20 iulie 2009

Hungaroring - un circuit "de karturi"



Lungime: 4.381km
Nr. de tururi: 70
Distanta cursei: 306.630km
Recordul circuitului: 1:19.071 (Michael Schumacher, 2004)

In 2008
Podium:
1. Heikki Kovalainen (McLaren)
2. Timo Glock (Toyota)
3. Kimi Raikkonen (Ferrari)
Pole: 1:20.899 (Lewis Hamilton)
Record in cursa: 1:21.195 (Kimi Raikkonen)


Marele Premiu al Ungariei din acest weekend este prima cursa din a doua jumatate a sezonului 2009. Noua curse au trecut din acest sezon plin de surprize, si au mai ramas opt Mari Premii.

Hungaroring este un circuit foarte dificil pentru piloti, fiind caracterizat de foarte multe viraje, iar pilotii sunt foarte ocupati in timpul unui tur de circuit aici.

Iata ce zice David Coulthard:
"Circuitul Hungaroring este vazut de catre piloti ca un circuit de karturi - ai viraj, dupa viraj, dupa viraj, iar cel mai bun loc de depasire este primul viraj. In mod normal, un circuit este format din trei sectoare pe care le poti imparti in sectoare rapide, medii si lente. La Hungaroring, toate aceste sectoare sunt foarte virajate si inguste, asadar este un circuit care necesita o masina cu un balans foarte bun si, de asemenea, o foarte mare atentie din partea pilotului. De aceea vedem de multe ori o diferenta mare intre coechipieri aici si o mare diferenta in timpi, pentru ca daca iti lipseste increderea, pregatirea fizica sau o masina buna, iti poate afecta serios timpii pe tur."

Cel mai bun loc de depasire, si poate singurul, este primul viraj, asa cum spune si Coulthard. Nivelul aerodinamicii aici este asemanator cu cel din Monaco. Cursele sunt cunoscute printre fani ca unele dintre cele mai plictisitoare din calendar, insa ploaia poate schimba acest lucru radical, asa cum a fost cazul in 2006.

Circuitul a intrat in Formula 1 in 1986. Prin natura sa, dar in ciuda reputatiei, Hungaroring a dat foarte multe curse interesante inca de la debut. In prima cursa din '86, Nelson Piquet si Ayrton Senna au avut o lupta care a captivat cei 200.000 de oameni prezenti in tribune. De asemenea, Nigel Mansell a obtinut aici, in 1989, una din cele mai frumoase victorii ale sale, plecat de pe pozitia a 12a.

Cursa din 2006 a ramas una din cele mai frumoase curse ale ultimilor ani, dupa ce ploaia a trezit la viata pilotii. Alonso si Schumacher, cei doi candidati la titlu, s-au duelat pe durata a mai multor tururi, insa ambii au fost nevoiti sa abandoneze cateva tururi mai tarziu. Marele castigator a fost Jenson Button, care a urcat pentru prima data pe prima treapta a podiumului, dupa ce plecase de pe pozitia 14.

Si in 2008 s-a produs o premiera, desi nu a plouat. Heikki Kovalainen a castigat prima sa cursa in F1, dupa ce motorul lui Massa a explodat cu trei tururi inainte de final, in timp ce rula pe prima pozitie.

Brawn GP vin in Ungaria dupa doua curse in care Red Bull le-au luat o mare parte din puncte. Dar echipa britanica nu a stat degeaba si vor aduce aici modificari cu care spera sa revina la forma aratata la inceputul anului. Pe de alta parte, Red Bull au acum doi piloti care au castigat in acest sezon, si sunt hotarati sa reduca, in aceasta a doua parte a sezonului, avansul luat de Jenson Button si echipa sa in clasament.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Arhiva Blog

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template