20 martie 2008

Sepang din perspectiva pilotilor







Dupa spusele pilotilor cele mai dificile aspecte ale circuitului din Malaysia le reprezinta caldura extrema combinata cu umiditatea ridicata care solicita din punct de vedere fizic si psihic pilotii, dar nici masinile nu au o sarcina prea usoara fiind un circuit de viteza. Iata ce declara cativa din pilotii care trebuie sa faca fata acestor conditii, despre acest circuit si sperantele lor pentru cursa de duminica:



Giancarlo Fisichella, Force India: "Astept cu nerabdare cursa din Malaysia pentru a arata ca putem face fata unei curse. In Australia am iesit destul de devreme din cursa si nu am putut arata cat suntem de aproape de celelalte echipe. Masina este foarte buna si stabila si vom avea cateva noi componente aerodinamice pentru aceasta etapa cu ajutorul carora cred ca vom mai face cativa pasi inainte. Am amintiri frumoase din Malaysia. Am castigat in 2006 cu Renault, si chiar daca acum nu mai sunt in aceeasi situatie cred ca vom avea o performanta buna. Tinta mea ramane aceeasi: vreau sa duc echipa in Q2 in prima instanta, si sa terminam cursa. Cum am vazut si in Australia, orice se poate intampla; avem sanse sa plecam cu un rezultat bun."

Lewis Hamilton, McLaren: "Cursa din Melbourne a fost startul de sezon perfect pentru mine, chiar daca era si mai bine sa il am si pe Heikki alaturi de mine pe podium. Mergem la Sepang cu speranta de a lua inca un rezultat bun, dar probabil va fi foarte cald si va fi destul de greu. Sepang este un circuit fantastic, dar clima joaca un rol foarte important si va fi dificil pentru noi toti; toata lumea este la limita si la fel si masina. Circuitul este foarte rapid si exista oportunitati pentru depasiri, dar in unele locuri e dificil sa stai cat mai aproape de masina din fata ta."

Nick Heidfeld, BMW Sauber: "De ani buni Marele Premiu a Malaysiei a reprezentat o cursa speciala pentru mine. Petronas, desigur, era deja partener Sauber pe vremea cand concuram pentru ei in perioada 2001-2003 si obisnuiam sa facem activitati promotionale in tara. Ca pilot de Formula 1 de obicei nu prea vedem mai departe de aeroporturi, hoteluri si circuite pentru ca nu avem timp de vizitat tarile. Dar in Malaysia am avut sansa sa petrec ceva timp si in afara circuitului si ma simt ca si acasa. Intotdeauna iti ia ceva timp sa te acomodezi cu combinatia caldura si umiditate ridicata, dar asta nu a fost o problema pentru mine. Dar circuitul este unul foarte atractiv si antrenant. Anul trecut am avut o cursa foarte buna aici si am terminat pe locul 4, am reusit sa trec de Felipe Massa si l-am tinut in spate."

Kimi Raikkonen, Ferrari: "Nu sunt prea multe de zis despre prima cursa a sezonului: singurul lucru bun este ca a trecut. Fiabilitatea este o mare problema pentru mine acum. Dar stiu ca in Maranello echipa lucreaza din greu pentru a rezolva problemele. Nu sunt ingrijorat pentru performanta si competitivitatea masinii. Prima cursa a fost cum a fost dar stim ca avem o masina foarte buna. Am castigat prima cursa in Malaysia in 2003. Putem face lucruri bune in Sepang atata timp cat avem fiabilitatea necesara. Va fi foarte cald dar nu cu mult fata de Melbourne."

Fernando Alonso, Renault: "Sepang este circuitul meu favorit! Am luat primul pole position aici cu Renault in 2003 si am castigat de 2 ori. Este un circuit care ma incanta si tind sa atac mai mult decat trebuie. Sper ca anul asta sa fac o cursa buna si astept cu nerabdare cursa. Am trecut deja prin calduri mari si in Melbourne saptamana trecuta si nu cred ca vor fi probleme majore. M-am antrenat mult de-a lungul iernii in ce priveste fizicul si ma simt pregatit. Cred ca trebuie sa ne imbunatatim nivelul de performanta pe un tur cronometrat in calificari pentru a putea pleca de pe o pozitie buna. Este foarte important sa fim consistenti pentru a putea progresa. Asta trebuie sa avem in minte pentru sesiunile de antrenamente."

Nico Rosberg, Williams: "Sepang este unul din circuitele mele preferate . Ar trebui sa fim mai puternici decat la Melbourne, in special daca vom avea timp necesar sa ne pregatim, deci asteptam inca o performanta buna. Poate nu chiar podium dar un loc cat mai bun in puncte. Se pare ca avem o masina care nu e prea dura cu pneurile ceea ce ar trebui sa fie un lucru bun in Malaysia. Din punct de vedere fizic aceste curse sunt foarte extenuante in special pentru concentrare, dar acesta este motivul pentru care am lucrat din greu de-a lungul iernii."

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template