A fost o saptamana nebuna in Formula 1. La fel ca si anul trecut, Brazilia ne-a oferit campionul mondial, chiar daca nu a mai fost ultima cursa a sezonului. Mai tarziu, alta stafeta a fost predata, si anume cea a presedintelui Federatiei Internationale de Automobilism. Jean Todt a fost votat ca cel care il va da la o parte pe controversatul Max Mosley.
Un englez infloreste...
Marea Britanie risca sa nu mai organizeze un Mare Premiu in 2010, insa se mandreste cu inca un Campion Mondial. Jenson Button este cel care a luat al doilea titlu consecutiv pentru tara sa, dupa ce Lewis Hamilton l-a castigat acum un an.
O echipa care in iarna a peticit resturile lasate in urma de Honda, a facut istorie si a dominat acest sezon. Ross Brawn a profitat la maxim de banii japonezilor si a dominat prima jumatate de sezon asa cum o facea acum 5-6 ani cu Ferrari si cu un tip pe nume Michael Schumacher.
Cu un stil calm in prima jumatate de sezon, Jenson Button castiga cam tot ce se putea, spre disperarea lui Rubens Barichello, coechipierul sau. Brazilianul, insa, a lasat la o parte spalatul rufelor in public si a inceput incet dar sigur sa se apropie de britanic, totul culminand cu doua victorii in Valencia si Italia.
Intre timp, insa, plutonul a inceput sa prinda din urma masinile albe, Ferrari, Mclaren si Red Bull incepand sa urce pe podium si sa castige, iar cursele au devenit din ce in ce mai stranse. Chiar si asa, Button si Brawn nu au dat drumul primelor pozitii din campionat.
A fost un sezon de tranzitie, cu atatea reguli noi si cu echipe tinere in varful ierarhiilor. Am avut totusi si batalii care aduceau aminte de "anii buni", in care au fost implicati vesnicii rivali Ferrari si McLaren; insa ei s-au luptat (si inca se lupta) doar pentru pozitia a treia.
...altul se ofileste
Max Mosley intra si el in acest proces de tranzitie. Dupa 16 ani in care a adus atatea lucruri bune, in special in sectorul sigurantei, el a spus vineri adio scaunului sau de Presedinte FIA.
Jean Todt a castigat acest rol cu un numar de voturi devastator pentru rivalul sau Ari Vatanen: 135, fata de 49 cat a avut finlandezul.
El planuieste cateva schimbari importante incepand chiar cu sezonul 2010. In primul rand se va ocupa de relatia dintre F1 si FIA, prin schimbari la nivelul stewarzilor - care au fost subiectul mai multor controverse in ultimii ani - dar in agenda sa se mai afla si lucruri ca siguranta, atat in sport cat si pe drumurile publice, si tehnologiile "verzi".
De partea sa are o echipa puternica formata din oameni precum Nick Craw ca presedintele Senatului, iar pe partea sportiva, Graham Stoker de la Asociatia de Motor Sport RAC din Marea Britanie.
In planurile lui de viitor, Todt il are in vedere si pe vechiul sau prieten Michael Schumacher. "Intotdeauna a fost loc si pentru el langa mine. Imi este ca un fiu", a spus francezul despre Schumi.
Asadar, 2010 va aduce un alt val de schimbari, unele deja planuite, altele venind o data cu noua conducere. Pana atunci, insa, Abu Dhabi isi va face debutul pe 1 noiembrie si va fi si cel care va incheia sezonul 2009.
Un englez infloreste...
Marea Britanie risca sa nu mai organizeze un Mare Premiu in 2010, insa se mandreste cu inca un Campion Mondial. Jenson Button este cel care a luat al doilea titlu consecutiv pentru tara sa, dupa ce Lewis Hamilton l-a castigat acum un an.
O echipa care in iarna a peticit resturile lasate in urma de Honda, a facut istorie si a dominat acest sezon. Ross Brawn a profitat la maxim de banii japonezilor si a dominat prima jumatate de sezon asa cum o facea acum 5-6 ani cu Ferrari si cu un tip pe nume Michael Schumacher.
Cu un stil calm in prima jumatate de sezon, Jenson Button castiga cam tot ce se putea, spre disperarea lui Rubens Barichello, coechipierul sau. Brazilianul, insa, a lasat la o parte spalatul rufelor in public si a inceput incet dar sigur sa se apropie de britanic, totul culminand cu doua victorii in Valencia si Italia.
Intre timp, insa, plutonul a inceput sa prinda din urma masinile albe, Ferrari, Mclaren si Red Bull incepand sa urce pe podium si sa castige, iar cursele au devenit din ce in ce mai stranse. Chiar si asa, Button si Brawn nu au dat drumul primelor pozitii din campionat.
A fost un sezon de tranzitie, cu atatea reguli noi si cu echipe tinere in varful ierarhiilor. Am avut totusi si batalii care aduceau aminte de "anii buni", in care au fost implicati vesnicii rivali Ferrari si McLaren; insa ei s-au luptat (si inca se lupta) doar pentru pozitia a treia.
...altul se ofileste
Max Mosley intra si el in acest proces de tranzitie. Dupa 16 ani in care a adus atatea lucruri bune, in special in sectorul sigurantei, el a spus vineri adio scaunului sau de Presedinte FIA.
Jean Todt a castigat acest rol cu un numar de voturi devastator pentru rivalul sau Ari Vatanen: 135, fata de 49 cat a avut finlandezul.
El planuieste cateva schimbari importante incepand chiar cu sezonul 2010. In primul rand se va ocupa de relatia dintre F1 si FIA, prin schimbari la nivelul stewarzilor - care au fost subiectul mai multor controverse in ultimii ani - dar in agenda sa se mai afla si lucruri ca siguranta, atat in sport cat si pe drumurile publice, si tehnologiile "verzi".
De partea sa are o echipa puternica formata din oameni precum Nick Craw ca presedintele Senatului, iar pe partea sportiva, Graham Stoker de la Asociatia de Motor Sport RAC din Marea Britanie.
In planurile lui de viitor, Todt il are in vedere si pe vechiul sau prieten Michael Schumacher. "Intotdeauna a fost loc si pentru el langa mine. Imi este ca un fiu", a spus francezul despre Schumi.
Asadar, 2010 va aduce un alt val de schimbari, unele deja planuite, altele venind o data cu noua conducere. Pana atunci, insa, Abu Dhabi isi va face debutul pe 1 noiembrie si va fi si cel care va incheia sezonul 2009.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu