

RB:
A fost un pas inainte, unul planuit. Am stiut inca de la inceput ca vom alerga initial cu o versiune mai slaba pentru ca inainte de prima cursa sa introducem noul model. Totul a facut parte din plan si cel mai incurajator este ca ceea ce grupul aerodinamic a construit a fost imediat testat pe circuit. Daca nu, aveam in fata o mare provocare.

Cat de benefic este faptul ca il ai pe Rubens, cu care ai mai lucrat multi ani, pentru a trece planurile tale pe circuit?

RB
: Ajuta foarte mult faptul ca am mai lucrat cu el. In primul rand nu am pierdut timp incercand sa ne cunoastem. Cred ca Jenson este un pilot foarte bun, dar inca invatam sa lucram unul cu altul. Este de foarte mare ajutor sa il am pe Rubens aici, pentru ca ma poate ajuta sa gasesc prioritatile de care avem nevoie.

Pentru o decada ai lucrat cu Michael Schumacher care fara incetare si-a impins echipa spre performanta. Cum vezi situatia cu Jenson si Rubens?

RB:
Ei bine, este o mare diferenta. Michael era un punct de referinta pentru orice pilot. Am fost norocos sa lucrez la un asemenea nivel. Acest tip de pilot vine o data la zece ani. Acum este putin diferit. Dar sunt foarte multumit cu cei doi piloti pe care ii avem. Daca as arunca un ochi prin paddock nu cred ca ar fi alti doi piloti pe care i-as alege in mod special.
Continue Reading...

16 martie 2008

Oficial: Barrichello descalificat!

Pilotul Honda, Rubens Barrichello a fost descalificat din cursa de azi din Australia. Brazilianul a fost judecat pentru faptul ca a iesit de la boxe pe culoarea rosie intr-un moment in care Safety  Car-ul era pe circuit, incalcand astfel articolul 39.2 din Regulamentul Sportiv 2008.

Initial acesta a fost penalizat in timpul cursei cu 10 secunde stop & go pentru realimentare intr-un moment in care acest lucru era interzis.

Descalificarea lui Barrichello ii promoveaza pe Nakajima pe locul 6, Bourdais pe 7 si Raikkonen pe locul 8 luand ultimul punct pus in joc.
Continue Reading...

Declaratii dupa cursa din Australia

Iata declaratiile catorva piloti dupa prima cursa a sezonului:

Lewis Hamilton (locul 1): "Ma simt fantastic! Este un start de sezon de vis. Imi pare rau ca nu il am si pe Heikki langa mine pe podium pentru ca o dubla ar fi fost o satisfactie deplina pentru echipa. Ma bucur totusi sa il am pe Nico, nu am mai impartit un podium de pe vremea cand eram coechipieri in karting. A fost o super cursa pe care am controlat-o de la inceput, nu am simtit nici un fel de presiune ceea ce e ideal atunci cand esti la conducere intr-o cursa. Cu cele 3 Safety Car-uri nu a fost timp de relaxare si aceasta cursa a semanat putin cu Canada anul trecut cand am castigat prima mea cursa. A trebuit sa schimbam tot timpul strategia dar masina a fost fantastica, echipa a facut o treaba foarte buna. M-am pregatit mai bine anul asta fata de cel trecut si este important pentru noi sa continuam dezvoltarea in lunile urmatoare."


Nick Heidfeld (locul 2): "Este un start fantastic de sezon pentru noi. Echipa a muncit din greu pentru a rezolva problemele la noul monopost, am progresat constant si nu am exploatat la maxim potentialul masinii. La start am avut probleme de directie si nu l-am putut tine pe Rosberg in spate. Am crezut ca va fi o cursa dificila intrucat ma asteptam ca el sa intre mai devreme la boxe dar am oprit in acelasi tur si echipa a facut o treaba excelenta si am reusit sa ies in fata. La a doua oprire am fost norocos ca nu a iesit Safety Car-ul si am putut realimenta conform planului. Spre final am avut grija sa nu uzez prea mult pneurile. A fost prima cursa fara tractiune controlata si nu a fost asa dificil cum ne asteptam."


