07 martie 2008

A mai ramas o saptamana!



A mai ramas o saptamana pana la prima cursa a sezonului, cea din Australia. Ne vor astepta oare surprize
mari in ceea ce priveste performantele echipelor? Va reusi cineva sa lupte in mod serios cu cele doua echipe, Ferrari si McLaren, care anul trecut si-au impartit podiumurile cursa de cursa? Deocamdata putem
doar sa ne imaginam ce se poate intampla ghidandu-ne dupa rezultatele testelor din cursul iernii, deci putem spune ca va fi o reeditare a sezonului 2007, cu aceleasi doua echipe luptandu-se pentru victorii. Dar sigur vom avea parte de ceva surprize.

Candidatii la titlu
De-a lungul iernii am observat ca Ferrari si McLaren au un avantaj destul de linistitor asupra celorlalte
echipe. Chiar daca Ferrari au parut ca domina, in ultimele teste de la Barcelona 'sagetile argintii' au parut
chiar mai rapide decat 'calutii cabrati', dar asta pe un singur tur. Se pare ca pe alergarile mai lungi Ferrari
inca sunt in avantaj.

Kimi Raikkonen este, logic, principalul candidat la titlul pilotilor tinand cont ca este campionul de anul trecut cand a fost chiar la primul sezon cu echipa rosie. Anul acesta finlandezul pare foarte acomodat cu echipa si
deja este familiarizat cu aceasta, stie cum sa lucreze cu mecanicii, s-a adaptat la cauciucurile Bridgestone,
deci are toate sansele ca si anul acesta sa straluceasca.

Pentru coechipierul lui Kimi, Felipe Massa, lucrurile nu cred ca sunt chiar asa linistite. Va trebui sa isi bata colegul de echipa, un coleg care deja are toata simpatia echipei si in plus mai este si campion mondial. Pe de
alta parte, eu personal nu il vad pe brazilian ca pe un candidat serios la titlu, el este mai degraba un redutabil 'numar2' in echipa. Totusi daca vrea sa demonstreze 
ceva va avea foarte mult 
de munca, pentru ca deja cred ca e o 
ierarhie in cadrul echipei Ferrari.

In cealalta tabara, in ciuda turbulentelor din afara circuitului, McLaren-Mercedes par sa se mentina foarte competitivi, si raman principalii rivali ai campionilor din 2007. Cu 'factorul' Alonso eliminat din ecuatie, senzatia din 2007, Lewis Hamilton, are multe de demonstrat sezonul acesta si este hotarat sa ii bata pe baietii
de la Ferrari. El exprima in ultimele zile un optimism parca prea exagerat si inca se simte in centrul atentiei.
Nu se stie inca daca va ramane acolo, avand acum un coechipier la fel de tanar si poate cel putin la fel de
talentat ca el in persoana finlandezului Heikki Kovalainen, care cu siguranta nu a venit la echipa engleza sa ii apere spatele lui Hamilton.

The best of the rest
Anul trecut acest rol il aveau cei de la BMW-Sauber dar cei doi piloti,Nick Heidfeld si Robert Kubica nu par foarte multumiti de noul F1.08. Din urma vin puternic cei de la Williams care in aceasta iarna au impresionat foarte mult si par hotarati sa revina in lupta din varful ierarhiei. Atat Nico Rosberg cat si noul pilot Kazuki Nakajima au avut rezultate surprinzator de bune de-a lungul testelor.

Chiar daca nu au avut rezultatele asteptate in timpul iernii, Renault ramane o echipa cu doua titluri mondiale
si cu unul din cei mai buni piloti ai momentului la bord, Fernando Alonso. Noul R28 nu pare o masina cu care se poate castiga titlul dar totusi celelalte echipe sigur vor avea un ochi atintit si asupra lor.

Putin mai in spate, cei de la Red Bull nu par sa fi schimbat multe fata de anul trecut chiar daca noul RB4 are modificari substantiale fata de modelul de anul trecut. Este de asteptat ca Mark Webber sa fie arma principala 
a  echipei 'cu aripi', David Coulthard cu 13 victorii la activ, ramanand totusi la un nivel destul de inalt. Ei vor trebui sa 
fie totusi foarte atenti la 'cei mici', Toro Rosso, 
care au un Sebastian Vettel foarte rapid si foarte ambitios, si un 
Sebastien Bourdais, cvadruplu campion Champ Car, care in sfarsit 
si-a indeplinit visul 
de a concura in F1. 
Totusi va avea de furca cu mai tanarul sau 
coleg de echipa.

Toyota probabil vor putea lupta cu cele doua echipe Red Bull dar pentru mai multe va trebui sa asteptam pentru ca  nu stim ce sa credem deocamdata, desi au avut cel mai bun timp in ultima zi de teste de la Barcelona. Glock pare ca s-a adaptat destul de bine dar nu se stie daca ii va face fata lui Trulli in special in calificari, acolo unde italianul are de cele mai multe ori rezultate foarte bune.

In coada clasamentului, Force India pare mai rapida decat Honda care nici anul acesta se pare ca nu
si-au gasit ritmul, cel putin deocamdata. Fosta echipa Spyker are sperante mari mai ales ca au un pilot experimentat la bord in persoana lui Fisichella. Sutil va trebui sa lupte sa tina pasul cu noul coechipier, altfel pilotul de teste, Tonio Liuzzi, 
abia asteapta sa ii ia locul.
Super Aguri nici nu se stie daca ii va prinde jumatatea sezonului, sau poate chiar inceputul sau,
date fiind problemele financiare destul de grave din ultima perioada. Pilotii Takuma Sato si Anthony Davidson nu sunt nici la ora actuala confirmati oficial.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template