20 august 2009

An nou, reguli noi

FIA a publicat in liniste, ieri, o noua varianta a regulamentelor pentru 2010. Cel mai important aspect este eliminarea elementelor care ar fi creat un campionat cu doua tipuri de masini - s-a eliminat reducerea bugetelor.

A fost unul din lucrurile pentru care echipele au luptat acum cateva luni, si chiar amenintau sa rupa sportul in doua daca cerintele lor nu sunt aprobate. Atunci cand au castigat acest duel, ele au promis ca vor aduce F1 mai aproape de fani.

Acum a aparut acest nou regulament care aduce niste lucruri interesante - probabil ca si FOTA a avut un cuvant (sau mai multe) de spus. 

Stiam deja ca realimentarea in timpul curselor va fi interzisa si era una dintre vestile bune. Lupta se va da pe circuit urmand ca fiecare pilot sa isi menajeze combustibilul si mai ales pneurile cat poate el de eficient. Excelent!

Calificarile au fost si ele luate in vizor. In ultimii ani am avut acea regula ca in Q3 masinile sa aiba imbarcata cantitatea de combustibil cu care vor pleca a doua zi in cursa. Un sistem lipsit de sens si care facea cursele previzibile.

Pentru anul viitor, ora de calificari va ramane impartita in trei segmente, insa vestea buna e ca in ultima parte, echipele vor putea iesi cu cat combustubil vor dori, vor face tururi foarte rapide, iar a doua zi rezultatul va fi decis doar de talentul pilotului si de cat de bine isi va proteja pneurile, fara sa mai depinda de combustibil si de strategie. Simplu si eficient.

In rest, sesiunea de calificari va fi adaptata numarului mai mare de piloti care vor fi prezenti anul viitor. Astfel ca dupa Q1 si Q2 vor fi eliminati cate opt piloti pentru ca in "super-pole" sa ramana 10.

Sistemul medaliilor, de care Bernie era atat de sigur ca va fi introdus in 2010, se pare ca a fost uitat. In acest nou regulament, la articolul 6.4 apare sistemul de punctaj de anul acesta. Adica cel care va castiga cursa va lua 10 puncte iar al doilea clasat va lua 8. Cum e si normal, campion mondial va fi cel care va avea cel mai mare numar de puncte.

Un alt sistem care se pare ca va ramane este KERS-ul, chiar daca echipele din FOTA au fost de acord sa renunte la el. Williams, care nu mai este in Asociatie, a anuntat recent ca lucrul la propriul sistem continua si vor sa il termine pana anul viitor. Va fi greu totusi de montat pe masina, in conditiile in care de anul viitor greutatea unui monopost va creste cu 15 kg, pentru a acomoda un rezervor mai mare, iar greutatea Kers-ului este de aproximativ 30-40 de kilograme.

Dupa prima jumatate a sezonului, doar Ferrari si Mclaren au pastrat Kers-ul si l-au dezvoltat. Anglo-germanii au reusit chiar sa aduca, acum o luna, prima victorie a sistemului. Este o mare realizare si demonstreaza ca potentialul exista. 

Pentru anul viitor, el va dezvolta aceeasi putere ca si in prezent - 80 de cai putere in plus pentru aproximativ sapte secunde pe tur.

Totul suna bine, iar acum ne-am dori ca FIA sa nu se mai apropie de regulamente in urmatorii ani. In toamna insa, presedintele se va schimba, si este greu de crezut ca nu va vrea sa modifice cate ceva pe 'ici pe 'colo.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template