14 martie 2010

Dubla Ferrari in Bahrain

Fernando Alonso si-a inceput cariera la Ferrari cu o victorie inca din prima cursa. Fiind favorita inceputului de sezon, echipa italiana s-a ridicat la inaltimea asteptarilor cu spaniolul pe prima pozitie si Felipe Massa pe a doua.

Desi a condus relaxat inca de la start, Sebastian Vettel a trebuit sa se multumeasca cu un loc patru, din cauza unei tevi de esapament rupte. Problema lui i-a permis lui Lewis Hamilton sa termine pe ultima treapta a podiumului.

In urma germanului de la Red Bull au terminat cei doi piloti Mercedes, cu Nico Rosberg in fata septuplului campion Michael Schumacher. Actualul campion, Jenson Button a terminat pe locul sapte, iar Mark Webber pe opt, el fiind ultimul dintre componentii celor patru echipe de top.

Ultimele doua pozitii aducatoare de puncte le-au revenit lui Vitantonio Liuzzi de la Force India si Rubens Barichello de la Williams.

Plecat din pole, Vettel si-a tinut pozitia si dupa start, mentinand distanta in fata celor doua masini Ferrari. Aici lupta a fost foarte stransa pana la primul viraj, unde Alonso i-a luat exteriorul lui Massa iar in al doilea viraj a avut interiorul reusind sa treaca in fata brazilianului. De aici, primele trei locuri au ramas neschimbate pana la problema lui Vettel.

Distanta dintre primele doua locuri s-a pastrat undeva in jurul a 4 secunde si jumatate, insa aceasta a inceput sa scada la jumatatea cursei, pana la putin peste o secunda. Dar cateva tururi mai tarziu, masina lui Vettel a cedat, Alonso, Massa si Hamilton depasindu-l fara probleme.

Hamilton si Rosberg au dus o lupta stransa in prima parte a cursei, cu pilotul Mercedes in fata, insa britanicul de la Mclaren a trecut de german in timpul opririlor la boxe. Cei doi au ramas singuri dupa aceea.

In spate, o alta tripleta a dus o lupta stransa pe tot parcursul cursei. Aici au fost implicati in ordine Schumacher, Button si Webber. Desi a avut la dispozitie o masina mai rapida, pilotul Mclaren nu a putut trece de Schumacher. Cei trei au terminat cursa la distante de cate o secunda intre ei.

Dueluri interesante au putut fi urmarite si in a doua jumatate a plutonului, acolo unde au avut loc si incidente. Nico Hulkenberg era aproape sa agate o masina Toro Rosso atunci cand pilotul Williams a pierdut spatele masinii pe denivelarile din virajul sase. Dupa o vizita la boxe, insa, germanul a putut reveni in cursa.

Primul abandon a fost inregistrat de pilotul Hispania, Karun Chandhok, in al doilea tur al cursei, iar in turul urmator, Lucas di Grassi a tras masina Virgin pe dreapta cu probleme hidraulice. Coechipierul sau Timo Glock s-a retras in turul 17 cu probleme la cutia de viteze, iar cu un tur mai tarziu, Bruno Senna a oprit a doua masina Hispania, din cauza sistemului hidraulic. Aceleasi probleme le-au avut si cei de la Sauber, in turul 12 pentru Kobayashi si 30 pentru de la Rosa. Al saptelea abandon al cursei ii apartine rusului Petrov, cu o suspensie rupta in partea dreapta-fata a masinii Renault. Lotus este singura echipa noua care a reusit sa termine cursa, cu Kovalainen pe 15 si Trulli pe 17.

Iata rezultatele Marelui Premiu al Statului Bahrain:

01 F. Alonso      Ferrari     1h39:20.396
02 F. Massa       Ferrari     +16.0
03 L. Hamilton    McLaren     +23.1
04 S. Vettel      Red Bull    +38.7
05 N. Rosberg     Mercedes    +40.2
06 M. Schumacher  Mercedes    +44.1
07 J. Button      McLaren     +45.2
08 M. Webber      Red Bull    +46.3
09 V. Liuzzi      Force India +53.0
10 R. Barrichello Williams    +1:02.4
11 R. Kubica      Renault     +1:09.0
12 A. Sutil       Force India +1:22.9
13 J. Alguersuari Toro Rosso  +1:32.6
14 N. Hulkenberg  Williams    +1 tur
15 H. Kovalainen  Lotus       +2 tururi
16 S. Buemi       Toro Rosso  +3
tururi
17 J. Trulli      Lotus       +3 tururi
Abandonuri
18 P. de la Rosa  Sauber      +21
tururi
19 B. Senna       Hispania    +32 tururi
20 T. Glock       Virgin      +33 tururi
21 V. Petrov      Renault     +36 tururi
22 K. Kobayashi   Sauber      +38 tururi
23 L. di Grassi   Virgin      +47 tururi
24 K. Chandhok    Hispania    +48 tururi

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template