29 noiembrie 2008

Schimbarile din 2009

Pentru 2009, FIA a adus o serie de modificari in Regulamentul Formulei 1, scopurile fiind acelea de a reduce costurile, de a diminua rolul aerodinamicii in dezvoltarea monoposturilor, si cel mai important, de a face depasirile mult mai usoare.

Rezultatele au putut fi vazute in testele de la Barcelona, acolo unde cateva echipe au dotat masinile din sezonul 2008 cu elemente specifice sezonului urmator, cele mai evidente fiind pe masina BMW (foto). Aici puteti vedea mai multe fotografii din primele teste ale intersezonului.

Alaturi de aerodinamica, pneurile vor fi printre modificarile vizibile. Daca in ultimii 10 ani, masinile de F1 au rulat pe asa-numitele pneuri cu "santuri", de anul viitor vom vedea din nou slick-urile in actiune. Teoretic, acestea ar trebui sa imbunatateasca aderenta (cu circa 20% conform F1.com), insa aceasta va fi totusi afectata de reducerea apasarii aerodinamice. Asadar, viteza prin virajele rapide va fi mai mica fata de 2008. Regula folosirii a doua tipuri de pneuri de uscat intr-o cursa va ramane si anul urmator.

Cea mai asteptata noutate va fi probabil dispozitivul KERS (Kinetic Energy Recovery System). Acesta preia energia cinetica generata de franele masinii si o depoziteaza intr-o baterie electrica. Pilotul va avea la dispozitie, prin simpla apasare a unui buton, 80 de cai putere suplimentari, insa doar 7 secunde pe tur. Greutatea mare a acestui dispozitiv va crea probleme echipelor, care vor trebui sa regandeasca distributia greutatii a propriilor monoposturi.

In ceea ce priveste aerodinamica, masinile vor arata mult mai "curate", acele aripioare si improvizatii exterioare vor diparea incepand cu 2009. Apasarea aerodinamica va fi mult mai scazuta datorita noilor dimensiuni ale aripilor fata si spate, impuse de catre FIA. Inaltimea aripii fata va scadea (de la 150 de mm, la 75) insa va fi mai lata (aceeasi latime ca si masina). Aceasta va putea fi modificata din interiorul masinii, de catre pilot. Aripa spate va deveni mai inalta si mai ingusta.

Motoarele vor avea si ele parte de modificari, insa nu fizic. Durata unui motor va creste de la doua curse la trei consecutive. De asemenea, pentru reducerea costurilor, este de asteptat ca numarul de kilometri de teste sa fie redus de la 30.000 la 20.000.

Continue Reading...

16 noiembrie 2008

Rosberg ameninta cu plecarea de la Williams

Desi a urcat de doua ori pe podium in sezonul ce tocmai s-a incheiat, rezultatele din 2008 ale lui Nico Rosberg sunt departe de a fi considerate acceptabile.

Germanul a ocupat un loc pe podium atat in prima cursa a anului, din Australia, cat si in prima cursa desfasurata pe timp de noapte, cea de la Singapore, insa acestea fiind singurele rezultate notabile ale echipei conduse de Frank Williams in acest sezon. In majoritatea GP-urilor, cei doi piloti, Rosberg si Nakajima au avut dificultati in a trece chiar si in a doua parte a calificarilor, iar punctele au venit foarte rar. In concluzie, un alt an ratat pentru Nico Rosberg, considerat unul din cei mai talentati piloti din Formula 1 de astazi.

Acum insa, tanarul german pune piciorul in prag si isi face cunoscute intentiile de a parasi echipa Williams la sfarsitul sezonului 2009 daca aceasta nu imbunatateste performantele in mod notabil, iar decizia o va lua, spune el pentru Formule 1 RaceReport: "la jumatatea sezonului urmator."

"Daca Williams nu se ridica la inaltimea asteptarilor, atunci va trebui sa imi caut alta echipa. Este vorba de propria mea cariera. Exista alte optiuni pentru mine, insa daca astept prea mult, acele usi evident se vor inchide."

Continue Reading...

09 noiembrie 2008

S-au impacat?