Nico Rosberg (locul 3): "Sunt foarte, foarte fericit si trebuie sa recunosc ca a fi pe podium in Formula 1 este un sentiment extraordinar. Este un rezultat foarte bun pentru intreaga echipa, deoarece au muncit toata iarna si au facut un real progres. Am dat totul azi, dar a fost o cursa dura pe un circuit de strada unde caldura a ingreunat lucrurile. Echipa merita multumirile mele pentru acest rezultat extraordinar care ma incurajeaza si simt ca pot creste cu Williams. De asemenea as vrea sa ii multumesc tatalui meu pentru tot ajutorul dat pentru a ajunge aici. Avem o masina de cursa foarte solida si cateva imbunatatiri care urmeaza sa le folosim. Dar nu vreau sa ne bucuram prea tare pentru ca este inca foarte devreme."


Fernando Alonso (locul 4): "A fost o cursa foarte ciudata cu multe depasiri, incidente si probleme mecanice pentru multi piloti. Am reusit sa profitam de majoritatea oportunitatilor si sa terminam prima cursa cu un rezultat bun, care va impulsiona echipa si ne va incuraja pentru restul sezonului. In orice caz, va trebui sa continuam imbunatatirea masinii, nivelul de performanta in calificari si in cursa, dar rezultatul de azi e foarte important pentru noi."


Heikki Kovalainen (locul 5): "Bineinteles ca nivelul de competitivitate era mai bun fata de cel aratat. Din pacate ultimul Safety Car m-a impiedicat sa termin pe pozitia a doua. Dar a fost un weekend foarte bun si am lucrat foarte bine cu echipa. Startul meu a fost ok dar am avut probleme cu pneurile in prima parte a cursei dar care insa nu m-a afectat prea mult. Spre finalul cursei masina a fost foarte buna si pur si simplu zburam. Am a avut o lupta foarte frumoasa cu Kimi dupa care cu Fernando. Reusisem sa trec de Fernando dar in timp ce imi aruncam foita protectoare de pe vizor am lovit accidental butonul de limitarea vitezei si Fernando a trecut din nou de mine. Sunt multumit dar putin dezamagit pentru ca puteam sa facem o dubla azi."


Kimi Raikkonen (abandon): "Este foarte dezamagitor sa nu termini o cursa, dar cel putin un punct e mai bun decat nimic. Am avut o problema de motor, in rest masina a mers bine, in special atunci cand nu era nimeni in fata mea. Am avut cateva iesiri in timp ce incercam sa ii depasesc pe cei din fata mea. Prima data, cu Glock am scos o roata pe iarba, iar a doua oara, cu Kovalainen, am fost putin prea optimist. Nu este cel mai bun inceput dar este un sezon lung si vom incerca sa recuperam ce am pierdut aici."

Felipe Massa (abandon): "Un start oribil de sezon. Am avut o problema cu motorul, ceea ce este neobisnuit la o echipa ca a noastra. Trebuie sa intelegem ce s-a intamplat si sa remediem imediat. M-am luptat pentru locuri intreaga cursa. In primul viraj am pierdut controlul masinii in timp ce ma luptam cu Kovalainen si am iesit d pe ciruit. Apoi am incercat sa ajung in puncte. Accidentul cu Coulthard? Am fost pe interior si el m-a inchis, probabil nu m-a vazut. Campionatul pentru noi incepe din nou in Malaysia. Stim ca avem o masina buna si trebuie sa lucram pentru a o folosi asa cum am vrea."


David Coulthard (abandon): "Inteleg ca Felipe (Massa) a avut o masina mai rapida si incerca sa ma depaseasca, dar trebuie sa treci pe langa adversar, nu poti trece prin el! Felipe a venit mult prea din spate intr-un viraj (virajul 1) unde trebuie sa intorci, nu se compara cu virajul 3 unde poti gasi un loc mai usor. Am gresit anul trecut cand am incercat sa trec de Alex (Wurz) dar mi-am asumat intreaga responsabilitate, si ma astept ca si Felipe sa faca la fel azi."
Continue Reading...

Cursa Australia (rezultate)


Lewis Hamilton castiga destul de linistit cursa din Australia intr-un moment in care marii rivali de la Ferrari nu au incasat niciun punct in prima cursa a sezonului. Pe englezul de la McLaren l-a urmat germanul de la BMW, Nick Heidfeld care a ramas singur pentru echipa dupa ce Kubica a abandonat. Pe locul 3, un excelent rezultat pentru Rosberg si Williams, iar pe 4 Alonso a reusit sa aduca Renaultul sau cat mai in fata, luptandu-se pentru aceasta pozitie cu inlocuitorul sau de la McLaren, Heikki Kovalainen care a terminat pe 5.

