16 iulie 2008

Un tur la Hockenheim

Pilotul de teste de la Honda, Alexander Wurz, ne prezinta un tur de circuit pe Hockenheimring.

Alex Wurz: "Cel mai memorabil lucru de la Hockenheim este zona stadionului datorita tribunelor imense care creeaza o atmosfera incredibila. Sunt mii de oameni care fac zgomot si asta iti provoaca un sentiment placut in parada pilotilor. Cat priveste circuitul, parerea mea e ca e complet diferit de cand a fost redesenat in 2002, dar inca este destul de interesant.

Ajungi in virajul 1 in viteza a sasea la viteza de aproximativ 270 km/h. Franezi doar pentru o fractiune de secunda, schimbi a cincea si intorci masina spre viraj. Trebuie sa virezi foarte bine aici pentru a nu subvira si a iesi larg, se pierde mult timp in acest fel pentru urmatoarea linie dreapta.

Virajul 2 este foarte ciudat pentru ca este valuros si alunecos sub franare. Trebuie sa franezi devreme pentru a accelera devreme la iesire, ceea ce este important pentru ca urmeaza cea mai lunga linie. In timp ce accelerezi ai parte de multe G-uri laterale si trebuie sa fii atent pe acceleratie pentru a nu derapa.

Pe urmatoarea linie dreapata ajungem pana la 310 km/h inainte de afrana pentru acul de par. Este un viraj foarte lent, de viteza intai in 60 km/h, dar este cel mai bun loc de depasire. Ai o zona de degajare destul de mare, deci poti fi creativ daca este nevoie. Trebuie o tractiune buna la iesire pentru ca urmeaza un viraj de dreapta foarte rapid de treapta a saptea, si ajungi la urmatorul viraj, de stanga, cu 280 km/h.

Masina aluneca usor aici si este foarte usor sa iesi prea larg. Accelerezi pana la urmatorul viraj de dreapta unde ridici foarte putin piciorul, atat cat sa prinzi aderenta pe fata pentru urmatoare linie dreapta. La iesire esti in viteza a cincea si ne indreptam din nou catre stadion.

Virajul 12 este cel mai provocator. Este rapid, 270 km/h la intrare, si denivelat, iar la iesire se ingusteaza, ceea ce inseamna ca trebuie sa fii foarte precis cu linia pe care o urmezi. pentru a fi rapid trebuie sa folosesti vibratorul de la iesire, dar nu trebuie sa mergi mai larg acolo pentru ca materialul din afara este foarte alunecos si pierzi foarte mult timp.

Un viraj de stanga urmeaza, de treapta a doua care te ajuta sa intri cu viteza in virajul urmator, dar mai intai trebuie sa fii pregatit pentru supravirare. Urmeaza un viraj de stanga dupa care care duce in ultimele doua viraje ale circuitului, ambele de dreapta. Aici este mai mult un viraj cu dublu-apex decat doua separate. La iesire trebuie sa ai o acceleratie buna pentru viteza mare pe linia de start-sosire."

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Arhiva Blog

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template