22 august 2009

Europa - Grila de start si greutatile masinilor

Cele doua masini Mclaren au scos cei mai buni timpi in calificarile de astazi si au blocat prima linie a grilei de start, cu Lewis Hamilton pe prima pozitie si Heikki Kovalainen pe a doua. Finlandezul putea fi in pole astazi - o greseala in ultimul viraj l-a tradat - si era avantajat de primul stint cu un tur mai lung decat Hamilton. Ei au imbarcat aproximativ aceeasi cantitate de combustibil, cu o diferenta de doi litri mai putin pentru britanic. Victoria ar putea fi a oricaruia dintre cei doi, startul urmand sa faca diferenta. Ar putea fi a doua victorie consecutiva a lui Hamilton sau ar putea fi a doua din cariera pentru Kovalainen.

Sa nu ne grabim totusi. Chiar daca pilotii McLaren vor avea avantajul startului ajutat de KERS, Rubens Barichello - care va pleca din urma lor, pe locul al treilea - va avea de partea sa strategia. Pilotul Brawn va sta pe circuit cu patru tururi mai mult fata de Hamilton si cu trei fata de Kovalainen. Daca va reusi sa mentina o distanta convenabila in primul stint, ar putea juca pentru victorie maine.

Sebastian Vettel este prins intre rivalii sai directi din campionat, si din start este dezavantajat. El va pleca maine in cursa cu aceeasi strategie ca a lui Kovalainen, adica va sta cu trei tururi mai putin pe circuit decat Barichello si Button. Jenson are aceeasi strategie ca si coechipierul sau. Daca Vettel nu va avea un Red Bull super-rapid maine, si daca nu va reusi sa treaca de Barichello, are toate sansele sa termine in urma lui Button - si nu e prea bine pentru sansele sale la titlu.

Mark Webber este mult prea departe tinand cont statutul sau de pretendent la titlu. Insa in ciuda faptului ca va pleca de pe locul noua, el are una din cele mai grele masini din primii zece. Un prim stint de aproximativ 21 de tururi - cu unul sau doua tururi mai mult decat pilotii Brawn - l-ar putea ajuta sa castige cateva locuri. In cazul in care nu va avea un start furtunos care sa il aduca mult mai in fata, un loc in primii cinci nu pare posibi pentru australian. Principalul rival in cursa de maine pentru pilotul Red Bull va fi probabil Nico Rosberg, care va avea o strategie asemanatoare. 

Kimi Raikkonen este intr-o pozitie buna pe locul al saselea. Strategia sa este similara cu cea a masinilor Brawn insa Ferrari are avantajul KERS-ului. Un podium nu pare iesit din discutie pentru finlandez.

Cele mai grele masini sunt, bineinteles, in spatele grilei, unde Jarno Trulli si Kazuki Nakajima vor sta pe circuit aproximativ 37 respectiv 35 de tururi.


Grila de start, si greutatile:

1. L.Hamilton, 653kg
                          2. H.Kovalainen, 655
3. R.Barrichello, 662.5
                          4. S.Vettel, 654
5. J.Button, 661.5
                          6. K.Raikkonen, 661.5
7. N.Rosberg, 665
                          8. F.Alonso, 656.5
9. M.Webber, 664.5
                          10. R.Kubica, 657.5
11. N.Heidfeld, 677
                          12. A.Sutil, 672.5
13. T.Glock, 694.7
                          14. R.Grosjean, 677.7
15. S.Buemi, 688.5
                          16. G.Fisichella, 692.5
17. K.Nakajima, 702
                          18. J.Trulli, 707.3
19. J.Alguersuari, 678.5
                          20. L.Badoer, 690.5


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template