Formula 1 ajunge in acest weekend in Ungaria pentru a unsprezecea cursa a sezonului Pilotul de teste al celor de la Honda, Alexander Wurz, ne prezinta din punctul de vedere al unui pilot, cum arata un tur pe circuitul maghiar.
Alex Wurz: "GP-ul Ungariei este unul foarte placut pentru ca Budapesta este un oras foarte frumos iar Hungaroring-ul este un circuit foarte interesant. Nu exista linii drepte in adevaratul sens de-a lungul turului, iar virajele sunt conectate, daca gresesti in unul vei suporta consecintele in urmatoarele.
Suprafata asfaltica devine din ce in ce mai aderenta, poti fi cu pana la 5 secunde mai rapid sambata fata de vineri. Cand combini asta cu caldura, devine foarte greu pentru piloti! Schimbarile acestea fac foarte grea evaluarea setarii, dar este parte a provocarii.
In virajul 1 franezi de la 290 km/h si schimbi in treapta a doua. La iesire accelerezi si te pregatesti sa franezi pentru al doilea viraj, unul lung de stanga. Este de treapta a doua sau a treia, depinde de setarile rapoartelor, este putin denivelat la intrare deci trebuie sa fii atent sa nu blochezi rotile. La iesire trebuie sa ai un balans foarte bun pentru ca virajul 3 se negociaza cu acceleratia la podea. Trebuie sa ai o viteza buna pentru ca urmeaza o mica linie dreapta.
Virajul 4 este unul foarte rapid de treapta a cincea, de stanga.Nu vezi intrarea iar iesirea este ingusta, deci o greseala este usor de facut. Daca ai un ritm bun poti castiga foarte mult timp aici. De obicei in virajele rapide nu poti castiga timp dar acesta poate pedepsi unele combinatii indraznete.
Imi place virajul 5 pentru ca il poti negocia ca si cu un kart. Franezi, te incadrezi in viraj, derapezi cu toate 4 rotile dupa care pleci cu toata puterea de care dispui. Este destul de placut pentru ca inca derapezi la iesire. Apoi ajungi la sicana care cuprinde virajele 6 si 7. Treci peste vibratorul din dreapta dar nu vrei sa treci peste cel din stanga pentru dezechilibreaza masina foarte mult.
O scurta linie dreapta urmeaza inainte de virajele 8 si 9. Daca ai o apasare buna pe fata poti trece cu o viteza foarte buna prin 8, unul de stanga, de treapta a patra. Trebuie sa pastrezi directia spre stanga la iesire pentru a avea o trecere buna prin virajul 9, care este unul inselator de dreapta. Daca decelerezi brusc la intrare te alegi cu mult oversteer; daca decelerezi prea devreme ai subvirare, este foarte inselator.
Virajul 10 este unul foarte rapid de stanga, care duce in 11, un viraj de dreapta foarte rapid de asemenea. Ajungi in a sasea si schimbi a cincea pentru a introduce masina pe trasa. Apoi esti in coborare, dupa care franezi si schimbi in treapta a doua. Aici este un viraj de dreapta conventional.
Penultimul viraj este unul foarte denivelat la intrare. Este de treapta a treia; accelerezi la jumatatea lui si virezi cu ajutoprul acceleratiei. La iesire urmeaza o scurta zona de acceleratie inaintea ultimului viraj. Este foarte denivelat si foarte putin aderent la intrare, dar apoi spre iesire suprafata se schimba si poti accelera pentru linia de start-sosire."
Michael Schumacher detine timpul record pe acest circuit. iata mai jost turul din 2004:
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu