29 martie 2008

Un tur pe Sakhir




In Bahrain in general vremea este potrivita pentru o zi de cursa. Singurul care poate interveni este vantul care aduce mult nisip pe circuit. Cel mai mult afecteaza calificarile cand fiecare vrea sa iasa pe circuit cat mai tarziu si din aceasta cauza in ultimele minute este mult trafic pe circuit.

Pilotul de teste al echipei Honda, Alex Wurz, ne explica cum arata un tur de circuit pe Sakhir, din punctul de vedere al unui pilot:


"Bahrain International Circuit este unul din cele mai lente circuite desenate de Herman Tilke, dar totusi foarte interesant. Din punct de vedere tehnic franarea si tractiunea sunt cruciale. In virajul 1 se franeaza foarte puternic, din treapta a saptea a cutiei (peste 300 km/h) pana in treapta intai. Aici este cel mai bun loc de depasire.

Virajul 2, unul de stanga, poate fi foarte inselator fara tractiune cntrolata pentru ca este foarte alunecos. In consecinta putem vedea niste depasiri spectaculoase aici. Virajul 3 este larg si duce spre virajul 4 de dreapta, care se negociaza in treapta a treia. Poate pune ceva probleme de tractiune.

Apoi ajungem in partea interesanta a circuitului, sicana rapida dreapta-stanga. Este placuta dar poate fi si frustrant dintr-un punct de vedere al setarii masinii, pentru ca daca nu era aceasta sectiune iti puteai seta masina mai soft. Trebuie sa ai masina cat mai stabila pentru aceasta schimbare de directie.

De aici ajungem in acul de par, care devine foarte aderent de-a lungul weekendului. Iesirea este in urcare si este un lung viraj de stanga, care se termina intr-un alt viraj strans de stanga. Toata lumea tinde sa blocheze rotile pentru ca fata este descarcata aerodinamic. Tractiunea este foarte importanta la iesire. Dupa aceea urcam in treapta a sasea si intram in viraj de stanga in treapta a treia. Mi-as seta balansul aerodinamic al masinii special pentru acest viraj.

Dupa aceea este o urcare lunga de dreapta, unde fata este tot timpul incarcata (aerodinamic), si apoi intram intr-un alt viraj de dreapta, care ofera oportunitati de depasire. O linie foarte lunga duce spre ultimul viraj, unde este usor sa pierzi masina. Poti pierde mai mult decat castigi pana aici pentru ca este foarte important sa intri bine pe linia de start-finish."



Mai jos puteti urmari turul de pole al lui Michael Schumacher din 2006, onboard:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template