18 martie 2008

Interviu Ross Brawn





Un abandon si o descalificare. De asta a avut parte echipa Honda in prima cursa a sezonului. Dar noul sef al echipei, Ross Brawn vede insa partea plina a paharului si crede ca echipa sa este pe drumul cel bun, Barrichello luptandu-se pentru puncte pana sa fie descalificat.

Ross, prima cursa cu Honda este acum istorie. Cum ai descri-o pe scurt?

Ross Brawn: Evident este o dezamagire pentru ca aveam sansa sa plecam de aici cu puncte. Nu avem cea mai competitiva masina dar a fost destul de buna in Australia. Este pacat ca am facut acea greseala si am iesit de la boxe pe culoarea rosie, lucru pentru care nu avem scuza. Este pacat pentru ca echipa a muncit foarte mult si nu am profitat de sansa.

Cand te-ai dus in 1996 la Ferrari ai gasit o echipa cu probleme. Acum esti din nou cu o asemenea echipa. Se mai pot face alte paralele intre situatia de acum si cea de atunci?

RB
: Poate. Potentialul este foarte mare aici la Honda. Sunt niste persoane excelente, profesioniste si sunt optimist ca avem toate ingredientele sa reusim. Astept cu interes urmatoarele provocari. Sper sa avem acelasi rezultat pe care l-am avut si cu Ferrari, ar fi fantastic. Este vorba de acelasi inceput in ambele cazuri deci de ce sa nu avem si acelasi final? Vom vedea.

Esti la Honda doar de la finalul lunii noiembrie, deci nu ar trebui sa ne asteptam la schimbari foarte mari deocamdata. Crezi ca dezvoltarea pana acum merge cum ai planuit?

RB
: Prima perioada va fi de acomodare, sa vad cum merg lucrurile,pentru ca intotdeauna sunt lucruri facute diferit, dar ei pot fi la fel de buni, sau poate mai buni decat sunt eu obisnuit - chiar nu am venit aici cu o atitudine gen 'asa am facut pana acum si asa vreau sa fac si aici'. Mi-a trebuit ceva timp sa vad cum merg lucrurile, si am inceput un proces de restructurare in cadrul echipei pentru a mari capacitatea si a o face mai puternica pe viitor. Observatiile mele pana acum sunt pozitive: este un grup excelent de oameni, avem toate resursele necesare si toate facilitatile de care avem nevoie. Acum trebuie sa incepem sa ne folosim de ele.

Pana acum, ti-ai facut o idee de ce, dupa rezultatele foarte bune din 2006, echipa a decazut atat de mult in 2007?

RB
: O idee, da. In comparatie cu masinile pe care le cunosc pot observa partile de la aceasta masina care nu sunt prea bune. Pot vedea niste zone unde putem progresa. Cred ca una din probleme este aceea ca echipa nu a inteles de ce masina a fost asa buna in 2005-2006, ceea ce inseamna ca atunci cand performanta a scazut a fost dificil de inteles la ce trebuie lucrat. As vrea de acum sa avem o mai buna intelegere a ceea ce face aceasta masina, sa o judecam corect si sa o dezvoltam pentru a fi mai consistenti pe viitor.

Echipa a avut trei zile de teste la Jerez inaintea startului sezonului. Accentul s-a pus pe partile aerodinamice. Aceste parti au un impact important si va vor ajuta si in urmatoarele doua curse?

RB:
A fost un pas inainte, unul planuit. Am stiut inca de la inceput ca vom alerga initial cu o versiune mai slaba pentru ca inainte de prima cursa sa introducem noul model. Totul a facut parte din plan si cel mai incurajator este ca ceea ce grupul aerodinamic a construit a fost imediat testat pe circuit. Daca nu, aveam in fata o mare provocare.

Cat de benefic este faptul ca il ai pe Rubens, cu care ai mai lucrat multi ani, pentru a trece planurile tale pe circuit?

RB
: Ajuta foarte mult faptul ca am mai lucrat cu el. In primul rand nu am pierdut timp incercand sa ne cunoastem. Cred ca Jenson este un pilot foarte bun, dar inca invatam sa lucram unul cu altul. Este de foarte mare ajutor sa il am pe Rubens aici, pentru ca ma poate ajuta sa gasesc prioritatile de care avem nevoie.

Pentru o decada ai lucrat cu Michael Schumacher care fara incetare si-a impins echipa spre performanta. Cum vezi situatia cu Jenson si Rubens?

RB:
Ei bine, este o mare diferenta. Michael era un punct de referinta pentru orice pilot. Am fost norocos sa lucrez la un asemenea nivel. Acest tip de pilot vine o data la zece ani. Acum este putin diferit. Dar sunt foarte multumit cu cei doi piloti pe care ii avem. Daca as arunca un ochi prin paddock nu cred ca ar fi alti doi piloti pe care i-as alege in mod special.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template