Inca de la start am avut parte de haos, iar pe parcurul cursei au fost foarte multe acrosaje, iesiri in decor si situatii limita. Noul Safety Car a fost foarte ocupat. Finlandezul Kimi Raikkonen care a abandonat cu 5 tururi inainte de linia de finis a fost autorul a 2 iesiri in decor, fara urmari grave, in timpul unor incercari de depasire. Nici coechipierul sau nu a fost prea norocos, Massa ajungand la un moment dat ultimul in pluton. Mai tarziu insa a avut un accident din care el a scapat dar Coulthard nu a fost atat de norocos. Dar brazilianul abandoneaza si el cu cateva tururi mai tarziu din cauza motorului.


Clasamentul cursei:
1. Hamilton    McLaren    1h34:50.616
2. Heidfeld    BMW        + 5.478
3. Rosberg     Williams   + 8.163
4. Alonso      Renault    + 17.181
5. Kovalainen  McLaren    + 18.014
6. Barrichello Honda      + 52.453
7. Nakajima    Williams   + 1 tur
8. Bourdais    Toro Rosso + 2 tururi
9. Raikkonen   Ferrari    + 3 tururi

Abandonuri:
Pilot      Echipa      Turul abandonului
Kubica     BMW         50
Glock      Toyota      44
Sato       Super Aguri 33
Piquet     Renault     31
Massa      Ferrari     30
Coulthard  Red Bull    26
Trulli     Toyota      20
Sutil      Force India 9
Webber     Red Bull    1
Button     Honda       1
Davidson   Super Aguri 1
Vettel     Toro Rosso  1
Fisichella Force India 1

Cel Mai Rapid Tur: Kovalainen, 1:27.418


Continue Reading...

15 martie 2008

Glock penalizat aspru

Ghinion pentru Glock weekendul acesta. Echipa sa, Toyota a inlocuit cutia de viteze inainte de calificari iar  conform regulamentului, acest lucru se pedepseste cu retrogradarea a 5 locuri pe grila de start, deci germanul va pleca de pe pozitia 14 dupa ce reusise un incurajator loc 9 in calificari.

Dar, ghinionul nu se opreste aici pentru campionul GP2 de anul trecut.  Comisarii de cursa au fost nevoiti sa il penalizeze, inca o data, 
pentru faptul ca l-a incurcat pe Mark Webber cand acesta se afla intr-un tur rapid in calificarile de azi. Acest lucru il arunca pe Glock in partea 
din spate a grilei, pe locul 19.

Alaturi de el au mai fost chemati in fata comisarilor si Jarno Trulli, Nico Rosberg,
Giancarlo Fisichella si Jenson Button pentru ca si-au stabilit cele mai rapide tururi
intr-un moment in care steagurile galbene fluturau pe circuit. Dar acestia au scapat
fara penalizare.

Adrian Sutil s-ar parea ca va porni de pe linia boxelor intrucat si-a avariat masina iar sasiul
va trebui reparat peste noapte.
Continue Reading...

Calificari Australia

Lewis Hamilton va pleca din pole-position in prima cursa a sezonului in timp ce Kimi Raikkonen va pleca de pe locul al 16-lea dupa ce masina sa a incetinit  dupa doar primul sau tur cronometrat. Problemele par a fi la presiunea combustibilului dupa cum declara Luca Baldisseri.

De pe locul 2 va pleca polonezul de la BMW, Robert Kubica, care obtine cea mai buna clasare a sa de pana acum. El a pierdut, probabil, un timp de pole in ultimul tur cand a iesit de pe circuit in virajul 12, dar a reusit sa redreseze masina si in final sa obtina un loc pe prima linie a grilei. Coechipierul sau, Nick Heidfeld a obtinut al 5-lea timp iar intre cei doi s-au intercalat finlandezul de la McLaren, Heikki Kovalainen pe 3, iar pe 4 Felipe Massa de la Ferrari.

Fernando Alonso nu a reusit sa intre in primii 10 fiind doar la 0.024 secunde distanta de Q3, 
in timp ce noul sau coechipier nu a 
reusit sa treaca de Q1 si va trebui sa plece de pe locul 21. 

Sebastian Vettel este la prima sa clasare in top 10 pe un circuit uscat, reusind sa intre in Q3.  Dar o problema la pompa de ulei nu i-a permis sa lupte mai departe in cele 10 minute.