Aflat in Stuttgart pentru a sarbatori titlul alaturi de oamenii de la Mercedes-Benz, Lewis Hamilton a marturisit cum cel mai mare rival al sau din Formula 1 l-a surprins dupa cursa din Brazilia:

"A fost grozav sa il vad pe Fernando (Alonso) in garajul meu dupa cursa. Am dat mana si m-a imbratisat dupa care a felicitat intreaga echipa. Trebuie sa fii un om mare pentru a face asa ceva. Ii sunt recunoscator."

Hamilton i-a suflat titulatura de cel mai tanar Campion Mondial lui Alonso iar vineri a intrat "ca un rockstar", cum spun cei de la Dailymail, in Germania, acasa la motoristul echipei sale, Mercedes, unde a fost primit cu multa caldura de catre fanii germani.

Printre ore intregi de autografe si printre foarte multe Mercedes-uri, Lewis si-a exprimat nemultumirea ca "oamenii si-au format o opinie gresita despre mine".

"Dar sunt tanar si voi fi aici pentru ceva timp, si voi face totul pentru a-mi spala aceasta imagine. Nu va fi usor dar sper sa schimb aceste opinii."

Noul Campion spune ca acum va lua o binemeritata pauza si nu va testa pana in ianuarie: "Nu am castigat anul trecut dar chiar si asa, in ianuarie ma simteam deja epuizat. Am nevoie de o pauza."

Continue Reading...

07 noiembrie 2008

Hamilton, noul campion

Dupa doar al doilea sezon disputat in Formula 1, Lewis Hamilton si-a adjudecat primul sau titlu, insa cu multe emotii. Daca anul trecut a pierdut la doar un punct distanta de campionul Kimi Raikkonen, pe greseala proprie, anul acesta a fost foarte aproape de a repeta isprava. Plecat de pe pozitia a patra, in timp ce contracandidatul sau Felipe Massa era in pole, englezul a avut o cursa foarte dificila, in special pe final cand ploaia a pus ceva probleme. Pustiul de la Toro Rosso, Sebastian Vettel, l-a depasit pe Hamilton, trimitandu-l pe acesta pe pozitia a sasea, una care punea deja titlul Pilotilor in mana lui Massa. Mai tarziu insa, a venit un moment care dupa cursa a fost mult discutat: Glock, care se afla pe 4, a fost ajuns si depasit pe rand de Vettel si apoi, pe ultimele viraje ale cursei si de Hamilton. Germanul ramasese pe pneurile de uscat in timp ce toata lumea era pe cele de pista uda, astfel ca Hamilton a trecut foarte usor de pilotul Toyota si devine Campion Mondial al sezonului 2008. Cursa a fost castigata de brazilianul Felipe Massa, in uralele compatriotilor sai. El a fost urmat de Fernando Alonso si Kimi Raikkonen. Trofeul Constructorilor a ramas totusi in mana italienilor de la Ferrari pentru al doilea an consecutiv.

Rezultatele complete ale cursei

Acum avem in fata o lunga pauza de iarna, timp in care echipele isi vor pune la punct noile masini despre care se spune ca vor soca fanii F1. De asemenea, pentru 2009 regulamentul stewarzilor va fi revizuit pentru a se evita controversele care au schimbat soarta catorva curse din acest an, cel mai bun exemplu fiind Belgia.

In ce priveste grila de piloti, doar Toro Rosso nu si-au confirmat linia de piloti, Vettel facand pasul spre Red Bull iar Bourdais inca nu este sigur daca va mai continua si in 2009. Renault a confirmat saptamana aceasta ca ii va pastra pe Alonso si Piquet si anul viitor, spaniolul prelungindu-si chiar contractul si pentru 2010.

Continue Reading...

01 noiembrie 2008

ITV : Carry On 1997-2008

Ultima cursa a sezonului 2008 coincide si cu ultima cursa transmisa de postul de televiziune britanic, ITV. Transmisia F1 va fi preluata din 2009 de catre BBC iar echipa de comentatori va fi formata din Jonathan Legard, Martin Brundle, David Coulthard, Jake Humphrey si Lee McKenzie.

ITV isi iau la revedere de la fani cu un clip care acopera toti cei 11 ani de transmisie a Formulei 1, clip care a rulat in deschiderea calificarilor de astazi.



Muzica: My Chemical Romance - The Black Parade
Continue Reading...

