04 aprilie 2010

Vettel castiga la Sepang

A treia oara a fost cu noroc pentru Red Bull si Sebastian vettel. Plecat de pe pozitia a treia, germanul a castigat prima sa cursa din acest an - dupa ce in celelalte doua a abandonat de pe prima pozitie. Desi a avut pole-ul, coechipierul sau, Mark Webber a avut un start mai slab si a iesit din primul viraj pe pozitia a doua. Pe trei a terminat, pentru prima data cu Mercedes, Nico Rosberg.

Cursa a inceput pe circuit uscat iar mult anticipata ploaie nu si-a facut aparitia pe parcursul acesteia. Vettel a avut un start perfect reusind sa treaca atat de Rosberg cat si de Webber pana in primul viraj, iar de acolo germanul a dominat cursa linistit, fara ca masina sa il mai tradeze. Mai in spate, atentia era indreptata pe cele patru masini McLaren si Ferrari, care porneau din coada plutonului. Pana sa ajungem acolo insa, Barichello a ratat complet startul si a ramas pe ultima pozitie, luand prin surprindere multi piloti in spatele sau.

Cel mai bun start din spatele grilei l-a avut Hamilton, care in cateva tururi castigase deja 10 pozitii. Massa, Alonso si Button erau in aceasta ordine undeva mai in spatele britanicului. Campionul din 2008 a inceput atunci cateva lupte foarte interesante, cea mai intensa fiind cu Petrov, in turul 7. Aceasta lupta a durat doua tururi, iar Hamilton s-a ales cu o avertizare pentru o manevra nepermisa - a schimbat de mai multe ori trasa incercand sa il tina pe rus in spate, in timp ce regulamentul permite doar o singura asemenea manevra pe linia dreapta.

Jenson Button a fost primul care a facut oprirea la boxe, dupa doar 10 tururi parcurse cu pneurile soft. La iesire, el era cu o secunda mai rapid decat masinile Ferrari.

Cele doua masini rosii au avut o cursa linistita in primul stint. Ei au ales sa stea foarte mult timp pe pneurile dure, inainte sa le monteze pe cele soft. Dupa stop-uri insa, atat Massa cat si Alonso au fost mai rapizi decat Mclaren-ul lui Button, care intre timp trecuse in fata lor. Cu Massa in fata sa, spaniolul a reusit sa stea aproape, in ciuda unei mici probleme la cutia de viteze, probleme care ii afectau viteza in virajele lente.

Massa a trecut de Button in turul 44 cu o manevra curajoasa pe interiorul primului viraj, iar britanicul a fost ajuns imediat si de Alonso. Dupa mai multe incercari esuate, spaniolul a incercat o franare tarzie in primul viraj, cu doar doua tururi inainte de final. In timp ce iesea larg, un fum alb aparea din motorul masinii Ferrari, iar dupa alte doua viraje, liderul clasamentului a abandonat.

Robert Kubica a adus din nou masina Renault in puncte, pe locul al patrulea, iar in urma sa a terminat Adrian Sutil. Pilotul Force India a rezistat eroic mai multor atacuri din partea lui Hamilton, britanicul fiind invins in final de viteza superioara a masinii indiene.

El s-a multumit cu locul al saselea, urmat de Massa, care desi era mai rapid, nu a mai avut timp de un atac. Button a terminat pe opt, in fata lui Jaime Alguersuari. Spaniolul a fost un alt pilot care a facut deliciul publicului in cursa de azi, reusind cateva depasiri impresionante. Ultimul in puncte a venit germanul de la Williams, Nico Hulkenberg.

Sapte abandonuri au fost inregistrate. Pedro de la Rosa nici nu a mai luat startul din cauza unei probleme de ambreiaj, iar dupa 10 tururi a fost randul si lui Kobayashi, facand astfel trei abandonuri pentru motoarele Ferrari.

Michael Schumacher a abandonat si el din cauza unei roti nestranse, iar Force India termina din nou doar cu o singura masina in puncte, dupa ce Liuzzi s-a retras la boxe cu o problema la pedala de acceleratie. Printre abandonati se mai numara si Kovalainen, Glock si Petrov. Hispania a ajuns la steagul in patratele cu ambele masini de aceasta data, ei terminand in urma lui Di Grassi. Desi a abandonat, Alonso a fost clasificat al 13-lea.

Iata rezultatele Marelui Premiu al Malaysiei:

 01 S. Vettel       Red Bull     1:33:48.412
 02 M. Webber       Red Bull     +4.8
 03 N. Rosberg      Mercedes     +13.5
 04 R. Kubica       Renault      +18.5
 05 A. Sutil        Force India  +21.0
 06 L. Hamilton     McLaren      +23.4
 07 F. Massa        Ferrari      +27.0
 08 J. Button       McLaren      +37.9
 09 J. Alguersuari  Toro Rosso   +1:10.6
 10 N. Hulkenberg   Williams     +1:13.3
 11 S. Buemi        Toro Rosso   +1:18.9
 12 R. Barrichello  Williams     +1
tur
 13 F. Alonso       Ferrari      +2
tururi
 14 L. di Grassi    Virgin       +3
tururi
 15 K. Chandhok     Hispania     +3
tururi
 16 B. Senna        Hispania     +4
tururi
 17 J. Trulli       Lotus        +5
tururi
 18 H. Kovalainen   Lotus        +10
tururi
 19 V. Petrov       Renault      +24
tururi
 20 V. Liuzzi       Force India  +44
tururi
 21 M. Schumacher   Mercedes     +47
tururi
 22 K. Kobayashi    Sauber       +48
tururi
 23 T. Glock        Virgin       +54
tururi
 24 P. de la Rosa   Sauber       +56 tururi

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template