10 martie 2010

Cursa 1 - Bahrain

Bahrain va fi gazda primei curse a sezonului 2010, care se anunta unul dintre cele mai interesante din ultimii ani.

Sakhir a intrat in Formula 1 pentru prima data in 2004, fiind primul circuit care a adus Marele Circ in desertul Orientului Mijlociu. De cele mai multe ori, Bahrain a fost a treia cursa din calendarul de Formula 1 insa in acest an, pentru a doua oara va deschide sezonul; prima data a fost in 2006.

O mare noutate, care vine o data cu mutarea in calendarul competitional, o reprezinta adaugarea unei noi portiuni, cea folosita in cursele de anduranta inca de acum patru ani. Aceasta adauga circuitului un kilometru in plus la lungime si opt viraje de mica viteza, care aduc o alta provocare pilotilor.

Ca aspect general, circuitul ofera patru linii drepte, 23 de viraje si trei locuri perfecte pentru depasiri.

Unul dintre acestea este chiar primul viraj, unde se franeaza de la 305 km/h pana undeva in jurul a 150. Aici pilotii au de-a face cu un ac de par de dreapta foarte dificil si de asemenea foarte important. Iesirea trebuie facuta perfect pentru a putea trece rapid prin virajele 2 si 3. Urmeaza una din liniile drepte, care duce spre un alt punct ideal pentru depasiri. Virajul 4 seamana foarte mult cu primul. Este la fel de strans si tot de dreapta, iar franele sunt solicitate la maxim. O iesire ezitanta din primele trei viraje ii poate da ocazia celui din spate sa depaseasca.

Din al patrulea viraj se merge acum spre stanga, unde se afla noua bucata a circuitului. Virajul 5 este unul larg unde pedala de acceleratie este la podea. Urmeaza un nou viraj larg, de dreapta, cel cu numarul 6, la jumatatea caruia se foloseste subtil frana atat cat masina sa se aseze pe al saptelea viraj, de stanga.

Virajele 8 si 9 sunt ambele de dreapta iar cel de-al doilea este unul din cele mai lente ale circuitului. El se negociaza in treapta a doua la 100 km/h. La iesire se accelereaza din nou pentru o scurta perioada prin al zecelea viraj inainte sa se franeze pentru cel de-al 11-lea, de 90 de grade spre dreapta.

Se trece rapid prin virajul 12, unul larg de stanga, cu pedala la podea. In virajul 13 se revine pe vechiul circuit, acolo unde se afla pana anul trecut al cincilea viraj. 14 si 15 formeaza o frumoasa serpuire in coborare care duce spre virajul 16, de dreapta si foarte lent, in jur de 80 km/h. Si acest loc ar putea fi o buna ocazie pentru depasiri, insa iesirea larga si urmatorul viraj pe stanga l-ar putea aduca inapoi in fata pe cel depasit.

Virajul 17 este unul foarte rapid de dreapta, insa aici pilotii se gandesc deja la 18, un ac de par extrem de dificil. Daca intra cu prea multa viteza ar putea ajunge pe zona de degajare din exterior. Aici se franeaza de la aproximativ 260 km/h pana la 70 km/h iar roata din stanga-fata ar putea chiar pierde contactul cu solul pentru cateva clipe, la intrare. Daca insa este abordat perfect, aici este unul dintre cele mai bune locuri pentru depasiri.

Urmeaza acum una din cele patru linii drepte ale circuitului, care duce spre virajul 19, unul de viteza medie spre stanga. Iesirea este foarte larga si ii permite pilotului sa calce pedala de acceleratie foarte devreme si sa urce spre 20. Prin acest viraj de stanga se trece cu o viteza de peste 250 km/h in treapta a sasea. Virajul 21 este si el unul destul de rapid, si din nou, iesirea este extrem de importanta, pentru a prinde o viteza cat mai mare pe linia dreapta ce duce spre ultimul viraj. Aici vine inca o oportunitate pentru piloti sa faca depasiri, dar sunt si expusi greselilor in cazul in care opteza pentru o trasa larga.

Cele mai multe victorii le au aici cei doi componenti ai echipei Ferrari (cate doua), Fernando Alonso (2005-2006) si Felipe Massa (2007-2008), iar echipa italiana a castigat de trei ori (2004,2007,2008)

Anul trecut in pole-position s-a aflat Jarno Trulli cu timpul de 1:33.431, insa Jenson Button a castigat cursa a doua zi, la sapte secunde in fata lui Sebastian Vettel. Cel mai rapid tur in cursa a fost facut tot de Trulli (1:34.556) insa italianul a terminat doar pe pozitia a treia.

Recordul absolut al circuitului este detinut de Michael Schumacher inca din 2004, insa in acest an toti acesti timpi nu mai sunt relevanti, o data cu marirea circuitului.

Cateva date:

Tururi de parcurs: 49
Lungimea circuitului: 6.299 km
Lungimea cursei: 308.405 km
Nr de viraje: 23
Viteza maxima: 305 km/h

Castigatori anteriori:
2009 - Jenson Button, Brawn-Mercedes
2008 - Felipe Massa, Ferrari
2007 - Felipe Massa, Ferrari
2006 - Fernando Alonso, Renault
2005 - Fernando Alonso, Renault
2004 - Michael Schumacher, Ferrari



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template