01 aprilie 2010

Cursa 3 - Malaysia

A treia oprire din acest an este in Malaysia, pe circuitul Sepang, de langa Kuala Lumpur. Cursa va avea loc in acest weekend, la doar o saptamana dupa Australia.

Cicuitul a fost construit in doar 18 luni, incepand cu 1998, iar anul urmator a organizat primul Mare Premiu. Acesta a fost castigat de Eddie Irvine, invingandu-l pe colegul sau de la Ferrari Michael Schumacher, care revenise dupa accidentul in care si-a rupt piciorul. Urmatorii cinci ani, insa, germanul a castigat de trei ori. El are cele mai multe victorii aici, urmatorii fiind Kimi Raikkonen si Fernando Alonso cu cate doua.

Cursa de anul trecut a intrat in istorie ca fiind doar a cincea in urma careia pilotii primesc jumatate din puncte. Acest lucru a fost din cauza unei ploi torentiale care s-a abatut asupra circuitului. Din cauza vizibilitatii Marele Premiu a fost oprit dupa doar 31 de tururi din 56, iar Jenson Button castiga a doua cursa pentru Brawn GP.

Opt linii de mare viteza si 15 viraje formeaza Circuitul International Sepang. Acesta se intinde pe 5,5 kilometri, iar in cursa de duminica pilotii vor face 56 de tururi, insumand 310 kilometri.

Robert Kubica, pilotul care a obtinut locul al doilea pentru Renault in cursa trecuta, ne explica un tur de circuit asa cum se vede el din cockpit:

"Sepang este un circuit unic cu viraje mixte; unele sunt foarte rapide, iar altele foarte lente. CIrcuitul are cate putin din toate, si de aceea solicita foarte mult masina.

Startul turului este unul de viteza mica si desi primele doua viraje par usoare pe harta, ele sunt foarte inselatoare, pentru ca circuitul se onduleaza si este greu sa revii pe acceleratie la iesirea din al doilea. Circuitul este insa lat si daca te lupti cu alta masina poti incerca trase diferite in viraje pentru a gasi un avantaj.

Partea de mijloc a circuitului este cea care imi place cel mai mult, pentru ca are viraje de mare viteza, incluzand virajele 5 si 6 unde simti cele mai mari forte laterale. Apoi sunt virajele 7 si 8 care sunt ca un viraj cu doua varfuri. Dar trebuie sa fii atent la o mica denivelare in mijloc, pentru ca poate destabiliza masina.

Turul se termina cu o linie dreapta foarte lunga si o zona de franare foarte puternica. Este probabil cea mai buna ocazie pentru depasire pentru ca circuitul este lat si poti incerca mai multe trase. VIrajul 14 este altul in care exista mai multe linii pentru ca abordarea depinde si de caracteristicile masinii si de stilul de pilotaj. Unele masini prefera sa poarte mai multa viteza spre varful virajului, dar pierd la iesire.

Per total este un circuit unde este usor de gasit un ritm, si pentru ca este atat de lat iti da increderea sa cauti limitele. Recent, virajele de viteza nu au mai fost atat de provocatoare, dar cred ca vor deveni in acest an mai dificile cu cantitatile mari de combustibil. De exemplu, anul trecut era usor sa treci cu acceleratia la podea prin al cincilea viraj dar in acest an va fi mai greu.

Clima in Malaysia face sa fie un weekend foarte greu din punct de vedere fizic, pentru toata echipa. Prima data cand am ajuns in Malaysia nu puteam sa cred cata umiditate este. Cand am iesit din aeroport era ca si cum intram direct intr-o sauna! Chiar simti caldura imensa mai ales cand esti in garaj; caldura masinii iti intra direct in corp. De asemenea este si un mare risc de furtuni, si cu startul de dupa-amiaza tarziu, am putea vedea alta cursa pe ploaie".

Intr-adevar, prognozele arata ca si in acest weekend sunt sanse destul de mari de ploaie, meteorologii avertizand ca aceasta ar putea incepe duminica exact la startul cursei.

Recordul de circuit ii apartine britanicului Jenson Button (1:33.784), timp facut in a doua parte a calificarilor din 2009.

In 2009:
Pole position - 1.35.181 (Button)
Cel mai rapid tur in cursa - 1:36.641 (Button)
Podium:
Jenson Button - Brawn-Mercedes
Nick Heidfeld - BMW Sauber
Timo Glock - Toyota

Castigatorii de pana acum:
2009 Jenson Button Brawn-Mercedes
2008 Kimi Räikkönen Ferrari
2007 Fernando Alonso McLaren-Mercedes
2006 Giancarlo Fisichella Renault
2005 Fernando Alonso Renault
2004 Michael Schumacher Ferrari
2003 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes
2002 Ralf Schumacher Williams-BMW
2001 Michael Schumacher Ferrari
2000 Michael Schumacher Ferrari
1999 Eddie Irvine Ferrari

Date despre circuit:

Lungime: 5.543 km
DIstanta cursei: 310.408 km
Tururi: 56
Acceleratia la podea: 65% din tur
Uzura franelor: Medie
Pneuri: Soft/Hard
Nivelul aerodinamicii: Mediu/Ridicat
Uzura pneurilor: Medie
Viteza medie: 205 km/h



Un tur virtual cu Webber:



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template