Reducerea costurilor si schimbarea regulamentului a dus la construirea unor masini de Formula 1 urate, multe voci sustin acest lucru, printre care si eu.
Noile aripi fac monoposturile sa arate ca niste jucarii, insa rezultatele par promitatoare. Teoretic, depasirile ar trebui sa fie la ordinea zilei in fiecare cursa, studiile OWG aratand ca in 2008 o masina avea nevoie de 2 secunde pe tur mai mult fata de masina din fata pentru a o putea depasi, in timp ce in 2009 va avea nevoie doar de o jumatate de secunda. O schimbare importanta, dar o jumatate de secunda este inca mult pentru F1.
De asemenea reducerea costurilor a insemnat salvarea echipelor mici, ca Williams, dar si a pilotilor. Sebastien Bourdais este unul dintre ei, el spunand ca "initial, alegera pilotului [de catre STR] tinea de cat de multi bani poate aduce, dar dupa masurile de reducere a costurilor nu a mai fost cazul, Red Bull economisind 100 de milioane de dolari cu ambele echipe.".
Ba mai mult, dupa ce a salvat cateva echipe deja existente (mai putin norocoasa fiind Honda), Formula 1 se pare ca atrage acum echipe noi, cum ar fi cea americana, USF1, despre care am scris mai devreme.
Pana acum aceste eforturi din partea FIA si FOTA par sa dea roade; mai ramane de vazut daca transformarea masinilor in niste jucarii va merita si va fi compensata prin mai multe depasiri si lupte roata la roata, insa de acest lucru ne vom putea convinge pe 29 martie.
Noile aripi fac monoposturile sa arate ca niste jucarii, insa rezultatele par promitatoare. Teoretic, depasirile ar trebui sa fie la ordinea zilei in fiecare cursa, studiile OWG aratand ca in 2008 o masina avea nevoie de 2 secunde pe tur mai mult fata de masina din fata pentru a o putea depasi, in timp ce in 2009 va avea nevoie doar de o jumatate de secunda. O schimbare importanta, dar o jumatate de secunda este inca mult pentru F1.
De asemenea reducerea costurilor a insemnat salvarea echipelor mici, ca Williams, dar si a pilotilor. Sebastien Bourdais este unul dintre ei, el spunand ca "initial, alegera pilotului [de catre STR] tinea de cat de multi bani poate aduce, dar dupa masurile de reducere a costurilor nu a mai fost cazul, Red Bull economisind 100 de milioane de dolari cu ambele echipe.".
Ba mai mult, dupa ce a salvat cateva echipe deja existente (mai putin norocoasa fiind Honda), Formula 1 se pare ca atrage acum echipe noi, cum ar fi cea americana, USF1, despre care am scris mai devreme.
Pana acum aceste eforturi din partea FIA si FOTA par sa dea roade; mai ramane de vazut daca transformarea masinilor in niste jucarii va merita si va fi compensata prin mai multe depasiri si lupte roata la roata, insa de acest lucru ne vom putea convinge pe 29 martie.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu