02 iulie 2009

A inceput 'silly season'!

'Silly season', perioada in care se fac speculatii cu cine merge unde, in care pilotii isi cauta locuri pentru sezonul viitor, si in care echipele sunt mai atente ca niciodata, a inceput o data cu declaratiile lui Nick Heidfeld, si cu redeschiderea subiectului Ferrari - Alonso.

Heidfeld piloteaza in prezent pentru BMW-Sauber iar contractul sau expira la sfarsitul acestui an. Germanul a fost primul care a facut public faptul ca a inceput deja sa isi caute o masina pentru 2010. Bolidul sau din acest an este una din cele mai mari dezamagiri, si desi nu exclude posibilitatea de a ramane cu BMW, Heidfeld a marturisit ca este "in discutii" si cu alte cateva echipe pentru anul viitor.

Ambitiile pilotului de 32 de ani sunt inca marete: "Inca vreau sa fiu campion mondial, chiar daca voi avea 40 de ani". Un pilot trecut de pragul de 30 de ani, este declarat deja batran in Formula 1 si, asa cum o demonstreaza si Barichello, este greu sa tii pasul cu tinerii, ca Vettel, la o varsta inaintata. 'Quick' Nick ramane totusi optimist motivand ca mai are destul timp in fata sa.

Deja-vu - Alonso merge la Ferrari

Asa cum ne-a obisnuit in fiecare an, presa de specialitate a inceput din nou discutiile despre un contract secret intre echipa italiana si pilotul spaniol. Dario AS spunea zilele trecute ca Monza, acasa la Ferrari, ar putea fi locul unde se va anunta in sfarsit intelegerea. Bineinteles, Ferrari au infirmat imediat zvonul, punctand ca cei doi piloti actuali (Massa si Raikkonen) au contracte pentru 2010.

Exista totusi fapte care sustin aceasta posibilitate.

Raikkonen a marturisit in numeroase randuri ca i-ar placea sa mearga in Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), iar pana acum a participat in mai multe raliuri in Finlanda si Italia. In aceasta perioada el se pregateste pentru raliul tarii sale, Finlanda, in cadrul WRC.

Un alt exemplu este din trecut. In 1995 existau zvonuri care spuneau ca Michael Schumacher avea sa mearga la Ferrari in anul urmator, insa echipa italiana a negat vehement. Dupa doar cateva saptamani, aceeasi echipa anunta un nou pilot pentru '96: Michael Schumacher. Nici macar Jean Alesi, care a fost dat la o parte pentru a-i face loc germanului, nu stia ce se pregatea.

20 de locuri libere pentru 2010

Doar sase piloti au contracte pentru 2010: Vettel, Raikkonen, Massa, Glock, Hamilton si Alonso. Spaniolul are insa o clauza in contractul cu Renault care ii permite sa plece oricand.

Cu cele trei echipe noi (Campos, Manor si USF1), 26 de piloti vor fi pe grila in sezonul urmator.

Sebastien Bourdais este pe cale sa isi piarda locul dupa doi ani fara rezultatele asteptate. Pilotii tineri din pepiniera Red Bull stau la coada pentru un loc in echipa de juniori, Toro Rosso. "Principalul meu obiectiv pentru 2010 este un loc la Toro Rosso", a spus noul pilot de rezerva al echipei, Jaime Alguersuari.

In aceeasi situatie s-ar mai putea afla si Nelson Piquet Jr., care nu a reusit sa impresioneze in cei doi ani petrecuti la Renault. Ca si in cazul lui Bourdais, mai multi piloti din GP2 sau World Series asteapta sa promoveze in F1.

Va purta Alonso in sfarsit rosu? Va fi blonda din Formula 2, Natacha Gachnang parte din istorie ca urmatoarea femeie in F1? Se va retrage Kimi? Sunt cateva din intrebarile care vor face subiectul 'silly season' sa infloreasca in urmatoarele luni.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Arhiva Blog

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template