Declaratii

Lewis Hamilton (locul 1; 1:26:714): "Nu puteam spera la un rezultat mai bun pentru startul sezonului, si ma bucur sa ii vad pe prietenii mei, Kovalainen si Kubica pe locuri asa de bune. Echipa a facut o treaba excelenta in a termina toate componentele necesare la timp. In prima parte a calificarilor am avut probleme cu traficul, dar totul s-a terminat cu bine in ultima parte. Conditiile in ceea ce priveste circuitul au fost mai usoare in comparatie cu ziua de ieri intrucat nu a mai fost chiar asa de cald. Cred ca startul va fi foarte interesant maine datorita noilor reguli, ar trebui sa depinda mai mult de pilot fata de anul trecut. Din fericire voi pleca de pe partea curata a curcuitului si sper sa ajute, dar va fi o cursa lunga si grea."


Robert Kubica (locul 2; 1:26:869): "Locul 2 este o mare realizare pentru intreaga echipa si este un bun start de sezon. Mi-am asumat multe riscuri in ultima parte a calificarilor, dar in final totul a mers bine. Am iesit mai larg in virajul 12 si m-a costat 2-3 zecimi de secunda si poate pole-positionul. Am avut o zi dificila ieri dar am progresat mult; masina e foarte rapida dar delicata in ceea ce priveste setarea. Trebuie sa felicit intreaga echipa din Munich si Hinwil care au lucrat din greu pentru imbunatatirea masinii."


Heikki Kovalainen (locul 3; 1:27:079): "Sunt multumit cu locul 3, dar este loc de mai bine. Balansul masinii a fost unul bun; la final nu am facut un tur perfect dar de-a lungul weekendului am fost atent, nu am facut greseli si voi continua sa fortez din ce in ce mai mult. Anul trecut nu am avut un start de sezon destul de bun, deci rezultatul de azi e un bun inceput alaturi de McLaren-Mercedes. Echipa munceste mult si cred ca suntem destul de puternici pentru maine."


Rezultatele calificarilor:


  1. Hamilton   McLaren-Mercedes         1:26.714
  2. Kubica   BMW Sauber                      1:26.869
  3. Kovalainen   McLaren-Mercedes      1:27.079
  4. Massa   Ferrari                                 1:27.178
  5. Heidfeld   BMW Sauber                    1:27.236
  6. Trulli   Toyota                                  1:28.527
  7. Rosberg   Williams-Toyota               1:28.687
  8. Coulthard   Red Bull-Renault          1:29.041
  9. Glock   Toyota                                 1:29.593
  10. Vettel   Toro Rosso-Ferrari               1:25.842
  11. Barrichello   Honda                          1:26.173
  12. Alonso   Renault                              1:26.188
  13. Button   Honda                                1:26.259
  14. Nakajima   Williams-Toyota            1:26.413
  15. Webber   Red Bull-Renault              1:26.914
  16. Raikkonen   Ferrari                          1:26.140
  17. Fisichella   Force India-Ferrari         1:27.207
  18. Bourdais   Toro Rosso-Ferrari          1:27.446
  19. Sutil   Force India-Ferrari                1:27.859
  20. Sato   Super Aguri-Honda                1:28.208
  21. Piquet   Renault                               1:28.330
  22. Davidson   Super Aguri-Honda         1:29.059
Continue Reading...

14 martie 2008

Antrenamente Australia

A inceput oficial sezonul de Formula 1! Azi-noapte au avut loc primele 2 sesiuni de antrenamente libere de la Melbourne, Australia. Mari schimbari nu s-au produs in ceea ce priveste clasamentul la varf; aceleasi 2 echipe, Ferrari si McLaren au ocupat primele 4 locuri cu exceptia celei de-a doua sesiuni cand favoritul publicului, Mark Webber a ocupat a doua pozitie. De fapt Red Bull par foarte puternici deocamdata pentru ca si Coulthard s-a clasat pe 5 tot in a doua sesiune. Insa Webber isi calmeaza fanii spunandu-le sa nu se astepte la prea multe de la ei.

Iata declaratiile catorva piloti dupa cele doua sesiuni:

Kimi Raikkonen : "Sunt foarte multumit de cum au decurs antrenamentele. In aceasta dimineata am gasit cateva reglaje bune, dar dupa-amiaza ne-am chinuit putin si timpii realizati reflecta acest lucru. Trebuie sa analizam cu atentie datele pentru a imbunatati masina. Am vazut ca daca reusim sa gasim set-up-ul potrivit, putem fi competitivi."

