17 iulie 2008

Interviu cu Timo Glock

Pilotul Toyota, Timo Glock vorbeste despre importanta seriei GP2 pentru cariera unui pilot, si despre pneurile slick, care vor fi folosite de anul viitor si in Formula 1.

Glock este campionul seriei GP2 din 2007.

Cat de important a fost titlul din GP2 pentru revenirea ta in F1?
Seria GP2 a fost foarte importanta pentru mine sa ajung din nou in F1. Cand am fost in Champ Car am avut ocazia sa raman acolo si probabil sa am o cariera frumoasa acolo. Dar stiam ca pentru a ajunge in Formula 1, cea mai buna cale era GP2, pentru ca acolo concurezi impotriva celor mai buni tineri piloti chiar in fata echipelor de F1. Titlul a fost special, dar deja la ultima cursa de la Valencia titlul nu mai era o conditie pentru a ajunge la Toyota, a fost doar un bonus.

Crezi ca experienta ta din GP2 si Champ Car cu pneurile slick te va ajuta atunci cand F1 va trece pe slick-uri?
Nu imi va face nici un rau, asta e sigur. Dar la urma urmei toti pilotii F1 au trecut la un moment dat printr-o serie care foloseste slick-uri. Diferenta in cazul meu este ca GP2 si Champ Car sunt mult mai puternice, chiar impingi pneurile la maxim. Poate ca voi avea un foarte mic avantaj, dar concurez impotriva celor mai buni din lume, sunt sigur ca se vor adapa destul de repede in testele de iarna. Sunt nerabdator sa pilotez pe slick-uri in F1, este o decizie foarte buna.

Cat de diferit este pilotatul cu slick-uri fata de cel cu pneuri cu 'santuri'?
Slick-urile ofera o mai buna aderenta decat cele cu 'santuri' pentru ca suprafata de contact este mai mare. Asa ca poti face timpi pe tur mai rapizi cu pneuri slick. Balansul masinii este diferit cu slick-uri, partea din fata este mult mai precisa.

Ce amintiri ai de la Hockenheim si care este cheia pentru o cursa buna aici?
Hockenheim este unul din circuitele mele preferate pentru ca este acasa, si am multe rezultate bune aici si victorii. Pentru o cursa buna este important sa ai o viteza de top buna dar spre final este acea sectiune lenta, asa ca iti trebuie un balans bun al masinii. Cred ca este un mix foarte interesant de viraje si imi place sa pilotez aici.

Care sunt impresiile tale despre sezonul 2008 de GP2 pana acum?
Este un campionat puternic, cu diferiti castigatori. Va fi strans pana la final deci va fi interesant de urmarit. Evident, imi supraveghez fosta echipa, iSport, si de asemenea sunt cu ochii pe coechipierul meu de la Toyota, Kamui Kobayashi, care are un sezon foarte bun pana acum.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Arhiva Blog

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template