28 august 2008

Cursa Pentru Titlul Mondial

Sase curse au mai ramas din acest sezon 2008 iar candidatii la titlu deja se pare ca s-au imputinat. Acum cateva curse, patru piloti erau intr-o lupta stransa pentru sefia Clasamentului Pilotilor, iar acum situatia pare ca s-a schimbat si ca doar doi au ramas favoriti, iar distanta in puncte s-a marit considerabil. Daca dupa GP-ul Marii Britanii trei piloti erau la egalitate in fruntea clasamentului, este vorba de Hamilton, Massa si Raikkonen (si Kubica la doar doua puncte distanta de ei), acum Hamilton conduce cu un avans de 6 puncte, iar Massa la randul sau se afla pe locul 2, cu 7 puncte in fata coechipierului sau, Kimi Raikkonen. Kubica inca se mentine si el, la doua puncte in urma lui Raikkonen, insa BMW-ul nu poate tine pasul in mod constant cu cele doua echipe fruntase.

Cea mai complicata situatie pare ca este la Ferrari. Felipe este intr-o forma de zile mari in ultima perioada si este hotarat sa castige primul sau titlu, anul acesta. Raikkonen, desi forma sa din ultimul timp nu este demna de un campion mondial, nu vrea sa renunte la al doilea titlu consecutiv. Bineinteles ca ei pot spera la titlu, insa in ultimul timp fiabilitatea motorului Ferrari nu prea a fost de partea lor; Massa a abandonat in Ungaria cu 3 tururi inainte de final, in timp ce conducea linistit cursa, iar Raikkonen a abandonat weekendul trecut la Valencia. Cauzele ambelor abandonuri au fost niste biele care se pare ca au fost defecte inca din fabricatie, ambele provenind din acelasi lot. Insa oficialii echipei italiene sustin ca acest lucru nu se va mai intampla, acum stiind exact ce masuri sa ia. Pentru binele lor, si al spectacolului, aceste promisiuni ar fi bine sa fie adevarate, pentru ca inca un abandon al celor doua masini rosii i-ar aduce titlul lui Hamilton cu cateva cursa inainte de incheierea sezonului.

Un alt lucru dificil in cadrul echipei Ferrari va fi faptul ca ambii piloti sunt in lupta si se pare ca niciunul nu este dispus sa joace rolul de 'numarul 2'. Massa probabil nu mai vrea sa fie inca o data in aceasta postura, dupa ce anul trecut l-a ajutat pe Kimi in ultima cursa, iar Kimi deocamdata nu vrea sa il ajute pe Massa, declarand recent ca "am dorinta sa castig mai mult ca niciodata" si sustinand ca nici cu motivatia nu are probleme, negand astfel zvonurile cum ca lipsa motivatiei ar fi explicatia pentru forma slaba din ultimul timp. Nici seful echipei, Stefano Domenicali, nu se grabeste in a face o ierarhie in cadrul echipei sustinand ca inca este prea devreme pentru astfel de griji.

In cealalta tabara, la McLaren lucrurile sunt mult mai linistite, Hamilton fiind singurul candidat la titlu din partea echipei britanice, Kovalainen dovedindu-se mult mai lent fata de coechipierul sau.

Lewis declara zilele astea ca singurul sau obiectiv in 2008 este titlul mondial, ceea ce nu mi se pare o surpriza, dat fiind faptul sa el este cel care conduce campionatul in acest moment si lucrurile par sa mearga foarte bine pana acum. Insa asa cum am vazut anul trecut, orice se poate intampla in ultimele curse, atunci cand presiunea devine din ce in ce mai mare. Britanicul nu a fost pregatit pentru aceasta presiune in 2007 iar acest lucru s-a vazut cel mai bine in cursele din China si Brazilia, lipsa experientei spunandu-si cuvantul intr-o maniera decisiva. Anul acesta situatia este alta. Se presupune ca englezul a invata din greselile de anul trecut si este pregatit sa faca fata stresului din ultimele curse ale sezonului.

Robert Kubica se mentine si el foarte puternic in lupta pentru pozitiie fruntase, iar multi inca il dau unul din pretendentii la titlu. Sincer nu cred ca este asa, nu ca polonezul nu ar fi talentat, dar asa cum spuneam mai sus, nu are o masina cu care sa ii incurce in mod constant pe cei trei din fata sa. Locul 4 in Clasamentul Pilotilor la finele anului va fi unul meritoriu pentru el.

Urmeaza cateva circuite care, teoretic sunt favorabile masinilor Ferrari, in special Spa este circuitul lui Kimi, el avand trofeele invingatorului din ultimii 3 ani. Poate aici este cea mai buna sansa a sa sa revina. Insa orice se poate intampla, asa cum am vazut anul trecut la Monza, cand McLaren i-au batut pe italieni in fata propriilor suporteri fara drept de apel.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Arhiva Blog

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template