25 martie 2010

Cursa 2 - Australia

A doua cursa a sezonului 2010 va fi gazduita de circuitul din Melbourne, Australia, in weekendul 26 - 28 martie.

Prima cursa din jurul lacului Albert Park s-a tinut in 1996, cand Damon Hill, campionul acelui an, a castigat pentru echipa Williams-Renault, iar in anul urmator, David Coulthard castiga a doua cursa din cariera sa. Cele mai multe victorii le detin cei de la Ferrari, cu Irvine in 1999, Michael Schumacher 2000, 2001, 2002 si 2004 iar Kimi Raikkonen este ultimul pilot care castiga aici pentru Scuderie, in 2007. Celelalte echipe care au triumfat pe circuitul din Melbourne sunt McLaren cu patru victorii, Renault cu doua iar Brawn GP a castigat anul trecut.

Pilotii au de parcurs in cursa de duminica 58 de tururi pe cei 5,3 kilometri.

Cicuitul prezinta sase linii de mare viteza si este cunoscut ca fiind unul fluid, cu doar doua viraje foarte lente. Viteza de varf aici este undeva in jurul a 300 km/h iar ca puncte ideale pentru depasiri sunt virajele 1, 3 si 15.

Primul viraj, unul de dreapta, poate cauza probleme imediat dupa start iar acest lucru l-au experimentat anul trecut Barichello si Webber care au ajuns roata la roata in viraj. Dupa o mica lovitura primita din spate, brazilianul l-a facut pe pilotul Red Bull sa se rasuceasca pe circuit. In carambol au fost prinsi si Heidfeld si Kovalainen.

Daca depasirea este una reusita, insa, pilotul de pe exterior va avea probleme la iesirea din al doilea viraj. Kimi Raikkonen a patit-o anul trecut, cand, dupa ce a fost depasit de Nico Rosberg - pentru locul al cincilea - nu a mai avut suficienta viteza pe linia dreapta care conduce spre al treilea viraj, iar Barichello a profitat si a depasit masina Ferrari in urmatoarele viraje.

Al treilea viraj este unul lent, care permite depasirile, insa iesirea este ingusta iar pilotii trebuie sa treaca imediat in partea dreapta. Vettel si Kubica au demonstrat anul trecut ca este dificil sa incadrezi doua masini aici. Polonezul a incercat o depasire pe exterior. Aproape i-a reusit dar masina germanului a lovit sidepodul BMW-ului. Ambii au pierdut aripile din fata insa au trecut cu bine de virajul al patrulea, unul rapid de stanga. In al cincilea insa - viraj rapid de dreapta - ambele masini au subvirat iar Kubica a lovit parapetul, fiind fortat sa abandoneze. 

In succesiunea de viraje 4 si 5 atentia pilotilor trebuie sa fie la capacitate maxima, deoarece parapetii sunt foarte aproape iar Nakajima a aflat anul trecut ca masina poate supravira foarte usor la iesirea din 4.

Virajele 6 si 7 preced o sectiune rapida si, drept urmare, pilotii trebuie sa pastreze o linie cat mai buna pentru a iesi cu o viteza cat mai mare. Virajul 8 constituie aceasta portiune extrem de rapida, prin care masinile trec cu viteze de peste 250 km/h, inainte sa franeze puternic pentru o sicana rapida, formata din virajele 9 si 10.

Dupa o noua linie rapida urmeaza una din cele mai indragite sectiuni de catre piloti. Este sicana formata din virajele 11 si 12 prin care masinile trec cu peste 210 km/h. Iesirea trebuie sa fie extrem de precisa; daca masina loveste bordura din interiorul virajului 12 aceasta va fi aruncata spre exterior, in decor, iar daca va fi aleasa o linie foarte larga, se ajunge la acelasi rezultat, si anume iesirea pe iarba. Timo Glock este exemplul cel mai elocvent. In prima sa cursa, in 2008, germanul a iesit larg iar masina a lovit doua denivelari mari de pamant - zona a fost nivelata intre timp - ducand la un accident spectaculos.

Ultimul sector al circuitului incepe cu un viraj de dreapta de 90 de grade, cel cu numarul 13, la iesirea caruia Kimi Raikkonen a gresit anul trecut si a lovit parapetul. Urmatorul este tot un viraj de dreapta insa ceva mai rapid, in jur de 200 km/h.

Cel mai lent viraj este penultimul, de stanga in care viteza este in jur de 85 km/h. De asemenea, este un loc bun pentru depasiri. Turul se termina cu un viraj de dreapta, rapid, la exteriorul caruia se afla foarte aproape un parapet amenintator.

Cursa de anul trecut a fost dominata de Brawn GP si Jenson Button, care castiga a doua cursa a carierei sale. Cu Barichello pe pozitia a doua, echipa care a fost cumparata tarziu in acea iarna de Ross Brawn de la Honda, incepea sezonul cu o dubla impresionanta.

Recordul de circuit ii apartine lui Michael Schumacher (1:24.125), realizat cu Ferrari in 2004. Anul trecut, cel mai bun timp al weekendului l-a facut Barichello (1:24.783) in partea a doua a calificarilor.

In 2009:
Pole position: 1:26.202 (Button)
Cel mai rapid tur: 1:27.706 (Rosberg)
Podium: Button, Barichello, Trulli

Iata pilotii care au castigat aici in ultimii ani:

2009 Jenson Button Brawn-Mercedes
2008 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes
2007 Kimi Räikkönen Ferrari
2006 Fernando Alonso Renault
2005 Giancarlo Fisichella Renault
2004 Michael Schumacher Ferrari
2003 David Coulthard McLaren-Mercedes
2002 Michael Schumacher Ferrari
2001 Michael Schumacher Ferrari
2000 Michael Schumacher Ferrari



Tur cu Mark Webber:


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template