Felipe Massa : "Per total, sunt multumit de acest start de sezon. Am putut lucra in vederea cursei si cred ca voi putea alerga intr-un ritm bun de cursa. Din cauza ca am iesit de pe pista, n-am reusit sa incerc ultimul set de pneuri disponibile, dar nu e o problema mare. Pneurile mai tari sunt foarte consistente, in timp ce cealalta compozitie ofera un timp mai bun pe primul tur cronometrat, dar apoi se degradeaza mai mult."

Lewis Hamilton : "E minunat ca am revenit la curse si faptul ca suntem aici in Melbourne, locul in care mi-am inceput cariera in Formula 1 cu un an in urma. Prima iesire din garaj in antrenamente ofera mereu un sentiment placut. Exista progrese semnificative cu masina si am folosit la maximum conditiile intr-o continua imbunatatire oferite de pista. Totusi, principalii nostri rivali par puternici, dar e prea devreme pentru a spune exact cum ne comparam. Per total a fost un start bun pentru Marele Premiu al Australiei si pentru sezon."

Heikki Kovalainen : "Iesirea din garaj ca pilot Vodafone McLaren-Mercedes pentru prima oara a fost un sentiment minunat. Mi-a placut profesionalismul echipei si cum s-a operat in cele doua sesiuni. A fost putin mai cald decat ne asteptam, dar e un antrenament bun pentru Malaiezia. Vantul a fost de asemenea un aspect ce trebuia luat in considerare, dar am facut progrese cu masina. Pneurile au granulat din cauza prafului de pe pista, dar situatia s-a imbunatatit pe masura ce s-a alergat."

Nico Rosberg : "Echipa a avut un start destul de dificil de sezon astazi. Eu n-am iesit deloc pe pista in prima sesiune, iar in a doua am avut probleme de diferential. A fost deci o zi incredibil de grea. Nu prea am putut afla nimic folositor din tururile facute. Trebuie sa recuperam maine si sa facem progrese reale. Toate acestea fiind spuse, cred ca avem o buna baza de plecare si urmeaza lucruri interesante."

Nick Heidfeld : "Inca imi este greu sa fac aprecieri cu privire la performantele celorlalti. Cred ca trebuie sa asteptam pana maine pentru asta, cel putin pana in a doua parte a calificarilor. Cred ca mai multe masini dintre cele care s-au clasat in fata noastra astazi erau mai usoare. N-am avut nicio problema tehnica in a doua sesiune, iar problema avuta de dimineata n-a fost o drama caci ne-a costat doar timp petrecut pe pista."

Fernando Alonso : "O prima zi foarte calda si cu rafale de vant, dar conditiile au fost indentice pentru toata lumea. In aceasta prima zi am lucrat la set-up-ul masinii si am facut progrese, dar inca mai trebuie imbunatatita stabilitatea pe zonele de franare si balansul. Asa ca in ceea ce priveste performanta mai trebuie sa avansam, dar sunt optimist pentru restul weekend-ului."

Jarno Trulli : "A fost o zi dificila, caci ne-am chinuit sa echilibram masina in timp ce fenomenul de granulare a pneurilor ne-a dat ceva batai de cap. Inca nu sunt multumit de balansul masinii. In a doua sesiune am ajuns in zona de degajare din cauza ca am intrat putin cu rotile spate pe iarba. Sper acum ca ziua de maine sa fie mai buna. Am facut progrese bune in iarna si testele din Europa au fost pozitive, mai ales cele in conditii de cursa, asa ca sunt optimist."

