18 august 2008

Marele Premiu al Europei (Valencia)



  • Lungimea circuitului: 5.439 km
  • Nr. de tururi: 57
  • Timp pe tur (estimativ): 1:37.000
  • Viteza maxima (estimativa): 320 km/h
  • Nr. viraje: 25 (14 dreapta; 11 stanga)

Dupa o scurta vacanta de trei saptamani, echipele si pilotii de Formula 1 se vor intoarce pe circuit peste doar cateva zile. Gazda acestui weekend va fi orasul spaniol Valencia.

Acest nou circuit stradal a fost desenat de celebrul arhitect, Herman Tilke, respectand specificatiile unui circuit permanent. Spre deosebire de Monaco, acest circuit este mult mai lat, 14 metri, si prezinta numeroase zone de degajare.

Multe lucruri vor ramane necunoscute pana vineri cand masinile de Formula 1 vor parcurge primele tururi pe acest circuit. Ca oportunitati de depasire pot fi virajele 12 si 17, ambele fiind lente si late la intrare, si aflandu-se la capatul unor linii drepte. Conditiile meteorologice ar trebui sa fie, cel putin teoretic, asemanatoare celor din Ungaria, in aceasta perioada orasul spaniol experimentand temperaturi de aproximativ 30 de grade C.

Fiind un circuit nou, echipele nu au alte cunostinte despre particularitatile tehnice, in afara de cele obtinute cu ajutorul simulatoarelor. Formula 3 spaniola a inaugurat circuitul luna trecuta iar acesta a fost un punct de reper important, cel putin pentru echipa Honda. Japonezii au folosit datele telemetrice ale unui monopost de F3 si le-au comparat cu datele de pe Circuit de Catalunya, ale aceluiasi tip de monopost, pentru a avea un punct de referinta la setarea masinii RA108. Astfel Brawn a ajuns la concluzia ca circuitul stradal din Valencia este asemanator cu Hockenheim, iar apasarea aerodinamica este una medium spre low.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Arhiva Blog

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template