Massa in pole acasa, iar Hamilton pe 4

Spre deliciul fanilor brazilieni, Felipe Massa a obtinut pole-positionul in ultima cursa a sezonului 2008, cea de la Interlagos, Brazilia.

Calificarile s-au desfasurat in conditii meteo favorabile iar lupta dintre cele doua echipe, Ferrari si McLaren, a fost foarte stransa. Felipe Massa a terminat pe locul 1 prima portiune, iar in Q2, Kovalainen a fost cel mai rapid, pentru McLaren. La final, brazilianul de la Ferrari a obtinut un pole foarte important in lupta pentru titlu, in conditiile in care Hamilton va pleca de pe 4 iar Raikkonen de pe 3. Un rol foarte important va juca si Jarno Trulli, care si-a plasat a sa Toyota pe locul al doilea intre cele doua masini Ferrari. Al doilea component al echipei McLaren nu a reusit mai mult de un loc 5, in spatele coechipierului sau. Probabil singurul ajutor pe care i-l mai poate oferi finlandezul lui Hamilton este sa il tina pe Alonso cat mai departe de englez, spaniolul neputand urca mai mult de locul 6 pe grila de start, in ciuda formei aratate in ultimele doua sesiuni de antrenamente.

Ca surprize neplacute am putea constata locul 13 al lui Kubica, in timp ce Heidfeld, coechipierul sau, se afla in primii 10, pe locul 8 mai exact. De asemenea, cele doua Williams nu au reusit sa treaca de prima parte a calificarilor, Rosberg terminand doar cu al 18-lea timp, in fata celor doua Force India.

Grila de start a Marelui Premiu al Braziliei:

1 F. Massa        Ferrari     1:12.368
2 J. Trulli       Toyota      1:12.737
3 K. Räikkönen    Ferrari     1:12.825
4 L. Hamilton     McLaren     1:12.830
5 H. Kovalainen   McLaren     1:12.917
6 F. Alonso       Renault     1:12.967
7 S. Vettel       Toro Rosso  1:13.082
8 N. Heidfeld     BMW         1:13.297
9 S. Bourdais     Toro Rosso  1:14.105
10 T. Glock       Toyota      1:14.230
11 N. Piquet jr.  Renault     1:12.137
12 M. Webber      Red Bull    1:12.289
13 R. Kubica      BMW         1:12.300
14 D. Coulthard   Red Bull    1:12.717
15 R. Barrichello Honda       1:13.139
16 K. Nakajima    Williams    1:12.800
17 J. Button      Honda       1:12.810
18 N. Rosberg     Williams    1:13.002
19 G. Fisichella  Force India 1:13.426
20 A. Sutil       Force India 1:13.508
Continue Reading...

Calificari Brazilia - LIVE

Continue Reading...

Arhiva: Clasamente 2008

Clasament Piloti

LocPilot Puncte
1 Hamilton 98
2 Massa 97
3 Raikkonen 75
4 Kubica 75
5 Alonso 61
6 Heidfeld 60
7 Kovalainen 53
8 Vettel 35
9 Trulli 31
10 Glock 25
11 Webber 21
12 Piquet 19
13 Rosberg 17
14 Barrichello 11
15 Nakajima 9
16 Coulthard 8
17 Bourdais 4
18 J. Button 3
19 G. Fisichella 0
20 A. Sutil 0

Clasament Echipe

Loc Echipa Puncte
1  Ferrari  172
2  McLaren  151
3  BMW  135
4  Renault  80
5  Toyota  56
6  Toro Rosso  39
7  Red Bull  29
8  Williams  26
9  Honda  14
10  Force India  0
Continue Reading...

Arhiva: Calendar 2008

16/03 Australia  rezultate
23/03 Malaysia  rezultate
06/04 Bahrain  rezultate
27/04 Spania rezultate 
11/05 Turcia rezultate
25/05 Monaco rezultate
08/06 Canada rezultate
22/06 Franta rezultate
06/07 Marea Britanie rezultate
20/07 Germania rezultate
03/08 Ungaria rezultate
24/08 Europa(Valencia) rezultate
07/09 Belgia rezultate
14/09 Italia rezultate
28/09 Singapore rezultate
12/10 Japonia rezultate
19/10 China rezultate
02/11 Brazilia rezultate
Continue Reading...
 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template