12 octombrie 2009

MP al Braziliei - preview


Chiar daca ne-am obisnuit ca Interlagos sa fie inchizatorul sezoanelor de Formula 1, anul acesta este o exceptie. Marele Premiu al Braziliei va fi penultima cursa a sezonului si se va disputa in acest weekend, pe Autodromul Carlos Pace de la Interlagos.

Lewis Hamilton a castigat aici anul trecut titlul mondial, intr-o cursa dramatica. Am avut de toate: ploaie, lupte intense, lacrimi si o controversa ce ridica unele sprancene chiar si la un an de la eveniment. Pilotul McLaren l-a depasit pe Timo Glock in ultimul tur si ultimul viraj al cursei, urcand pe pozitia a cincea a cursei castigate de Felipe Massa. Brazilianul s-a vazut campion mondial la traversarea liniei de sosire, insa depasirea lui Hamilton a schimbat lucrurile in favoarea britanicului.

Si anul acesta mergem in Brazilia cu titlul inca nejucat, si inca o data, un brazilian este unul dintre pretendenti. Rubens Barichello merge in cursa de casa cu 14 puncte in urma liderului si coechipierului sau, Jenson Button, si spera ca publicul sa ii poarte noroc. Dar, forma pe care a aratat-o Brawn in ultimele curse nu se ridica la nivelul celei aratate de Red Bull, care inca il are pe Sebastian Vettel la 16 puncte distanta de Button, si care a dominat ultima cursa, cea din Japonia.

Ce le va pregati acest circuit celor trei? Nimeni nu stie. Pana atunci, insa, Adrian Sutil ne prezinta unul din cele 71 de tururi pe care pilotii le vor avea de acoperit duminica.

"Pornim pe lunga linie dreapta, atingand si 320 km/h inainte de primul viraj. Nu trebuie sa franezi prea puternic pentru ca este un viraj larg care se ingusteaza spre final. Esti in treapta a doua la iesire dar trebuie sa fii atent sa nu blochezi roata dreapta fata. Circuitul este destul de convex in acest punct si se coboara brusc. Iesirea din virajul al doilea este foarte importanta pentru ca trebuie sa mentii viteza in al treilea spre lunga linie dreapta ce urmeaza.

Virajul patru este unul de treapta a patra, placut si nu foarte dificil, unde te poti urca pe bordura din interior. Prin virajul cinci se trece cu acceleratia la podea spre sase si sapte, care formeaza un dublu viraj de dreapta ce se negociaza in treapta a patra sau a cincea. Viteza din interiorul virajului este foarte importanta pentru ca iesirea are doar 100 de metri si te concentrezi deja pe intrarea in virajul opt, unul spre dreapta si de treapta a doua.

In noua, poti folosi convexitatea circuitului dar nu trebuie sa fii prea agresiv - este un viraj stop-go. Virajul 10 se aseamana cu opt, unul de dreapta, treapta a doua si cu borduri late. Urmeaza un viraj in coborare de stanga, din nou foarte convex, care poate fi inselator pe ploaie pentru ca se pot crea rauri mici care duc la acvaplanare. Apoi mergem in ultimul viraj, unul de treapta a treia unde iesirea este cruciala pentru ca intram pe una din cele mai lungi linii drepte din calendar si poti pierde foarte mult timp daca nu il abordezi cum trebuie."

Date despre circuit

Lungimea turului: 4.309km
Distanta cursei: 71 tururi (305.909km)

Acceleratia la podea: 65% din tur
Viteza maxima: 314km/h
Cea mai linga linie dreapta: 17s (1.22km)
Numarul virajelor dreapta/stanga: 5/10

Uzura pneurilor: Medie
Uzura franelor: Medie
Nivelul aerodinamicii: Mediu/Ridicat
Schimbari de viteze: 40/tur

Podium 2008
1. F. Massa
2. F. Alonso
3. K. Raikkonen




3 comentarii:

Liviu on 12.10.2009, 21:31 spunea...

frumoasa prezentarea :)

Lucian on 12.10.2009, 21:37 spunea...

Mersi Liviu :)
Imi propusesem sa fac la toate cursele ceva de genul asta, dar nu am reusit decat la cateva. Poate de la anul reusesc sa ma tin de ele :)

Liviu on 17.10.2009, 09:31 spunea...

Stii, si eu patesc la fel.. cu toate ca suntem 3 deja pe site, nu reusim sa ne tinem si sa fim constanti la fiecare cursa.. dar sper ca la anul sa mai aduc ceva nou :D o sa pregatesc in vacanta dintre sezoane.

Trimiteți un comentariu

 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template