23 august 2009

Brawn castiga din nou ...cu Barichello!


Rubens Barichello castiga pentru prima data in cinci ani de zile. Brazilianul a avut strategia necesara sa depaseasca masinile Mclaren din fata sa si sa castige Marele Premiu al Europei de la Valencia.

Lewis Hamilton a fost nevoit sa termine pe a doua pozitie, din cauza unei erori de comunicare la boxele McLaren. Pe locul al treilea a venit, incet dar sigur, inca o masina ajutata de KERS, Ferrari-ul lui Kimi Raikkonen, in timp ce Kovalainen s-a vazut dat la o parte de pe podium, intr-o perioada foarte importanta pentru viitorul sau la McLaren.

Startul a fost unul perfect pentru cele doua masini McLaren de pe prima linie, reusind sa se distanteze incet de Barichello. Raikkonen a sarit de pe pozitia a sasea direct pe patru, reusind sa treaca de Button si vettel. Intre timp, mai in spate Buemi si Glock s-au atins rupand aripa fata a masinii Toro Rosso .

Button a avut din nou unul din starturile proaste si a ajuns pana pe locul opt dupa primul viraj, iar de aici a dus o lupta stransa cu cel mai apropiat rival al sau din campionat, Mark Webber. In aceasta lupta insa, Button a facut o greseala si a taiat una din sicane. Acest lucru a fost observat si de catre oficiali, si Webber fiind pe interior in acel moment, britanicul a fost nevoit sa il lase pe australian sa treaca din nou in fata sa.

In turul 20, situatia la varf se schimba, cu Barichello efectuand prima oprire la boxe. El a reusit sa il bata pe Kovalainen si sa treaca pe locul al doilea. Hamilton era la doar cateva secunde in fata sa, si masina Brawn era mai rapida.

Dezastru pentru Vettel. Motorul i-a cedat in turul 25, fiind al doilea motor spart in acest weekend. Mai sunt sase curse iar germanul mai are doar doua motoare la dispozitie dintre cele 'gratuite'. De asemenea e o lovitura grea pentru lupta la titlu, in conditiile in care Barichello l-a trimis acum pe locul al patrulea.

In turul 37 a venit momentul decisiv al cursei, atunci cand Hamilton a venit la boxe insa pneurile nu erau pregatite. Erorile de comunicare dintre mecanicii echipei l-au facut pe liderul cursei sa piarda aproximativ trei secunde. Doua tururi mai tarziu, si Barichello isi face ultima oprire si iese in fata lui Hamilton, cu un avans de sase secunde.

Cele doua masini Brawn au inceput sa faca timpi foarte rapizi in ultima jumatate a cursei, cu Barichello urcand pe prima treapta a podiumului, iar Button a reusit sa salveze doua puncte dintr-o cursa care putea avea un final mult mai fericit.

Fernando Alonso a venit al saselea la linia de sosire iar Robert Kubica a reusit sa ia al treilea punct al sau in acest sezon.

Pentru Red Bull a fost poate cea mai proasta cursa din 2009, niciunul dintre piloti nereusind sa termine in puncte. Vettel a abandonat si Webber a terminat e locul noua, la zece secunde in urma lui Button.

Din categoria cei mai curajosi piloti ai cursei trebuie mentionat Jarno Trulli si Giancarlo Fisichella care au terminat cursa cu doar un pit-stop fiecare, intr-o cursa in care uzura a fost maxima. Nakajima si Buemi sunt exemplele acestor fapte. Pneul stanga spate al pilotului japonez a explodat iar in cazul lui Buemi, frana din stanga fata a cedat si a fost nevoit sa abandoneze.

Prima (si probabil ultima?) cursa a lui Badoer ca inlocuitor al lui Massa a fost una foarte agitata. Pe langa rasuciri si momente tensionate, italianul a calcat linia alba de la iesirea de la boxe fapt ce i-a adus o penalizare drive-through in turul 33.

Rezultatele Marelui Premiu al Europei:

1 R. Barrichello Brawn GP 1:35:51.289
2 L. Hamilton McLaren + 2.358
3 K. Räikkönen Ferrari + 15.994
4 H. Kovalainen McLaren + 20.032
5 N. Rosberg Williams + 20.870
6 F. Alonso Renault + 27.744
7 J. Button Brawn GP + 34.913
8 R. Kubica BMW + 36.667
9 M. Webber Red Bull + 44.910
10 A. Sutil Force India F1 + 47.935
11 N. Heidfeld BMW + 48.822
12 G. Fisichella Force India F1 + 1:03.614
13 J. Trulli Toyota + 1:04.527
14 T. Glock Toyota + 1:26.519
15 R. Grosjean Renault + 1:31.774
16 J. Alguersuari Scuderia Toro Rosso + 1 lap(s)
17 L. Badoer Ferrari + 1 lap(s)

Abandonuri
18 K. Nakajima Williams + 3 lap(s)
19 S. Buemi Scuderia Toro Rosso + 16 lap(s)
20 S. Vettel Red Bull + 34 lap(s)

Cel mai rapid tur: Glock, 1:38.683 in turul 55

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template