Giancarlo Fisichella : "A fost o zi dificila si situatia pare promitatoare. Am facut un pas mare inainte in iarna si, cu noile componente pe care le avem aici, nu suntem intr-o pozitie prea rea. Sunt multumit de ceea ce am facut pana acum, lucram bine impreuna, si desi stim ca mai avem mult de lucru si ca va fi dificil, am luat un start bun."

sursa: sport365.ro



Rezultatele din antrenamente:

Prima sesiune:


1 K. Raikkonen (Ferrari) 1:26.461
2 L. Hamilton (McLaren) 1:26.948
3 F. Massa (Ferrari) 1:26.958
4 H. Kovalainen (McLaren) 1:27.114
5 M. Webber (Red Bull) 1:28.263
6 F. Alonso (Renault) 1:28.360
7 R. Kubica (BMW Sauber) 1:28.579
8 T. Glock (Toyota) 1:28.913
9 S. Vettel (Toro Rosso) 1:28.957
10 J. Trulli (Toyota) 1:29.014
11 J. Button (Honda) 1:29.124
12 G. Fisichella (Force India) 1:29.230
13 D. Coulthard (Red Bull) 1:29.301
14 S. Bourdais (Toro Rosso) 1:29.363
15 R. Barrichello (Honda) 1:29.533
16 N. Heidfeld (BMW Sauber) 1:29.561
17 A. Sutil (Force India) 1:30.155
18 N. Piquet (Renault) 1:30.357
19 T. Sato (Super Aguri) 1:31.048
20 A. Davidson (Super Aguri) 1:31.771
21 K. Nakajima (Williams) 1:35.053
22 N. Rosberg (Williams) fara timp

A doua sesiune:


1 L. Hamilton (McLaren) 1:26.559
2 M. Webber (Red Bull) 1:27.473
3 F. Massa (Ferrari) 1:27.640
4 H. Kovalainen (McLaren) 1:27.683
5 D. Coulthard (Red Bull) 1:28.037
6 K. Raikkonen (Ferrari) 1:28.208
7 J. Trulli (Toyota) 1:28.292
8 N. Rosberg (Williams) 1:28.352
9 G. Fisichella (Force India) 1:28.469
10 T. Glock (Toyota) 1:28.582
11 J. Button (Honda) 1:28.632
12 N. Heidfeld (BMW Sauber) 1:28.731
13 F. Alonso (Renault) 1:28.779
14 R. Barrichello (Honda) 1:28.849
15 R. Kubica (BMW Sauber) 1:28.860
16 K. Nakajima (Williams) 1:29.077
17 A. Sutil (Force India) 1:29.161
18 S. Vettel (Toro Rosso) 1:29.193
19 N. Piquet (Renault) 1:29.518
20 S. Bourdais (Toro Rosso) 1:29.605
21 T. Sato (Super Aguri) 1:30.663
22 A. Davidson (Super Aguri) 1:31.527
Continue Reading...

08 martie 2008

Noul Safety Car

AMG a prezentat noul Safety Car pentru sezonul 2008 de Formula 1. Acesta are la baza modelul Mercedes SL 63 AMG iar masinile medicale C 63 AMG Estate, ambele dezvoltate de AMG si Performance Studio.

Noul S.C. este a opta generatie produsa de AMG din '96. Masina, care va fi condusa in continuare de fostul pilot DTM Bernd Maylander, este cu 220 kg mai usoara decat cea de serie, are motor AMG de 6.3 litri, V8 si o putere de 525 CP si accelereaza de la 0 la 100 Km/h in 4.6 secunde.

Iata cateva imagini cu noul bolid (click pe ele pentru a le mari).


Continue Reading...

07 martie 2008

A mai ramas o saptamana!



A mai ramas o saptamana pana la prima cursa a sezonului, cea din Australia. Ne vor astepta oare surprize
mari in ceea ce priveste performantele echipelor? Va reusi cineva sa lupte in mod serios cu cele doua echipe, Ferrari si McLaren, care anul trecut si-au impartit podiumurile cursa de cursa? Deocamdata putem
doar sa ne imaginam ce se poate intampla ghidandu-ne dupa rezultatele testelor din cursul iernii, deci putem spune ca va fi o reeditare a sezonului 2007, cu aceleasi doua echipe luptandu-se pentru victorii. Dar sigur vom avea parte de ceva surprize.

Candidatii la titlu
De-a lungul iernii am observat ca Ferrari si McLaren au un avantaj destul de linistitor asupra celorlalte
echipe. Chiar daca Ferrari au parut ca domina, in ultimele teste de la Barcelona 'sagetile argintii' au parut
chiar mai rapide decat 'calutii cabrati', dar asta pe un singur tur. Se pare ca pe alergarile mai lungi Ferrari
inca sunt in avantaj.

Kimi Raikkonen este, logic, principalul candidat la titlul pilotilor tinand cont ca este campionul de anul trecut cand a fost chiar la primul sezon cu echipa rosie. Anul acesta finlandezul pare foarte acomodat cu echipa si
deja este familiarizat cu aceasta, stie cum sa lucreze cu mecanicii, s-a adaptat la cauciucurile Bridgestone,
deci are toate sansele ca si anul acesta sa straluceasca.

Pentru coechipierul lui Kimi, Felipe Massa, lucrurile nu cred ca sunt chiar asa linistite. Va trebui sa isi bata colegul de echipa, un coleg care deja are toata simpatia echipei si in plus mai este si campion mondial. Pe de
alta parte, eu personal nu il vad pe brazilian ca pe un candidat serios la titlu, el este mai degraba un redutabil 'numar2' in echipa. Totusi daca vrea sa demonstreze 
ceva va avea foarte mult 
de munca, pentru ca deja cred ca e o 
ierarhie in cadrul echipei Ferrari.

In cealalta tabara, in ciuda turbulentelor din afara circuitului, McLaren-Mercedes par sa se mentina foarte competitivi, si raman principalii rivali ai campionilor din 2007. Cu 'factorul' Alonso eliminat din ecuatie, senzatia din 2007, Lewis Hamilton, are multe de demonstrat sezonul acesta si este hotarat sa ii bata pe baietii
de la Ferrari. El exprima in ultimele zile un optimism parca prea exagerat si inca se simte in centrul atentiei.
Nu se stie inca daca va ramane acolo, avand acum un coechipier la fel de tanar si poate cel putin la fel de
talentat ca el in persoana finlandezului Heikki Kovalainen, care cu siguranta nu a venit la echipa engleza sa ii apere spatele lui Hamilton.

The best of the rest
Anul trecut acest rol il aveau cei de la BMW-Sauber dar cei doi piloti,Nick Heidfeld si Robert Kubica nu par foarte multumiti de noul F1.08. Din urma vin puternic cei de la Williams care in aceasta iarna au impresionat foarte mult si par hotarati sa revina in lupta din varful ierarhiei. Atat Nico Rosberg cat si noul pilot Kazuki Nakajima au avut rezultate surprinzator de bune de-a lungul testelor.

Chiar daca nu au avut rezultatele asteptate in timpul iernii, Renault ramane o echipa cu doua titluri mondiale
si cu unul din cei mai buni piloti ai momentului la bord, Fernando Alonso. Noul R28 nu pare o masina cu care se poate castiga titlul dar totusi celelalte echipe sigur vor avea un ochi atintit si asupra lor.

Putin mai in spate, cei de la Red Bull nu par sa fi schimbat multe fata de anul trecut chiar daca noul RB4 are modificari substantiale fata de modelul de anul trecut. Este de asteptat ca Mark Webber sa fie arma principala 
a  echipei 'cu aripi', David Coulthard cu 13 victorii la activ, ramanand totusi la un nivel destul de inalt. Ei vor trebui sa 
fie totusi foarte atenti la 'cei mici', Toro Rosso, 
care au un Sebastian Vettel foarte rapid si foarte ambitios, si un 
Sebastien Bourdais, cvadruplu campion Champ Car, care in sfarsit 
si-a indeplinit visul 
de a concura in F1. 
Totusi va avea de furca cu mai tanarul sau 
coleg de echipa.

Toyota probabil vor putea lupta cu cele doua echipe Red Bull dar pentru mai multe va trebui sa asteptam pentru ca  nu stim ce sa credem deocamdata, desi au avut cel mai bun timp in ultima zi de teste de la Barcelona. Glock pare ca s-a adaptat destul de bine dar nu se stie daca ii va face fata lui Trulli in special in calificari, acolo unde italianul are de cele mai multe ori rezultate foarte bune.

In coada clasamentului, Force India pare mai rapida decat Honda care nici anul acesta se pare ca nu
si-au gasit ritmul, cel putin deocamdata. Fosta echipa Spyker are sperante mari mai ales ca au un pilot experimentat la bord in persoana lui Fisichella. Sutil va trebui sa lupte sa tina pasul cu noul coechipier, altfel pilotul de teste, Tonio Liuzzi, 
abia asteapta sa ii ia locul.
Super Aguri nici nu se stie daca ii va prinde jumatatea sezonului, sau poate chiar inceputul sau,
date fiind problemele financiare destul de grave din ultima perioada. Pilotii Takuma Sato si Anthony Davidson nu sunt nici la ora actuala confirmati oficial.
Continue Reading...
 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template